ff vergeten te controleren.
nadat ons schip weer het water in ging na een stevige opknap
beurt gebeurde het volgende.
alles open motor gestart warm gedraaid,achteruit het gat uit
had toen al moeten opvallen maar dat gebeurde niet.
de kop weg gedraaid motor in zijn vooruit en ze reageerde wat traag
ivb diepgang,1.75 meter kiel dus wat meer gas en ja daar gingen we
nu was dat gat waar we uit moesten draaien naar ons idee wat krap
toen we stuurboord uit draaide en de gang er wat inzat,liep ze regel
recht op een poliester boot af die daar in de bocht lag af gemeerd
dus hart stuurboord roer 2 man aan dek om de zaak af te houden
een met een omgekeerde bezem de ander met handen en voeten,een hevig gekraak en de bezemsteel brak en we gleden er toch noch redelijk langs
hele opluchting even naar buiten gevaren gekeerd en terug naar de havenkreeg door dat ze niet fijn op het roer reageerde,stuurboord was haar draaipunt veel korter als bakboord.
een maal weer terug aan het steiger stonden de eigenaren van de
poliester boot al te wachten met een ernstig verhaal dat we hun
boot hadden gekraakt dus wij mee de zaak bekeken en gelukkig
viel het heel erg mee,,de mensen op de werf hadden verteld dat
ze de boot hadden horen kraken ,maar dat was de bezemsteel geweest
maar wat gebeurd er na wat heen en weer gepraat begint die poliboot
eigenaar in ene over zijn motor piepen enzo of w daar verstand van hadden afijn na wat er gebeurd was toch maar even gekeken en wat bleek
staat zijn vsnaar erg slap en is deze knap versleten,echter wat nog meer staat er een klap water in die boot waar je niet goed van wordt.
zeg hij ik heb een lenspomp maar die doet het niet ken je ff kijken
wat dat is,,nou op zoek naar dat ding en gevonden zit dat ding helemaal
dicht van het vuil troep en ouwe lappen dus dat ding schoon gemaakt
geen stroom,zekering kapot nieuwe erin en jeb draaien.
daarna ook de v snaar ,hij had een nieuwe aanboord,ook vervangen.
toen dat klaar was en wij de hand geschud hadden zeg die peen
as dat ding morgen is af gezonken intreseerd me dat geen reet
hij is toch goed verzekerd.
ik kan je vertellen dat daar onze broek van af zakte.
wat betreft het roer van ons schip bleek dat de uitslag naar
stuurboord veel groter was als naar bakboord,het is een mechanische
overbrenging met tandwielen ,is waarschijnlijk ooit uit elkaar geweest
en verkeerd weer gemonteerd dat is wel opgelost .
maar kan je het voorstellen veel volk op de steiger wat staat
te kijken als je weg vaart en dan bijna een poliester boot de grond
in boort

vgr tonsr.