Ik weet niet of ik delaat72 kan onttronen, maar daar gaat ie
Met pinksteren de eerste 2-daagse trip ever met het gezin, bootje net een half jaar in bezit en dus nog druk doende met leren zeilen en vooral de haven in en uit manoevreren.
De trip van Dinteloord naar Hellevoetsluis ging zeer voorspoedig, dus het zelfvertrouwen steeg met de minuut.
Aangekomen aan de kade voor het draaibruggetje kregen we van de havenmeester(es) door dat we een box aan de linkerkant na de brug mochten uitzoeken, plek zat.
Oh ja, en wel even helemaal doorvaren naar achter in de haven en dan terugkeren want er kwam een hele rits boten achter ons aan.
Zo gezegd, zo gedaan.
Terug richting de brug hadden alle achteropkomende boten inmiddels hun plekje opgezocht, nu wij nog.
Mooi ruime box (veel te groot eigenlijk) uitgezocht waar ik hem wel even in zou parkeren.
Alleen geen rekening gehouden met de stevige wind die dwars op de box stond, dus ik steek de kop van de boot tussen de palen en prompt begint de boeg te draaien, je raadt het al, we lagen binnen 20 seconden een box verder naar links en er dwars in, geen houen meer aan.
Bom, bovenop het kleine zijsteigertje.
Hoe we uiteindelijk het zaakje toch afgemeerd hebben gekregen is me nu nog niet duidelijk, maar wat me altijd zal bijblijven is de stoïcijnse blik van de Duitser die een box verder alles gadesloeg vanachter zijn zonnebril.
Dus, bij het aanmeren, zoek een maat box die bij je schip past en let op de wind!
Arjen