Welkom  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Je grootste blunder?

Re: Je grootste blunder? 03 juni 2013 13:07 #402972

  • Philip
  • Philip's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 8527
Yellow Boat schreef :
Geen idee , dat gebeurt af en toe maar waarom weet ik ook niet.
Heelaas kan ik een post niet compleet verwijderen.Vandaar de ........
Ad
Als je er op tijd bent kun je een post wel helemaal verwijderen. Maar dat kan dus maar een korte periode na het posten.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 03 juni 2013 13:16 #402977

  • Joop66
  • Joop66's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9252

Bijlage:

Bestandsnaam: oeps.docx
Bestandsgrootte:131 KB


Bijlage:

Bestandsnaam: oeps.docx
Bestandsgrootte:131 KB



Hele oude digitale kaart. Tonnetje staat er nog niet op. Dammetje wel

Dat rode steekbaken staat nu netjes op de kant. Anders staat het zo in de weg denk ik.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 03 juni 2013 13:44 #402985

  • Gijper
  • Gijper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2231
trotti schreef :
dat we besloten de helmstok nog maar een keer te doen?
Nou die lichgt dus nog thuis...
Balen man!Philip schreef :
lunch én portemonee vergeten.
Dat is de Wet van Murphy :pinch:
Laatst bewerkt: 03 juni 2013 13:46 door Gijper.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 03 juni 2013 13:48 #402986

Niet mijn 'grootste' wel meest recente... en kostbare:-(
Gisteren stukje zeilen met de kinderen, haven van Yerseke binnengelopen op Ipad met Navionics met heel rustig windje in de rug. tijdje daar gelegen, wat vissen, wat kletsen met de buren, haring happen. En weer terug. Wind ondertussen wat aangetrokken, vergeten dat Ipad nog op kaarttafel lag, eerste keer overstag, zie ik mijn Ipad door de kajuit knallen tegen de oven aan. Glas in 20 stukken.
:unsure:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 03 juni 2013 13:57 #402993

nardus schreef :
trotti schreef :
Mijn grootste blunder???
Ja? Nou die licht dus nog thuis... :angry: :angry: :angry:

Dus, lekker broodje aan boord gegeten en omgedraaid om thuis in de tuin aan de slag te gaan!

pfffff.....

Groeten,
Johnnie

aijjj.... zo ben ik een keer mijn sleutels van de boot vergeten. :angry: Gelijk een goed cijferslot gekocht. Gebeurt me niet nog een keer.

ah, ja, haha, doet me denken, niet echt 'zeil' topic maar.
Ging op skivakantie met mijn ex vrouw, 3 kinderen en mijn ouders. Hadden net een Espace met 7 zitplaatsen. Skibox gehuurd op het dak voor bagage.
net voor vertrek gooit mijn zoon een glas melk in mijn kruis dus terwijl iedereen in de auto stapt doe ik nog even snel een schone broek aan.
Bij München gingen we wat eten en wilde mijn vrouw even de sleutel van de skibox om een schone luier te pakken voor onze jongste..
:blush:

Die zat nog in andere broek. In de spits half München doorkruist voor een sleutelmaker die gelukkig een nieuwe sleutel kom maken. 'slechts' 4 uur later aangekomen. De sleutelmaker was overigens kerel van zeker 1.95m en 90kg, met rossig haar en een grote baard, en... volledig in vrouwenkleren, inclusief netpanty en hoge hakken.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 03 juni 2013 14:00 #402995

Bas van Dijk schreef :
De sleutelmaker was overigens kerel van zeker 1.95m en 90kg, met rossig haar en een grote baard, en... volledig in vrouwenkleren, inclusief netpanty en hoge hakken.

En daar heb je geen foto van :evil:
Alweer 5 jaar en 10 mmaanden lid, de Rev is een gepasseerd station, daarom heb ik Faran gevraagd om mijn eigennaam als scherm naam te gebruiken.
Rob Bosman was dus Rev.
SV Second Chance de bouw van onze eigen hout epoxy catamaran, 12 m x 6m
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 03 juni 2013 14:02 #402996

Philip schreef :
Yellow Boat schreef :
Geen idee , dat gebeurt af en toe maar waarom weet ik ook niet.
Heelaas kan ik een post niet compleet verwijderen.Vandaar de ........
Ad
Als je er op tijd bent kun je een post wel helemaal verwijderen. Maar dat kan dus maar een korte periode na het posten.

Hoe gaat dat dan?
Ad
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 03 juni 2013 14:29 #403006

  • Toxiq
  • Toxiq's Profielfoto
Bas van Dijk schreef :
Niet mijn 'grootste' wel meest recente... en kostbare:-(
Gisteren stukje zeilen met de kinderen, haven van Yerseke binnengelopen op Ipad met Navionics met heel rustig windje in de rug. tijdje daar gelegen, wat vissen, wat kletsen met de buren, haring happen. En weer terug. Wind ondertussen wat aangetrokken, vergeten dat Ipad nog op kaarttafel lag, eerste keer overstag, zie ik mijn Ipad door de kajuit knallen tegen de oven aan. Glas in 20 stukken.
:unsure:

Hier is er laatst ook 1 gesneuveld.
Glas stuk maar scherm nog heel.
Vervangen het glas kost 90 euro en hij is weer als nieuw
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 03 juni 2013 14:33 #403007

  • trotti
  • trotti's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8307
Toxiq schreef :
Bas van Dijk schreef :
Niet mijn 'grootste' wel meest recente... en kostbare:-(
Gisteren stukje zeilen met de kinderen, haven van Yerseke binnengelopen op Ipad met Navionics met heel rustig windje in de rug. tijdje daar gelegen, wat vissen, wat kletsen met de buren, haring happen. En weer terug. Wind ondertussen wat aangetrokken, vergeten dat Ipad nog op kaarttafel lag, eerste keer overstag, zie ik mijn Ipad door de kajuit knallen tegen de oven aan. Glas in 20 stukken.
:unsure:

Hier is er laatst ook 1 gesneuveld.
Glas stuk maar scherm nog heel.
Vervangen het glas kost 90 euro en hij is weer als nieuw

Waar doe jij dat voor €90 dan???!

Groeten.
Johnnie
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 03 juni 2013 14:35 #403008

  • Toxiq
  • Toxiq's Profielfoto
Zwarte markt beverwijk, en dan ook nog eens een origineel apple scherm !
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 03 juni 2013 15:10 #403038

  • Anjo
  • Anjo's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12639
@ AD
als je snel genoeg bent en je kijkt naar je bericht staat daaronder in dat rijtje knoppen ook een knop "verwijder bericht", naast "bewerken"
Stuurman aan wal ;-)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 03 juni 2013 16:31 #403112

trotti schreef :
Toxiq schreef :
Bas van Dijk schreef :
Niet mijn 'grootste' wel meest recente... en kostbare:-(
Gisteren stukje zeilen met de kinderen, haven van Yerseke binnengelopen op Ipad met Navionics met heel rustig windje in de rug. tijdje daar gelegen, wat vissen, wat kletsen met de buren, haring happen. En weer terug. Wind ondertussen wat aangetrokken, vergeten dat Ipad nog op kaarttafel lag, eerste keer overstag, zie ik mijn Ipad door de kajuit knallen tegen de oven aan. Glas in 20 stukken.
:unsure:

Hier is er laatst ook 1 gesneuveld.
Glas stuk maar scherm nog heel.
Vervangen het glas kost 90 euro en hij is weer als nieuw

Waar doe jij dat voor €90 dan???!

Groeten.
Johnnie

Ben ik ook benieuw naar. Er staan ook 'howto's ' op youtube, maar het scherm zelf (origineel apple) kost al een kleine 100 euro.
Goedkoopste die ik ken (en goede ervaring mee..) is www.gsm-eindhoven.nl.
(geen aandelen oid). 110 euro voor nieuw scherm, incl plaatsing.

En ja, dat valt mee... maar toch veel geld.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 03 juni 2013 16:32 #403113

Rev schreef :
Bas van Dijk schreef :
De sleutelmaker was overigens kerel van zeker 1.95m en 90kg, met rossig haar en een grote baard, en... volledig in vrouwenkleren, inclusief netpanty en hoge hakken.

En daar heb je geen foto van :evil:

Helaas....
Was nog voor dat we allemaal een camera in onze GSM hadden. Ik had toen een Nokia 3310 :-)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 03 juni 2013 16:33 #403114

  • Fly-Tour
  • Fly-Tour's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5857
Bas van Dijk schreef :
trotti schreef :
Toxiq schreef :
Bas van Dijk schreef :
Niet mijn 'grootste' wel meest recente... en kostbare:-(
Gisteren stukje zeilen met de kinderen, haven van Yerseke binnengelopen op Ipad met Navionics met heel rustig windje in de rug. tijdje daar gelegen, wat vissen, wat kletsen met de buren, haring happen. En weer terug. Wind ondertussen wat aangetrokken, vergeten dat Ipad nog op kaarttafel lag, eerste keer overstag, zie ik mijn Ipad door de kajuit knallen tegen de oven aan. Glas in 20 stukken.
:unsure:

Hier is er laatst ook 1 gesneuveld.
Glas stuk maar scherm nog heel.
Vervangen het glas kost 90 euro en hij is weer als nieuw

Waar doe jij dat voor €90 dan???!

Groeten.
Johnnie

Ben ik ook benieuw naar. Er staan ook 'howto's ' op youtube, maar het scherm zelf (origineel apple) kost al een kleine 100 euro.
Goedkoopste die ik ken (en goede ervaring mee..) is www.gsm-eindhoven.nl.
(geen aandelen oid). 110 euro voor nieuw scherm, incl plaatsing.

En ja, dat valt mee... maar toch veel geld.
Wat kost een hele ipad? :laugh:
Mijn favorieten:
Een verwittigd man is er twéé waard.
Reken niet op geld of goed dat men nog ontvangen moet, want gewis, de rekening is mis.
Gereed geld dingt scherp.
Geen slapende honden wakker maken.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 03 juni 2013 16:52 #403125

  • Anjo
  • Anjo's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12639
Te veel voor t gebonene :whistle:
Stuurman aan wal ;-)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 03 juni 2013 16:57 #403131

dat strekdammetje ligt er al een poosje hoor. Toen ik een jaar of 10_12 was, heeft m'n vader een keer een kruiser van de dat dammetje af gehaald. Mensen doodsbang met zwemvesten op het achterdek. dikke windkracht 5-6, enkele lijnen aan elkaar geknoopt en naar hun boot laten drijven. Daarna een paar flinke rukken en kwam het jacht los. Hebben verder voor zover ik weet nooit meer kontakt gehad, maar zal mij niet verbazen dat ze in Willemstad van boord zijn gegaan en nooit meer teruggekomen. Ach ja tijd heelt alle wonden, en dit is toch al 30 jaar geleden ofzo
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 03 juni 2013 18:34 #403211

  • Fly-Tour
  • Fly-Tour's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5857
Anjo schreef :
Te veel voor t gebonene :whistle:
Gebonene?
En nu in het Nederlands :P
Mijn favorieten:
Een verwittigd man is er twéé waard.
Reken niet op geld of goed dat men nog ontvangen moet, want gewis, de rekening is mis.
Gereed geld dingt scherp.
Geen slapende honden wakker maken.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 03 juni 2013 18:55 #403220

[/quote]
Wat kost een hele ipad? :laugh:[/quote]

Een stuk meer helaas
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 03 juni 2013 19:15 #403242

  • ilCigno
  • ilCigno's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 18849
nardus schreef :
... zo ben ik een keer mijn sleutels van de boot vergeten. :angry: Gelijk een goed cijferslot gekocht. Gebeurt me niet nog een keer.
Dat is mij gelukkig nog niet overkomen, maar altijd wel mijn angst. Een uur rijden naar de boot, sleutels thuis halen, ben ik 3 uur verder :S
Timo
Compromis 888 'il Cigno'
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 03 juni 2013 19:27 #403260

  • Faran
  • Faran's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 14868
ilCigno schreef :
nardus schreef :
... zo ben ik een keer mijn sleutels van de boot vergeten. :angry: Gelijk een goed cijferslot gekocht. Gebeurt me niet nog een keer.
Dat is mij gelukkig nog niet overkomen, maar altijd wel mijn angst. Een uur rijden naar de boot, sleutels thuis halen, ben ik 3 uur verder :S

Mijn bootsleutels liggen altijd in de auto. Mijn vrouw heeft ook een setje sleutels bij zich. ;)
Jeanneau Sun Odyssey 37

Gecertificeerd werkloos
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 03 juni 2013 19:29 #403263

ilCigno schreef :
nardus schreef :
... zo ben ik een keer mijn sleutels van de boot vergeten. :angry: Gelijk een goed cijferslot gekocht. Gebeurt me niet nog een keer.
Dat is mij gelukkig nog niet overkomen, maar altijd wel mijn angst. Een uur rijden naar de boot, sleutels thuis halen, ben ik 3 uur verder :S

Om die reden heb ik altijd een setje reserve sleutels standaard in de auto liggen voor het geval dat.

Edit: Faran was me voor :-)
Laatst bewerkt: 03 juni 2013 19:30 door zeilbootje.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 03 juni 2013 19:30 #403266

  • Fly-Tour
  • Fly-Tour's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5857
Faran schreef :
ilCigno schreef :
nardus schreef :
... zo ben ik een keer mijn sleutels van de boot vergeten. :angry: Gelijk een goed cijferslot gekocht. Gebeurt me niet nog een keer.
Dat is mij gelukkig nog niet overkomen, maar altijd wel mijn angst. Een uur rijden naar de boot, sleutels thuis halen, ben ik 3 uur verder :S

Mijn bootsleutels liggen altijd in de auto. Mijn vrouw heeft ook een setje sleutels bij zich. ;)
Ik heb de sleutels waar mijn boten mee op slot zitten aan mijn sleutelbos zitten. Altijd bij me , of ik nou van plan ben te gaan varen of niet..
De officiele set sleutels zit natuurlijk aan een drijver, deze neem ik in principe altijd mee, maar in het geval ik het vergeet kom ik altijd nog weg met de andere sleutels aan mijn sleutelbos.
Mijn favorieten:
Een verwittigd man is er twéé waard.
Reken niet op geld of goed dat men nog ontvangen moet, want gewis, de rekening is mis.
Gereed geld dingt scherp.
Geen slapende honden wakker maken.
Laatst bewerkt: 03 juni 2013 19:35 door Fly-Tour.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 15 juni 2013 20:46 #407394

  • Fjord
  • Fjord's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 79
Vandaag (gister middag inmiddels) een stukje gaan varen om te kijken hoe de electro motor zich bij wat meer wind houd.
Ik kon de verleiding om te gaan zeilen niet weerstaan dus hup voor zeil uitgerold en knallen maar. Zoonlief kwam even een kijkje nemen in de kuip en kreeg gelijk de volle laag, zeiknat en tranen met tuiten.
Niet veel later tijdens het vastknopen in de box, mijn vriendin hield de boot in bedwang op de steiger en ik was achter bezig, kwam de wraak van mijn zoontje. Ik was vergeten de electro motor uit te zetten (het systeem dus) en waarschijnlijk onbewust gaf mijn zoon vol gas naar voren. Gevolg een mega schaaf plek van steiger hoogte tot de waterlijn, als ik het "gas" iets later teruggenomen waren we zo in de lege box aan de overkant beland.
Laatst bewerkt: 15 juni 2013 20:47 door Fjord.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 16 juni 2013 14:06 #407532

  • sy helios
  • sy helios's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 14843
tsja, die 21kW moet je wel een beetje doseren :whistle:
Helios is de zonnegod, Zoon van het Titanenpaar Hyperion en Theia, broer van Selene (Maan) en Eos (dageraad). Met zijn zonnewagen rijst hij bij dageraad op uit de Okeanos, rijdt langs de hemelkoepel en verdwijnt `s avonds in het westen weer in de oceaan.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 16 juni 2013 15:04 #407542

  • Toxiq
  • Toxiq's Profielfoto
Het is inderdaad een mega grote plek, we zouden het eens moeten meten, maar volgens mij is de boot zeker 40 tot 50 cm het water uitgekomen (voor dus)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.753 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl