Welkom  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Je grootste blunder?

Re: Je grootste blunder? 19 sept 2012 07:47 #320424

  • -Mara-
  • -Mara-'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3166
Thanks Beewee, eindelijk verlost. :lol:
De beste psychiater?
Een dagje op het water!

Aloa 27sc "Mara"
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 19 sept 2012 09:21 #320465

  • Joop66
  • Joop66's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9258
De vorige post kwam blijkbaar niet aan. Daarom nog eens:

Pas een andere boot gekocht en het anker uitgeprobeerd. Dus: stilleggen, rustigaan terug deinzen, niet stil komen, nog eens proberen, stilliggen, motor achteruit aan (zachtjes) gang gaan lopen, etc.

Niet het best type dus.

Nieuw anker gekocht, Overboord vast.

Maar: Issie nu wel ECHT vast?

Dus motor aan, achteruit: Ja hoor echt vast.

Slapen, optijd opstaan, want afspraak later.

Maar: Anker zit vast. HEEL vast. HEEEEEEEEEL EEERGG vast.

3 uur bezig geweest: lijn op de schootlier, aandraaien zo hard ik kan ( zo hard ik durf is al lang voorbij), In de lijn varen etc: alleen mm effect. Tot hij opeens echt los was. Pfff....

Afspraak: maar afgezegd.

Toch rot om een splinternieuw E300,- plus anker aan Poseidon te doneren...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 19 sept 2012 09:37 #320470

  • hypervisor
  • hypervisor's Profielfoto
een voordeel, je weet zeker dat je volgende anker grip heeft.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 19 sept 2012 09:41 #320472

  • tonsr
  • tonsr's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2485
mijn blunder was met een auto.
mijn deurslot van mijn auto die ik dagelijks gebruik een pekel auto dus was niet zo best meer en weigerde af en toe nu kwam ik er altijd wel in geen probleem dus.nu komt het ik was weg geweest en wilde naar huis ,het regende bakstenen dus snel naar mijn auto en ja je raad het al nu ging het slot niet open deze keer,ik zwaar de pest en dacht wie doet me wat pak een steen en sloeg het raampie van de achter deur in hop knip er af en ik was binnen ik wil mijn contact sleutel er in steken en die deed het ook al niet,toen liep ik langsaam rood aan kijk ik verder in de auto is het dus niet mijn eigen wagen maar een zelfde echter met een andere eigenaar.
de zaak wel netjes geregeld met deze meneer ,maar voortaan kijk ik eerst 2 keer voor ik zulke toestanden uit haal :blush: :blush: :blush: :blush: vgr tonsr.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 19 sept 2012 09:43 #320474

hahah auw dan sta je idd wel ff vreemd te kijken als het contact ook niet werkt......
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 19 sept 2012 09:44 #320475

  • Koezt
  • Koezt's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8561
We hebben een WINNAAR!!!! :woohoo:
Jammer Arigallo. Die ben je weer kwijt!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 19 sept 2012 09:51 #320482

  • hypervisor
  • hypervisor's Profielfoto
mijn moeder heeft dit gehad met haar simca 1000 automaat destijds
daar stond zo'n zelfde naast maar dan niet automaat.
toen was er een andere man in gestapt (sleutel paste blijkbaar) en had hem gestart maar was aan het zoeken naar de koppeling :)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 19 sept 2012 10:03 #320484

  • Joop66
  • Joop66's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9258
Die is wel echt stoer!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 19 sept 2012 10:20 #320491

  • ilCigno
  • ilCigno's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 18849
Windbuddy schreef :
We hebben een WINNAAR!!!!
Jammer Arigallo. Die ben je weer kwijt!
Helemaal niet, het is een prachtig verhaal maar het heeft helaas niets met zeilen te maken. De beker mag Arigallo dus houden maar een fraaie oorkonde is zeker op zijn plaats voor Tonsr.
Timo
Compromis 888 'il Cigno'
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 19 sept 2012 10:23 #320493

  • Apae
  • Apae's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6878
Ook een bekende met Citroens: die werden zo ongeveer allemaal met hetzelfde deurslot uitgeleverd tot begin jaren 80. Had je een Citroen-sleutel, kreeg je elke eend, GS en soms zelfs CX ermee open. Goeie grappen kon je daarmee uithalen als middelbare scholier.
Afijn, mijn moeder stapt in haar GSA, wil starten, en komt tot de conclusie dat de sleutel niet past. Blijkt er een paar auto's verder exact zo'n GSA break in exact dezelfde lichtbruine kleur te staan. En dat, terwijl die auto's ijnmiddels toch al dun gezaaid werden: dit was ergens begin jaren 90.
Laatst bewerkt: 19 sept 2012 10:23 door Apae.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 19 sept 2012 10:24 #320494

  • beewee
  • beewee's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 11816
Gelukkig, ik blijf geen trofeeën 'graveren'...

Edit: wij hadden één van de eerste GS-en in Nederland. We hielden binnen één week alle 4 de handgrepen aan de binnenzijde van onze portieren in handen... Die auto was één grote blunder... :(
Laatst bewerkt: 19 sept 2012 10:26 door beewee.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 19 sept 2012 12:05 #320558

  • -Mara-
  • -Mara-'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3166
Claxon
Indrukken
terwijl
roestig
onderstel
even
niveleerd.

Niet alleen het onderstel dus. ;-)
De beste psychiater?
Een dagje op het water!

Aloa 27sc "Mara"
Laatst bewerkt: 19 sept 2012 12:07 door -Mara-.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 19 sept 2012 16:41 #320655

Het mast verhaal van delaat herrinnerd mij aan mijn mast blunders.

Kolibri op de trailer, mast omhoog en vast zetten. Tot zover goed. Tot dat ik meende dat het topwant op de verkeerde putting zat, nl die van het onderwant. Ik dacht ff omdraaien, de mast kan ik wel vast houden want zo groot is die niet. Niet dus, beetje zijwind en langzaam maar onvermijdelijk kwam ik tot het besef dat ik hem niet kon houden. De mast viel dwarsuit op het garagedak van de buren. Alleen het mastvoetje krom dus dat viel gelukkig nog mee.

De mast van het waarschip dat ik later had zette ik ook zelf omhoog, zonder strijkwant. En dat was elke keer weer erg spannend en ging dus onvermijdelijk een keer fout. Mijn toenmalige vriendin (en huidige echtgenote) dacht de mast nog te kunnen opvangen. Beetje dom en geen schijn van kans natuurlijk. De mast viel op haar schouder, de mastvoet brak af en de top zocht de bodem van de Eem op. Gelukkig geen letsel en ze houdt nog steeds van mij.
Henny (Team Zeilersforum.nl)

It is when you are riding out your first gale in a boat you have built yourself that you wonder about some of the doubtful workmanship that went into her - John Guzzwell

www.fram.nl
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 19 sept 2012 17:18 #320675

  • -Mara-
  • -Mara-'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3166
Pffft gelukkig, ik was niet de enigste.
Jongens bedankt!!
Deze verhalen geven de burger weer moed! :-)

Conclusie: als er 1 mast overboord is, volgen er meer.
De beste psychiater?
Een dagje op het water!

Aloa 27sc "Mara"
Laatst bewerkt: 19 sept 2012 17:22 door -Mara-.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 19 sept 2012 17:24 #320678

Noballast schreef :
De mast viel op haar schouder, de mastvoet brak af en de top zocht de bodem van de Eem op. Gelukkig geen letsel en ze houdt nog steeds van mij.
Oei niet best dus, schade aan de mast :evil:
Alweer 5 jaar en 10 mmaanden lid, de Rev is een gepasseerd station, daarom heb ik Faran gevraagd om mijn eigennaam als scherm naam te gebruiken.
Rob Bosman was dus Rev.
SV Second Chance de bouw van onze eigen hout epoxy catamaran, 12 m x 6m
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 19 sept 2012 17:33 #320686

op een windstille dag voerde we de sluis in, enkel toeschouwers riepen naar ons "losers losers" , het duurde enkele minuten voor we door hadden waarom ze met ons lachten, maar toen bleek dat we ons grootzeil nog niet hadden gestreken, bloos bloos bloos
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 19 sept 2012 17:39 #320692

dat is geen blunder! Da's stoer!
Ontwerper van de RoosMux, en andere apparaatjes.
www.viax.nl

It's been said that a boat is a vessel continually looking for ways to sink itself..
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 19 sept 2012 17:44 #320696

OK nog een mast verhaal dan. Niet van mijzelf maar van een goede vriend.

Na vele jaren bouwen de feestelijke tewaterlating in Naarden. Mast erop met de kraan en de ingeniueze strijkinrichting getest met strijkwant en twee spinnakerbomen en een afgemeten stuk ketting om de mast precies zover te laten zakken tot deze onder de Hollandse Brug door kon. Het zag er allemaal kunstig uit. Wel veel gedoe bij de voorstagputting met twee spibomen die daar bij elkaar komen., strijkblok, de ketting etc.

Op de maidentrip ging het allemaal goed en na de brug werd de mast weer keurig rechtop getrokken. Ketting eraf etc. etc. Terwijl de schipper terug naar de kuip loopt komt de mast hem achterna. Dus toch nog ergens iets vergeten en de mast breekt in drie stukken met als raakpunten als eerste het instrumentenpaneel op het kajuitdak en daarna de hekstoel. Geen persoonlijke ongelukken, wel heel veel schrik.

M.u.v. de mast was de schade toch maar heel beperkt. Je zou verwachten dat hij dwars door het instrumentenpaneel gestort zou zijn, maar dat viel reuze mee, slechts een kleine beschadiging in het multiplex dakje. Jawel, dit plakhouten scheepje was degelijk gebouwd en vaart nu 30 jaar later nog steeds fier en vrolijk en met haar tweeede mast rond.
Henny (Team Zeilersforum.nl)

It is when you are riding out your first gale in a boat you have built yourself that you wonder about some of the doubtful workmanship that went into her - John Guzzwell

www.fram.nl
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 19 sept 2012 17:53 #320702

kapiteinmomo alhier op het forum is een jaar of vijftien geleden zijn mast verloren op het ijsselmeer.Van een Dehler optima.
Nou ja, uiteindelijk de boot naar een werf in Zaandam, meen ik, waar er een nieuwe mast opgezet zou worden. speciaal gebracht met een vrachtwagen uit Duitsland, die mast, geen standaard ritje.

De mast hing in de kraan om erop gezet te worden, toen het helemaal mis ging omdat er iets brak in de kraan! Waardoor met luid geraas de hele handel naar beneden donderde. Er stond zelfs nog iemand op het dek maar gelukkig is er niemand gewond geraakt, of nog erger.
De vrachtwagen kon weer een nieuwe mast gaan halen!!
Ontwerper van de RoosMux, en andere apparaatjes.
www.viax.nl

It's been said that a boat is a vessel continually looking for ways to sink itself..
Laatst bewerkt: 19 sept 2012 17:56 door Account op verzoek verwijderd 13.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 20 sept 2012 15:21 #321054

Na al deze blunders gelezen te hebben zal ik de mijne ook maar eens toevoegen ;-)

Een jaar of twee geleden. Zoals bijna elke weekend dobberden we weer lekker rond op het Veerse Meer. Tegen de avond zetten we koers naar één va nde vele recreatie eilandjes daar. Er stond een stevig dwars windje, maar er was plaats genoeg aan een hoger wal steiger (t was al ergens in het najaar). Zoals gewoonlijk kom ik met de bakboordzijde naar de kant en sla op het einde een beetje achteruit zodat het poepje door het wieleffect mooi tegen de kant komt. De vriendin kan dan makkelijk midscheeps afstappen en doet dit ook met de voortros in de hand. Ik zie dat er echter ringen aan de kant zijn en geen bolders (zoals ik verwachtte). Dom van mij want dat had ik al lang kunnen zien. Bijgevolg moest ik ook snel afstappen, want het schip begon door de wind al terug af te drijven. Op het moment dat ik de achtertros wil aanhalen merk ik dat ik was vergeten om hem op het schip eerst te beleggen. Mijn vriendin die op dat ogenblik al flink kracht moet zetten om de punt bij te houden, hoopt dat ik snel kan vast leggen om haar te helpen. Niet dus...ze ziet mij daar staan met het meertouw in mijn handen en de paniek slaat haar om het lijf terwijl ik niet meer kan uitbrengen dan: "oei...!". Snel naar haar toegespurt. Touw van haar overgenomen en de punt terug bijgetrokken zodat ik terug kon opstappen.
Dan opnieuw komen aanvaren en deze keer wel de achtertros belegd en alsnog proper afgemeerd aan de Sabingeplaat.

Jammergenoeg word ik hier nog zeer geregeld door haar aan herinnerd. "Ge hebt vanachter je lijn toch goed vastgemaakt he..." "Jaja,.@#%$"
\'t Is niet de richting van de wind, maar de stand van de zeilen die je koers bepaalt..
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 20 sept 2012 15:42 #321058

  • groom
  • groom's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10167
Heerlijk die leer verhalen.

Volgende keer gewoon je vrouw de achter tros laten regelen. Wanneer deze vast zit. In de vooruit en de boot gaat vanzelf langs de kade liggen. Vervolgens heb je alle tijd om de voortros en vervolgens een spring aan te brengen.
Laatst bewerkt: 20 sept 2012 16:26 door groom.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 20 sept 2012 15:45 #321060

ik heb er ook nog een, een van de vele. ik kom na een zware overtocht vanuit hoduras in cartagene (colombia) . onderweg ging er veel een klein beetje mis, in de aanloop naar de ankerplaats ook nog een boei gemist, aan de grond en op de diepte meter terug. ik was bek af en blij dat het anker er in kon. he he , pannekoeken bakken en een borrel. ik kom buiten, er staat heel weinig wind , maar ik heb het gevoel dat ik krab. verdomme.
nu ja dan toch maar het anker ophalen, ik trek het anker op tot ik de sluiting boven zie. motor loopt al dus naar voren. 20 meter en de motor smoort, liep ook langzaam. starten en een dot gas, bam zegt de rubber koppeling en ik heb niets meer.
overboord en even kijken, water is daar dertig graden dus dat is zo erg niet.

wat is er aan de hand. ik heb geankerd in een bos oude netten, die heb ik omhoog gehaald met het anker, bij vooruit varen zijn ze netjes langs de kiel naar achteren gegaan tot dat ze de schroef tegen kwamen.

ik heb het net eerst bij het anker vrij gemaakt, een behulpzame marine man heeft me met een rib naar een ankerplekje gebracht, anker erin, en nu WEL even gedoken om te kijken.
toen dertig keer gedoken om het net los te snijden van de schroef (duikflessen waren leeg), daarna er een nieuwe (reserve) rubber flex koppeling tussen gezet. ik was nog drie dagen daarna moe.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 20 sept 2012 16:20 #321067

dat noem ik niet echt een blunder Sietse maar gewoon domme pech
Alweer 5 jaar en 10 mmaanden lid, de Rev is een gepasseerd station, daarom heb ik Faran gevraagd om mijn eigennaam als scherm naam te gebruiken.
Rob Bosman was dus Rev.
SV Second Chance de bouw van onze eigen hout epoxy catamaran, 12 m x 6m
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 20 sept 2012 16:43 #321076

Revolution1 schreef :
dat noem ik niet echt een blunder Sietse maar gewoon domme pech

de blunder is dat ik had moeten voelen dat er wat aan het anker hing en de vervolg blunder was dat ik het anker niet bovenwater haalde, het dubbele vervolg was dat ik de motor herstarte en een dot gas gaf. stom of murphy.
maar het was wel kl..ten :sick: :blush:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 20 sept 2012 17:09 #321083

groom schreef :
Heerlijk die leer verhalen.

Volgende keer gewoon je vrouw de achter tros laten regelen. Wanneer deze vast zit. In de vooruit en de boot gaat vanzelf langs de kade liggen. Vervolgens heb je alle tijd om de voortros en vervolgens een spring aan te brengen.

Wel normaal leg ik ook vanachter eerst vast en geef inderdaad beetje gas vooruit om dan de boeg vast te maken...Dat was ook deze keer het plan...totdat de ringen opdoken natuurlijk ;-)

Ik sta liever alleen in de kuip bij het aanleggen. Kwestie van elkaar niet voor de voet te lopen en elks houdt dan een deel van het schip in de gaten.

En het is zoals je zegt. Je kan veel leren uit andermans blunder...
\'t Is niet de richting van de wind, maar de stand van de zeilen die je koers bepaalt..
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.792 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl