Kan gelukkig ook hier meedoen
Na jaren van open zeilbootjes en soms wat groters huren eindelijk een leuk kajuitbootje gevonden in Almere. Lag al een paar jaar ongebruikt en groen uitgeslagen in de haven daar. Die gingen we wel even naar Akersloot varen!
Begon al gelijk buiten de haven. Niks gecheckt natuurlijk, wilde zo snel mogelijk daar weg.. Buiten de haven bleek de rolfok iets anders dan ik in gedachten had, namelijk een opgerolde fok, compleet met leuvers..
Uiteindelijk vrolijk verder gevaren nadat alles eindelijk goed zat.
De volgende dag op het IJ werd het pas echt leuk. De voortstuwing was een oude 3.5PK buitenboordmotor met alleen een tank op/in het motortje zelf. Vaar heerlijk aan stuurboordswal tegenover CS langs wanneer het ineens erg stil wordt.. Klein probleempje dus, tank leeg. Groter probleempje vrij veel wind van bijna linksvoor dus die stenen kade is een leuke lagerwal.. Nou ja snel die motor maar bijtanken en starten zodat we verder kunnen.. Dat lukte zowaar, motor liep uiteindelijk weer maar helaas geen voortstuwing...Vrij veel verkeer dus ook niet echt tijd meer om een zeil te hijsen (zaten mooi vast..)
Tja en nu.. Amsterdamse havendienst to the rescue!
Komt ineens zo'n enorm ding naast ons liggen, of we problemen hadden.. mwah ja dus

En mijn egaa maar foto's maken!
Waar we heen wilden, Zaandam.. Hmm dat was nog wel een stukje. Ze moesten die kan op, dus geef maar een lijntje.. Bootje is volgens mij nog nooit zo hard gegaan!
Daar zijn we afgeleverd en hebben we de motor kunnen maken. Bleek een breekpen te zijn, wist niet eens wat dat was!
Al met al een enorme serie leermomenten zal ik maar zeggen
En oh ja, boeien hebben een enorme aantrekkingskracht!!!!