Welkom  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Je grootste blunder?

Re: Je grootste blunder? 10 nov 2011 11:35 #239310

roozeboos schreef :
ja dat is ook zo, maar wanneer je wat meer ervaren bent (nu dus!), weet je wel dat je met overstag moet uitkijken. En alles klappert enzo. Een klapgijp kan wat meer onverwacht en stiller gebeuren.

daar kan/mag ik over meepraten, terwijl ik mijn vriendin uitlegde dat ik een stormrondje ging draaien kwam de giek over, 7 meter massief grenen, gaffeltuig. wat doe ik , stom :blush: , ik grijp de schoot , bij bft 8, dus wordt op de lieren gesmakt.
lampje ging even uit, tot dat ik een schop van mijn lief kreeg, klootzak niet dood gaan, eerst de zeilen strijken. :whistle:
volgende dag had ik aan mijn linkerkant een "zwarte plek van mijn dij tot mijn oksel, maar verder functioneerde alles nog, alleen lachen deed wel pijn.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 10 nov 2011 11:50 #239311

Hahahaha, Sietse! Lekker lomp ook van je lief :silly: !
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 10 nov 2011 11:53 #239312

  • Britttt
  • Britttt's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 596
Ik was al lang blij dat mijn lampje niet uit ging, mijn vriend was niet alleen terug gekomen... Ik heb wel echt even de knop om moeten zetten: pijn en paniek uit, zeillessen aan ;)

Ben wel blij dat ik daar geen schop voor nodig had :)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 10 nov 2011 12:06 #239317

Scharrelaer schreef :
Hahahaha, Sietse! Lekker lomp ook van je lief :silly: !

heb ergens iets gehoord over zachte heelmeesters enzo.
kwam ook bij dat ze in paniek was, liepen hoge golven en de hele noordzee wou ook naar tuberon, waar het snel ondieper wordt.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 10 nov 2011 12:21 #239319

Nou, ik kan er wel om lachen hoor. Wij zijn thuis ook soms wel wat lomper tegen elkaar, vooral als we stoeien gebeurd het nog wel eens dat er een een bloedneus heeft of de ander een dikke lip. En de ander dan lachen :laugh: ! Maar als het ernstig is zijn we in ene keer poeslief voor elkaar!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 10 nov 2011 12:25 #239320

  • Britttt
  • Britttt's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 596
Heel herkenbaar Scharrelaer! En als het menens is hebben we ook aan een half woord genoeg!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 10 nov 2011 12:44 #239324

  • WiND1
  • WiND1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 14
sietse-ten schreef :
wat doe ik , stom :blush: , ik grijp de schoot , bij bft 8, dus wordt op de lieren gesmakt.
Herkenbaar, in 2008 wilde ik de giek een handje helpen met de gijpen en keek niet of de overloop wel vast stond. Gevolg: een flinke zwieper van de schoot klapte mij tegen de zee reling. Mijn rug bont en blauw.
Alles is ook zo groot en zwaar op z'n cat (Bahia 46)
Laatst bewerkt: 10 nov 2011 17:39 door Hen3. Reden: quote hersteld
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 10 nov 2011 14:08 #239364

  • beewee
  • beewee's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 11816
Met mijn 18 voets catamaran, terwijl ik in de trapeze hing, de overloop niet helemaal goed in de klem gezet. Dan zeil je lekker, met de schoot stevig in de hand, en dan schiet onverwacht de overloop met een knal naar lij, en moet je arm ineens een meter langer worden...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 10 nov 2011 14:09 #239365

roozeboos schreef :
Maar ik ben wel altijd op mn hoede wanneer we voor of ruime wind varen. De kans is er dan gewoon dat de giek overkomt...
Bij mij ligt de bulletalie altijd klaar. Die gaat er op in april en eraf in oktober. Het is één lijn, blokje op de punt en hij ligt net binnen de voerrail, buiten de scepters. Het vastmaken op de giek en beleggen op de achterste bolder kost niet meer dan 30 sec. Voor mij is het de belangrijkste lijn aan boord.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 10 nov 2011 14:21 #239371

en als tie dan losschiet ben je echt een koppie kleiner!
Ontwerper van de RoosMux, en andere apparaatjes.
www.viax.nl

It's been said that a boat is a vessel continually looking for ways to sink itself..
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 10 nov 2011 15:35 #239392

roozeboos schreef :
en als tie dan losschiet ben je echt een koppie kleiner!
Rare reactie. Als je perse gelijk wil hebben, hier heb je het, zal mij een zorg zijn.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 10 nov 2011 15:44 #239396

  • groom
  • groom's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10167
Bulletalie is een hele verstandige optie als je voor het lapje wilt varen.
Als ie dan los schiet????.... Of als je schoten los gaan of je verstaging het begeeft of ....Ben het helemaal met Free Bird eens.

Britttt schreef :
Heel herkenbaar Scharrelaer! En als het menens is hebben we ook aan een half woord genoeg!

Daar moet je mee gaan trouwen. ;)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 10 nov 2011 15:46 #239397

  • Capolavoro
  • Capolavoro's Profielfoto
een giek hoort ook hóóg!
Hier een 16m2 met stahoogte:



groet
t
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 10 nov 2011 16:20 #239405

ik wil niet gelijk hebben, ik ben al meer dan 20 jaar getrouwd, dan leer je dat wel af.
Ik denk alleen dat je altijd moet opletten. ook met bulletalie.
Als dat onzin is, het zij zo. Ik doe het lekker toch! :)

Plus, neem je met bulletalie wellicht meer risico met binnen de wind varen, dan wanneer je hem niet hebt...

Waarmee ik niet beweer dat je hem niet moet gebruiken, wij doen dat ook op de langere rakken, maaar niet met een wedstrijd uiteraard.
Ontwerper van de RoosMux, en andere apparaatjes.
www.viax.nl

It's been said that a boat is a vessel continually looking for ways to sink itself..
Laatst bewerkt: 10 nov 2011 16:23 door Account op verzoek verwijderd 13.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 10 nov 2011 16:29 #239406

  • Toxicated
  • Toxicated's Profielfoto
Capolavoro schreef :
een giek hoort ook hóóg!
Hier een 16m2 met stahoogte:



groet
t

Staat je goed die baard :D
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 10 nov 2011 17:14 #239413

  • Britttt
  • Britttt's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 596
Daar moet je mee gaan trouwen. ;)

Hm, misschien moet ik dat dan maar eens doen ;)
Laatst bewerkt: 10 nov 2011 17:15 door Britttt.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 10 nov 2011 17:17 #239414

klap van de molen gehad? Oh nee van de giek... :laugh:
Ontwerper van de RoosMux, en andere apparaatjes.
www.viax.nl

It's been said that a boat is a vessel continually looking for ways to sink itself..
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 10 nov 2011 17:31 #239416

  • Britttt
  • Britttt's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 596
:blush:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 10 nov 2011 17:36 #239417

  • Pylk
  • Pylk's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1349
Britttt schreef :
Daar moet je mee gaan trouwen. ;)

Hm, misschien moet ik dat dan maar eens doen ;)

Daar had ik geen klap met de giek voor nodig :silly:
Memme's wetterwille is silerswet!
home.deds.nl/~5a3
www.platbodemforum.nl/
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 10 nov 2011 17:55 #239423

:laugh: :laugh: :laugh:
Ontwerper van de RoosMux, en andere apparaatjes.
www.viax.nl

It's been said that a boat is a vessel continually looking for ways to sink itself..
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 10 nov 2011 19:17 #239445

  • tonsr
  • tonsr's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2485
ff vergeten te controleren.
nadat ons schip weer het water in ging na een stevige opknap
beurt gebeurde het volgende.
alles open motor gestart warm gedraaid,achteruit het gat uit
had toen al moeten opvallen maar dat gebeurde niet.
de kop weg gedraaid motor in zijn vooruit en ze reageerde wat traag
ivb diepgang,1.75 meter kiel dus wat meer gas en ja daar gingen we
nu was dat gat waar we uit moesten draaien naar ons idee wat krap
toen we stuurboord uit draaide en de gang er wat inzat,liep ze regel
recht op een poliester boot af die daar in de bocht lag af gemeerd
dus hart stuurboord roer 2 man aan dek om de zaak af te houden
een met een omgekeerde bezem de ander met handen en voeten,een hevig gekraak en de bezemsteel brak en we gleden er toch noch redelijk langs
hele opluchting even naar buiten gevaren gekeerd en terug naar de havenkreeg door dat ze niet fijn op het roer reageerde,stuurboord was haar draaipunt veel korter als bakboord.
een maal weer terug aan het steiger stonden de eigenaren van de
poliester boot al te wachten met een ernstig verhaal dat we hun
boot hadden gekraakt dus wij mee de zaak bekeken en gelukkig
viel het heel erg mee,,de mensen op de werf hadden verteld dat
ze de boot hadden horen kraken ,maar dat was de bezemsteel geweest
maar wat gebeurd er na wat heen en weer gepraat begint die poliboot
eigenaar in ene over zijn motor piepen enzo of w daar verstand van hadden afijn na wat er gebeurd was toch maar even gekeken en wat bleek
staat zijn vsnaar erg slap en is deze knap versleten,echter wat nog meer staat er een klap water in die boot waar je niet goed van wordt.
zeg hij ik heb een lenspomp maar die doet het niet ken je ff kijken
wat dat is,,nou op zoek naar dat ding en gevonden zit dat ding helemaal
dicht van het vuil troep en ouwe lappen dus dat ding schoon gemaakt
geen stroom,zekering kapot nieuwe erin en jeb draaien.
daarna ook de v snaar ,hij had een nieuwe aanboord,ook vervangen.
toen dat klaar was en wij de hand geschud hadden zeg die peen
as dat ding morgen is af gezonken intreseerd me dat geen reet
hij is toch goed verzekerd.
ik kan je vertellen dat daar onze broek van af zakte.
wat betreft het roer van ons schip bleek dat de uitslag naar
stuurboord veel groter was als naar bakboord,het is een mechanische
overbrenging met tandwielen ,is waarschijnlijk ooit uit elkaar geweest
en verkeerd weer gemonteerd dat is wel opgelost .
maar kan je het voorstellen veel volk op de steiger wat staat
te kijken als je weg vaart en dan bijna een poliester boot de grond
in boort :blush: :blush:
vgr tonsr.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 10 nov 2011 20:57 #239470

Kan me goed voorstellen dat je broek hiervan afzakt, zo opmerking na al die moeite die je gedaan hebt
Alweer 5 jaar en 10 mmaanden lid, de Rev is een gepasseerd station, daarom heb ik Faran gevraagd om mijn eigennaam als scherm naam te gebruiken.
Rob Bosman was dus Rev.
SV Second Chance de bouw van onze eigen hout epoxy catamaran, 12 m x 6m
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 11 nov 2011 05:38 #239490

  • trotti
  • trotti's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8307
Ja, maar het was natuurlijk ook niet echt netjes om na een aanvaring door te varen... Kijk, je had goede bedoelingen, maar dat weet die eigenaar natuurlijk niet.

Al met al heb je die man toch mooi maar kunnen helpen met zijn motor en bilgepomp. Maar indd wel jammer dat hij dat niet kan waarderen.

groeten,
Johnnie
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 11 nov 2011 08:26 #239523

  • tonsr
  • tonsr's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2485
o nee johnny het was beslist niet de bedoeling om door te varen
maar de schrik en de ruimte lieten op dat moment even niets
anders toe.
ik wilde even wat ruim water opzoeken om te controleren wat er
nu eigenlijk gebeurde ,toen kwam ik er achter dat de roer
uitslag bakboord veel groter was als stuurboord.
daarna zijn we uiterst voorzichtig terug de haven in gevaren.
en ja na onze hulp aan die persoon kwam zijn laatste opmerking
bij ons erg vreemd over.
vgr tonsr.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 11 nov 2011 08:32 #239524

van de andere kant, als iemand zo zijn motor en bilge pomp behandelt , dan is die eind opmerking niet zo vreemd, meer als hij zinkt vang ik meer dan bij verkoop. misschien vond hij het wel jammer dat je hem niet total los had gevaren :evil:
edit: dit doet me weer denken aan wat mij veel jaren geleden is overkomen.
ik had in belgie gewoond(1978) en had daar een nieuwe caravan gekocht, die had ik mee genomen naar nederland als "huisraad" maar kreeg er in nederland problemen mee bij de invoer keuring, bleek een andere as onder te zitten dan de nederlandse uitvoering. nu kwam ik nog wel eens op een auto sloperij waar veel mensen in caravans woonden, dus probeerde ik hem daar te slijten. ze kwamen kijken en vonden hem te klein. ze stelden een rare vraag, hoe dat ding verzekerd was, al risk en voor de nieuwprijs.

twee dagen later hoorde ik een ziekmakende klap, mijn sleurhutje helemaal kapot, heb je niet zo n grote klap voor nodig. stond een huurbusje tegen aan met twee jongens die zich heftig verontschuldigden, hadden even naar een mooi meisje gekeken.

verzekering betaalde, maar toen ik weer op de sloperij kwam heb ik wel wat extra geld bij me gestoken. :evil:
Laatst bewerkt: 11 nov 2011 08:50 door sietse-ten overleden 2014.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.697 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl