Welkom  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Je grootste blunder?

Re: Je grootste blunder? 09 okt 2012 13:07 #328038

  • Gregor
  • Gregor's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4480
Pjetrow schreef :
Gregor schreef :
Ik heb niet het hele topic meegelezen, maar wat bedoel je Johnnie?

Ik denk dat hij bedoelt dat je in ieder geval niet in te diep water geankerd hebt! Overigens, een briljante foto. We zijn natuurlijk wel benieuwd naar hoe dit zo kwam en hoe het afgelopen is!

Overigens het onderschrift van je posts past er ook perfect bij...
Dank je voor het compliment en erg gelachen om je laatste opmerking.
Het kan altijd nog hagelen...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 09 okt 2012 13:07 #328039

Gregor, dat zet je toch niet als een blunder neer? Gewoon met een stalen gezicht zeggen dat je het onderwaterschip even wilde inspecteren. Kom je makkelijk mee weg hoor :whistle:

Natuurlijk ben je dan wel weer blij dat je geen achterlijk diepe kiel onder je boot hebt bij zo'n situatie...
Erik de Jong (Team Zeilersforum.nl)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 09 okt 2012 13:09 #328040

  • Gregor
  • Gregor's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4480
Erikdejong schreef :
Gregor, dat zet je toch niet als een blunder neer? Gewoon met een stalen gezicht zeggen dat je het onderwaterschip even wilde inspecteren. Kom je makkelijk mee weg hoor :whistle:

Natuurlijk ben je dan wel weer blij dat je geen achterlijk diepe kiel onder je boot hebt bij zo'n situatie...
:laugh: :laugh: :laugh: :laugh:
Het kan altijd nog hagelen...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 09 okt 2012 13:19 #328046

  • Gregor
  • Gregor's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4480
Om het enigszins comfortabel te maken, helpt een klapraampje:
Het kan altijd nog hagelen...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 09 okt 2012 13:26 #328048

  • monreve
  • monreve's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1147
"Mag ik 2 broodjes kroket en milkshake"

"u kunt doorwandelen naar het volgende raam."
:lol:

Stan
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 09 okt 2012 14:35 #328077

Oh daar zijn die dingen voor! Weer wat geleerd. :lol:
Ad
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 09 okt 2012 15:13 #328082

  • Sunday
  • Sunday's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7688
In navolging van Gregor's verhaal: ik maakte ook eens zoiets mee.
Zomer juli '94. Zoon net geboren, 3maanden oud, nog maar net droog.
In mei nieuw schip gekocht, fors groter en veeel dieper stekend dan de vorige: 240cm.
Wegens nieuw schip besloten niet de zee op te gaan maar aan NL kust en wad te blijven.
Na enkele dagen op overvol wad, lawaai en erg veel warmte toch besloten met de hele bemanning naar Engeland over te steken. Great Yarmouth, Ipswich, River Blackwater, en toen Thames monding oversteken naar Ramsgate.
Daar, in de monding op plaat heftig vastgeraakt.
STOM!!!
Water spoelde onder ons weg, schip bleef mooi recht liggen totdat er nog 90cm water stond en de complete kiel en roer zich in het zand hadden ingegraven. Prachtig rechtop lagen we daar vast, je kon zo overboord stappen.
Thames coast guard merkte ons op de radar en informeerde. "How many crew on board?" En nog zo wat.
Ik met stalen gezicht: " Four persons, no problem, with anchor in place we'll be off in a few hours"
Ze moesten eens weten: bemanning bestond uit baby van 3 maand, dochter van 5, moeder die de borst gaf en ikzelf.
Maar goed, anker uitgebracht met de bijboot, wachten, langzaam rijzen, een paar enge bonken later...
En we waren los op een heel lange ankerlijn waaraan we weer netjes naar geul trokken.
In de avond waren we in Ramsgate
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 09 okt 2012 15:52 #328089

  • beewee
  • beewee's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 11816
monreve schreef :
"Mag ik 2 broodjes kroket en milkshake"

"u kunt doorwandelen naar het volgende raam."
:lol:

Stan
Moeders Gregors patatkraam, elke woensdagmiddag open! :woohoo:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 09 okt 2012 16:06 #328093

  • groom
  • groom's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10167
Gregor kan inderdaad zo met de beker weg lopen... varen gaat even niet.

Maar had je nog schade na het kussen van moeder aarde?

Wel een mooie foto om 1,5 bij 2 meter in de gang te hangen en dan tegen iedereen zeggen dat je op de wadden zo heerlijk kan droogvallen om te genieten van de rust. :whistle:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 09 okt 2012 16:08 #328094

  • Faran
  • Faran's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 14868
Je kunt heerlijk droogvallen? Dit lijkt meer op doodvallen! :dry:
Jeanneau Sun Odyssey 37

Gecertificeerd werkloos
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 09 okt 2012 16:19 #328100

Heren, tot 30 jaar terug was dit de meest gebruikte methode om het onderwaterschip van een jacht schoon te maken. Een boot hoort ontworpen te zijn om dit (gecontroleerd) te onder gaan.

Ik maak zelf ook mijn boot op de droogval methode schoon. Probleem is alleen dat er maar 1,5 meter tijverschil is in mijn omgeving. Bij een diepgang van 3m krijg je dus helaas niet de hele kiel schoon, maar de romp lukt toch aardig :)

Scheelt een hoop geld kan ik je verzekeren, zeker als je een boot hebt die normaal gesproken in het water blijft om te overwinteren en er alleen uitkomt voor knippen en scheren.
Erik de Jong (Team Zeilersforum.nl)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 09 okt 2012 16:53 #328116

  • Arigallo
  • Arigallo's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 357
groom schreef :
Gregor kan inderdaad zo met de beker weg lopen... varen gaat even niet.

Maar had je nog schade na het kussen van moeder aarde?

Wel een mooie foto om 1,5 bij 2 meter in de gang te hangen en dan tegen iedereen zeggen dat je op de wadden zo heerlijk kan droogvallen om te genieten van de rust. :whistle:

@beewee
Toch maar weer bekertje opnieuw graveren? :laugh:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 09 okt 2012 17:17 #328127

  • beewee
  • beewee's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 11816
zo maar?


(openen in nieuw tabblad/venster geeft de 100% weergave)
Laatst bewerkt: 09 okt 2012 17:20 door beewee.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 09 okt 2012 17:31 #328136

  • Arigallo
  • Arigallo's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 357
Yep, dat is het.
Gregor, respect jongen, je wint niet zo maar de ZF blundertrofee! :woohoo:

@beewee, bedankt voor het belangeloos beschikbaar stellen van deze schitterende trofee. :laugh:

Dus nu staat voor altijd vermeld in de annalen van het Zeilersforum:

delaat72 "eerst onthaasten, dan ontmasten"
arigallo "dwarsliggen in een te ruime box is niet grappig"
gregor "op z'n kant naar Engeland, maar dan anders"

Wie volgt? :whistle:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 09 okt 2012 17:39 #328142

  • beewee
  • beewee's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 11816
Onze verzekeraars lezen belangstellend mee....
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 09 okt 2012 17:49 #328152

beewee schreef :
Onze verzekeraars lezen belangstellend mee....

het wordt gewoon tijd dat je als zf er korting krijgt, beter geinformeerde zeilers bestaan niet. want van fouten leer je, van fouten van anderen ook, dus, 20%?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 09 okt 2012 18:01 #328166

  • ilCigno
  • ilCigno's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 18849
Hee ja, een nieuwe inkoopactie: de ZF blunderverzekering. :)
Timo
Compromis 888 'il Cigno'
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 09 okt 2012 19:19 #328219

  • Gregor
  • Gregor's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4480
Fraaie reacties :) en een nog fraaiere beker! Mooie tekst er ook nog op. rondje voor de zaak :)

Dit is overigens niet op het Wad gebeurd. Misschien een aardige voor het topic "waar varen we langs", of "waar liggen we"? Ik heb het wel genoemd in een eerdere post.

Wat betreft de schade twijfel ik omdat is geprobeerd de boot vlot te trekken door de boot via de mast te krengen. Dat blijft speculeren.

Gregor
Het kan altijd nog hagelen...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 09 okt 2012 20:42 #328242

Gregor,
Wat is er mis met het krengen van een zeilschip door met de spival aan de mast te trekken?
Je spinaker doet dit toch ook wanneer je een foutje maakt.
Ik heb wel eens schepen helemaal plat zien gaan, met de spi in `t water.

Het lijkt me de meest praktische manier.
Heb wel eens gezien dat met twee zware boten gepoogd werd een Wibo OVER een bank naar de geul toe te trekken aan de kikker op voordek.
Dat lukte niet.
Een lange lijn aan zijn spi val met een slag om een kikkertje op mijn 22 voetertje, het eind in de hand, trok ik hem vrij makkelijk zo schuin dat hij vlot vrij kwam door zelf een beetje achteruit te draaien.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 10 okt 2012 05:29 #328276

  • Gregor
  • Gregor's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4480
In een andere post is uitgebreid gediscussieerd over mijn mast en de vervanging daarvan. Ik kan me bijna niet aan de indruk onttrekken dat het een combinatie van verstaging en het trekken aan de mast is geweest waardoor er is gebeurd wat er is gebeurd. Maar nogmaals, harde bewijzen heb ik er niet voor, behalve dat ik me heeeeeeel ongemakkelijk voelde toen er in mijn ogen rare krachten op de mast werden uitgeoefend.

Gregor
Het kan altijd nog hagelen...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 10 okt 2012 10:46 #328390

  • Joop66
  • Joop66's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9258
Bij nader inzien nog eentje:

het is al weer even geleden. Ik was 21 en nog een beetje bleu.

Bootje geleend van mijn Oom Wim. Een oude Barroudeur. We brengen de boot naar Friesland, mijn nichtje van 20 en ik.

We komen vanuit het Hollands Diep aan bij de Brug bij Krimpen aan de Ijssel. De brug is dicht en we moeten wachten. Jachten wachtstijgers zijn er nog niet. Wel zie ik langs de kant een paar (motor)jachtjes liggen. Het stroomt dus vast liggen is wel zo prettig. We varen daar heen, en horen bonk vast. Ik sla achteruit en onmiddelijk wordt de helmstok uit mijn handen getrokken en ik hoor krak. Vervolgens zie ik het roer de Ijssel af drijven.

Zeer kordaat trekt mijn nichtje haar jeans uit, en loopt naar de kant met een lijn. Na een tijdje komt er een bootje onder de brug die bereid is ons (mij) af te slepen. Mijn nichtje zegt: ga maar, ik loop er wel heen.

Enfin, het bootje word in een vaartje afgemeerd aan een steigertje. Mijn nichtje loopt op zondag door zeer gereformeerd Krimpen aan de Ijsel in een nat Tshirt, en een natte slip, naar mij te zoeken. Langs een kerk die natuurlijk precies op dat moment uit gaat.

Kun je je voorstellen!

Later bleek het steigertje van een staalconstructiebefdrijf te zijn. Daar een nieuw roer gemaakt van plaatstaal en onze weg vervolgd. Varen kon ik nog niet. Lassen wel. Inmiddels is dat andersom.
Laatst bewerkt: 10 okt 2012 11:13 door Joop66.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 10 okt 2012 11:36 #328405

joop, mooi verhaal, jammer dat in die tijd nog niet iedereen een camera(telefoon) bij de hand had :lol: wel een doortastende (tante) eh nichtje.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 10 okt 2012 11:37 #328406

Leuke! Daar heb je zeker geen foto van :evil: (van je nichtje)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 10 okt 2012 11:40 #328407

  • beewee
  • beewee's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 11816
Ik dacht eerst dat ze achter het roer aan ging... Eigenlijk geen blunder, maar wel een mooie anekdote! :)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 10 okt 2012 12:08 #328412

  • Joop66
  • Joop66's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9258
Voor alle enge geile mannetjes: nee, hier zijn geen foto's van het is meer dan 25 jaar geleden, toen film nog duur was.

Dus helaas. Dit uitzicht is voorbehouden gebleven aan de mensen in/uit de kerk. Toen ze even later weer aan boord kwam was eea alweer opgdroogd. Bovendien had ik even iets anders aan mijn hoofd, om te voorkomen dat ik hier een nog veel langer verhaal zou kunnen schrijven!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.561 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl