Welkom  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Je grootste blunder?

Re: Je grootste blunder? 04 sept 2012 06:22 #316010

  • Nereus
  • Nereus's Profielfoto
Ach ik dan ook maar.

Drie weken geleden toen het zo lekker warm was, zat mijn kajuitluik klem. Het hout van het luik was uitgezet.
Dus ik besloot mijn twee voeten tegen het luik aan te zetten om vervolgens hard te duwen. Het luik ging over het klem zittende gedeelte heen en schoof in een keer open.

En ik lag in een keer beneden :blush: . Ik kan je vertellen dat het een diepe val is, waar ik nu nog last van heb.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 04 sept 2012 08:04 #316039

  • TimoDino
  • TimoDino's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 921
hypervisor schreef :
Altijd leuk die koelboxjes met peltier.

Ik tilde van het weekend een campingpan soep van het fornuis met een klem en die klem had speling waardoor het pannetje er uit schoot. Resultaat overal erwtensoep

Effe de tuinslang erin en de bilgepomp aan. :laugh:
Vergeet daarna niet je hengel naast de boot uit te gooien want de vissen lusten er wel soep van!
Dompkruiser 770 "GISZMO"
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 04 sept 2012 08:12 #316049

  • Watermaat
  • Watermaat's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2529
TimoDino schreef :
hypervisor schreef :
Altijd leuk die koelboxjes met peltier.

Ik tilde van het weekend een campingpan soep van het fornuis met een klem en die klem had speling waardoor het pannetje er uit schoot. Resultaat overal erwtensoep

Effe de tuinslang erin en de bilgepomp aan. :laugh:
Vergeet daarna niet je hengel naast de boot uit te gooien want de vissen lusten er wel soep van!

Wel een manier om verse vis uit blik te eten......die onthoud ik! :)
van Zalm- en Zeeschouw
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 04 sept 2012 08:14 #316051

  • beewee
  • beewee's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 11816
In Noorwegen vingen we ooit een paling van bijna een meter bij een héél mooi plekje: de uitstort van het riool van een chique hotel. Moet je maar niet aan denken als ie op je bord ligt..
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 04 sept 2012 08:29 #316057

  • Albert 45
  • Albert 45's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12713
Evaluationcopy schreef :
Loop nu met een mooi Harry Potter-achtige wond/litteken rond en iedereen maar vragen hoe het komt. Ik moet maar eens een mooi zeemansverhaal verzinnen.
Je kan wel wat verzinnen maar "de mensen" denken toch: 'Ja ja, thuis ruzie gekregen en tegen de koekenpan opgelopen.';)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 04 sept 2012 09:10 #316069

  • tonsr
  • tonsr's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2485
albert je heb het over een koekepan.
ik had het weer eens te bond gemaakt met wat maten en wat flessen wisky
waar door ik s.morgens met een zeer zware houten kop wakker werdt.
het moppy was in de keuken aan het rommelen en begon dus toen ik de keuken in kwam ongezellig te doen warop ik uiteraard reageerde dat liep aardig op waardoor er een moment kwam dat ze dus ect de koekepan greep en mij der een hijs mee wilde geven gelukkig was het zoon licht ding en kleunde het geval tegen mijn elleboog waardoor er dus een behoorlijke duek in die pan zat.nu komt het de mot stilde langzaam en was over,maar s,middags had ze die koekepan nodig en dat was een probleem die deuk
ik heb dat ding dus uit moeten deuken want ze wilde hem niet weg gooien
want het was zoon fijn pannetje.
resultaat is dat ik nu nooit meer de blunder begaat om met een houte kop ruzie tegaan staan maken in de keuken.vgr tonsr.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 04 sept 2012 09:31 #316076

  • Fanman
  • Fanman's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 599
Grootste blunder ooit..?

Ik was met mijn schoonvader aan het zeilen, en bij Harderwijk aan een eilandje aangelegd.
Er kwamen bierflesjes tevoorschijn, maar een opener..
"Ach, doe ik wel even op een steigerpaal" was mijn reactie.
Helaas keek ik niet goed, en had niet het kroonkurkje, maar het randje van de hals op de paal gezet.
Een ferme klap later lag mijn handpalm flink open, en lag mijn schoonvader te kronkelen in de kuip van het lachen.

We hebben er maar een biertje op gedronken :)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 04 sept 2012 10:07 #316084

  • killroy
  • killroy's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 379
Jaren geleden de " nieuwe" boot opgehaald.
Door een smal watertje, de Kalverstraat op Loosdrecht, gevaren.
Goed vooruit kijken om aanvaringen te voorkomen.
Had beter naar boven kunnen kijken :laugh:
Overhangende bomen! Resultaat: een grote tak in de top van de mast!
Zeilboot met piek.
Gelukkig viel hij er af voordat ik mijn thuishaven in voer.

Frank
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 11 sept 2012 15:04 #317886

  • beewee
  • beewee's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 11816
Niet echt watersport gerelateerd, maar nu ik toch nog zowat de traantjes in de ogen heb...

Zo'n pakketje roerbakgroenten heeft soms ook zo'n rode peper erbij. omdat mijn zoon last van zijn maag had twijfelde ik even of ik die peper ook wel bij het eten zou doen. Terwijl alles al in de pan zat nam ik een typische D66 beslissing: ik doe gewoon de helft erin. Dus het snijplankje weer tevoorschijn, snel dat halve pepertje schoon gemaakt en in hele fijne reepjes gesneden en huppakee zo de pan in. Niks aan de hand. Totdat..... ik zo snugger was om even in mijn oog te wrijven. Met de vinger, die 2 minuten daarvoor nog een pepertje vast hield.

En het resultaat? Heeeeeele rooie oogies.... Zelfs mijn voorhoofd begon te gloeien. Vloek, zucht.... Ik heb de gootsteen maar vol laten lopen en heb m'n gezicht flink ondergedompeld.. pffffttttt, da's een leer voor de volgende keer zeg...
Laatst bewerkt: 11 sept 2012 15:05 door beewee.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 11 sept 2012 15:16 #317890

beewee schreef :
Niet echt watersport gerelateerd, maar nu ik toch nog zowat de traantjes in de ogen heb...

Zo'n pakketje roerbakgroenten heeft soms ook zo'n rode peper erbij. omdat mijn zoon last van zijn maag had twijfelde ik even of ik die peper ook wel bij het eten zou doen. Terwijl alles al in de pan zat nam ik een typische D66 beslissing: ik doe gewoon de helft erin. Dus het snijplankje weer tevoorschijn, snel dat halve pepertje schoon gemaakt en in hele fijne reepjes gesneden en huppakee zo de pan in. Niks aan de hand. Totdat..... ik zo snugger was om even in mijn oog te wrijven. Met de vinger, die 2 minuten daarvoor nog een pepertje vast hield.

En het resultaat? Heeeeeele rooie oogies.... Zelfs mijn voorhoofd begon te gloeien. Vloek, zucht.... Ik heb de gootsteen maar vol laten lopen en heb m'n gezicht flink ondergedompeld.. pffffttttt, da's een leer voor de volgende keer zeg...

heb je nog geluk gehad dat je niet bent gaan piesen :woohoo:
Laatst bewerkt: 11 sept 2012 16:24 door sietse-ten overleden 2014.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 11 sept 2012 16:23 #317916

  • Proost
  • Proost's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10722
Niet
Als je maar geniet!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 11 sept 2012 16:25 #317918

Proost schreef :
Niet

dank.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 18 sept 2012 18:37 #320241

  • Arigallo
  • Arigallo's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 357
Ik weet niet of ik delaat72 kan onttronen, maar daar gaat ie :woohoo:

Met pinksteren de eerste 2-daagse trip ever met het gezin, bootje net een half jaar in bezit en dus nog druk doende met leren zeilen en vooral de haven in en uit manoevreren.

De trip van Dinteloord naar Hellevoetsluis ging zeer voorspoedig, dus het zelfvertrouwen steeg met de minuut.
Aangekomen aan de kade voor het draaibruggetje kregen we van de havenmeester(es) door dat we een box aan de linkerkant na de brug mochten uitzoeken, plek zat.
Oh ja, en wel even helemaal doorvaren naar achter in de haven en dan terugkeren want er kwam een hele rits boten achter ons aan.
Zo gezegd, zo gedaan.
Terug richting de brug hadden alle achteropkomende boten inmiddels hun plekje opgezocht, nu wij nog.
Mooi ruime box (veel te groot eigenlijk) uitgezocht waar ik hem wel even in zou parkeren.
Alleen geen rekening gehouden met de stevige wind die dwars op de box stond, dus ik steek de kop van de boot tussen de palen en prompt begint de boeg te draaien, je raadt het al, we lagen binnen 20 seconden een box verder naar links en er dwars in, geen houen meer aan.
Bom, bovenop het kleine zijsteigertje. :blush:

Hoe we uiteindelijk het zaakje toch afgemeerd hebben gekregen is me nu nog niet duidelijk, maar wat me altijd zal bijblijven is de stoïcijnse blik van de Duitser die een box verder alles gadesloeg vanachter zijn zonnebril. :angry:

Dus, bij het aanmeren, zoek een maat box die bij je schip past en let op de wind! B)

Arjen
Laatst bewerkt: 18 sept 2012 18:38 door Arigallo. Reden: typefout
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 18 sept 2012 18:45 #320252

Bij deze de wisselbeker is voor jou Arjen
Alweer 5 jaar en 10 mmaanden lid, de Rev is een gepasseerd station, daarom heb ik Faran gevraagd om mijn eigennaam als scherm naam te gebruiken.
Rob Bosman was dus Rev.
SV Second Chance de bouw van onze eigen hout epoxy catamaran, 12 m x 6m
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 18 sept 2012 18:50 #320256

  • Arigallo
  • Arigallo's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 357
Shit...

Waar istie dan?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 18 sept 2012 19:18 #320276

  • ilCigno
  • ilCigno's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 18849
Misschien niet de grootste blunder, maar wel een leerzame: twee jaar terug, na het varen van de SMR, komen we 's nachts aan bij een meer dan overvolle Sixhaven. We gingen er toch maar liggen, als 12e op rij. De volgende morgen beloofde de havenmeester ons een plekje, maar eerst moest de haven leegstromen, het was die dag Gayparade. Ga maar even aan de kade van het Noordhollands kanaal liggen was de boodschap, dus wij daar naar toe. Hee, dat is mooi, veel zeilboten langs de kade, maar er was nog een ruime plek vrij. Snel er naartoe voordat iemand ons voor is!

Tja, en dan blijkt waarom andere zeilboten graag een stukje verderop gingen kijken: overhangende takken van de mooie bomen die daar staan. Maar snel vastgelegd en het loofbos aan dek nog sneller overboord gezet. En een kromme Windex om mij er de rest van de vakantie aan te helpen herinneren ook even omhoog te kijken...
Timo
Compromis 888 'il Cigno'
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 18 sept 2012 20:05 #320300

  • Albert 45
  • Albert 45's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12713
ilCigno schreef :
M

overhangende takken van de mooie bomen die daar staan. Maar snel vastgelegd en het loofbos aan dek nog sneller overboord gezet.

Vandaal! ;)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 18 sept 2012 20:41 #320307

  • ilCigno
  • ilCigno's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 18849
Albert 45 schreef :
Vandaal!
Sorry :blush:
Timo
Compromis 888 'il Cigno'
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 19 sept 2012 03:24 #320320

  • -Mara-
  • -Mara-'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3166
1 voordeel Arjen, hij blijft in het dorp.
Moet ik alleen nog aan Beewee vragen of hij nog een mooie beker kan maken. ;-)
De beste psychiater?
Een dagje op het water!

Aloa 27sc "Mara"
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 19 sept 2012 03:46 #320323

  • groom
  • groom's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10167
@arigallo: Volgende keer gewoon de voorsping gebruiken samen met de achtertros draai je hem zo de box in. ;) Als de schade meevalt, of er in het geheel niet is, zijn dit goede leermomenten.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 19 sept 2012 04:00 #320326

Heeft iemand een likje naar de pagina van delaat zijn blunder? Ik hoor iedereen er nog steeds over maar heb geen idee waar het over gaat, wil graag eens meelachen :silly:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 19 sept 2012 04:46 #320330

  • -Mara-
  • -Mara-'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3166
Gelukkig kan ik er nu ook om lachen, toen niet!!

www.zeilersforum.nl/index.php/...=25&start=525#156904

De beste psychiater?
Een dagje op het water!

Aloa 27sc "Mara"
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 19 sept 2012 05:17 #320340

  • beewee
  • beewee's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 11816
Ik zal ff zoeken of ik het originele brondbestand van de trofee nog heb, anders ga ik deze wel ff shoppen...
Hebbes!


Het niet verkleinde exemplaar is hier: docs.google.com/open?id=0B3s8PFwI-aziMnFWWTZNb2JGcTA
Laatst bewerkt: 19 sept 2012 05:25 door beewee.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 19 sept 2012 05:36 #320349

  • ilCigno
  • ilCigno's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 18849
beewee schreef :
Het niet verkleinde exemplaar is hier
Ik vind hem hier ook al groot genoeg hoor...
Timo
Compromis 888 'il Cigno'
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 19 sept 2012 06:17 #320367

Hahaha wat een verhaal, geen idee hoe dat ooit overtroffen kan worden. Nog mazzel dat er geen boot naast lag, anders had je nog wat meer schade gehad.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.794 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl