Welkom  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Je grootste blunder?

Re: Je grootste blunder? 30 mei 2013 08:43 #401651

gaat het er hier nu om wat je grootste blunder is/was of om een cursus hoe hijs je een zeil van een fly-tour.
Bij het laatste kunnen jullie beter een nieuwe topic openen.
Alweer 5 jaar en 10 mmaanden lid, de Rev is een gepasseerd station, daarom heb ik Faran gevraagd om mijn eigennaam als scherm naam te gebruiken.
Rob Bosman was dus Rev.
SV Second Chance de bouw van onze eigen hout epoxy catamaran, 12 m x 6m
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 30 mei 2013 08:48 #401652

  • Fly-Tour
  • Fly-Tour's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5857
Rev schreef :
gaat het er hier nu om wat je grootste blunder is/was of om een cursus hoe hijs je een zeil van een fly-tour.
Bij het laatste kunnen jullie beter een nieuwe topic openen.


:evil: Ik zal uitleg geven :evil: : Ik had een blunder gemaakt met een FT en daarna liep het gesprek uit op het hijsen van de zeilen van een FT. :evil:
En toen begon er iemand over Capo en ik vroeg me af wat dat nou toch is...
Mijn favorieten:
Een verwittigd man is er twéé waard.
Reken niet op geld of goed dat men nog ontvangen moet, want gewis, de rekening is mis.
Gereed geld dingt scherp.
Geen slapende honden wakker maken.
Laatst bewerkt: 30 mei 2013 09:03 door Fly-Tour.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 30 mei 2013 09:03 #401657

  • trotti
  • trotti's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8307
capo is baasklusje.

Baasklusje is de opvolger van capolavoro, die met stel en sprong een tijdje geleden van het forum is vertrokken nadat er teveel over katten gepost werd (kort samengevat)

Maar hij kon het toch niet laten en is nu onder een ander pseudoniem weer terug!

Groeten,
Johnnie
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 30 mei 2013 09:07 #401660

  • Fly-Tour
  • Fly-Tour's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5857
trotti schreef :
capo is baasklusje.

Baasklusje is de opvolger van capolavoro, die met stel en sprong een tijdje geleden van het forum is vertrokken nadat er teveel over katten gepost werd (kort samengevat)

Maar hij kon het toch niet laten en is nu onder een ander pseudoniem weer terug!

Groeten,
Johnnie
Aha oke, nou ja, dat zal wel zo zijn dan.
Ik weet nu tenminste een beetje wat er dan bedoeld wordt..
Mijn favorieten:
Een verwittigd man is er twéé waard.
Reken niet op geld of goed dat men nog ontvangen moet, want gewis, de rekening is mis.
Gereed geld dingt scherp.
Geen slapende honden wakker maken.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 30 mei 2013 09:08 #401661

Wat een gemis voor het forum trouwens, die kattendame, waar zou ze zijn gebleven :lol:
Laatst bewerkt: 30 mei 2013 09:08 door Accountopverzoekverwijderd16.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 30 mei 2013 09:11 #401663

  • Koezt
  • Koezt's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8561
Evaluationcopy schreef :
Wat een gemis voor het forum trouwens, die kattendame, waar zou ze zijn gebleven :lol:

www.zeilersforum.nl/index.php/...rprofile/Jorienepien

Nog gewoon actief hier hoor...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 30 mei 2013 09:12 #401665

  • Fly-Tour
  • Fly-Tour's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5857
Evaluationcopy schreef :
Wat een gemis voor het forum trouwens, die kattendame, waar zou ze zijn gebleven :lol:
Laten we maar weer over blunders praten anders worden er weer mensen onrustig. En dat gebeurt toch al gauw doordat het buiten geen lekker weer is. :dry:

:evil: Sorry, kon het niet laten om op EVIL te drukken. :evil:
Mijn favorieten:
Een verwittigd man is er twéé waard.
Reken niet op geld of goed dat men nog ontvangen moet, want gewis, de rekening is mis.
Gereed geld dingt scherp.
Geen slapende honden wakker maken.
Laatst bewerkt: 30 mei 2013 09:14 door Fly-Tour.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 30 mei 2013 11:34 #401709

  • Gijper
  • Gijper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2231
beewee schreef :
2 van die lichtgevende, flexibele antennetjes met vlaggetjes ..... doe er ook zo'n mooie, flatteuze, lichtgevende fietshelm bij
Die vlaggetjes dat is een goed idee, al is de bevestiging daarvan geen sinecure. Ik ga ze wel alvast kopen!
Morgenmiddag gaat de boot weer het water in. De bedoeling is dat die blijft drijven maar ook komt hij op een plekje te liggen waar het ondiep is. De trailer kan dan aangepast worden maar de vlaggen komen er zowieso op. Goed idee! :)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 30 mei 2013 12:04 #401724

  • beewee
  • beewee's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 11816
Gewoon met zo'n megawasknijper monteren waarmee marktkooplui de dekzeilen boven hun kraampjes vastzetten. En een borglijntje voor het verliezen.

Maarre: eigenlijk vind ik die fietshelm een veeeeel leuker idee.. :evil:
Laatst bewerkt: 30 mei 2013 12:04 door beewee.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 30 mei 2013 12:30 #401735

  • Blupblup
  • Blupblup's Profielfoto
trotti schreef :
capo is baasklusje.

Baasklusje is de opvolger van capolavoro, die met stel en sprong een tijdje geleden van het forum is vertrokken nadat er teveel over katten gepost werd (kort samengevat)

Maar hij kon het toch niet laten en is nu onder een ander pseudoniem weer terug!

Groeten,
Johnnie

Dat vermoede had ik al, gezien de reacties van Baasklusje. Bij elke reactie had ik al dit lijkt wel capolavoro. Kan je nagaan het aard van het beestje...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 30 mei 2013 12:38 #401737

blaaskusje, of hoe zich nu ook noemt maakt niets uit, is nooit weg geweest. zijn "nieuwe" aanmelding was er voor hij zich terug trok.

maar de bijdrage aan het forum van T vind ik belangrijker dan zijn pseudoniemen. bovendien heb ik het gevoel dat hij ook wat stekeltjes is kwijt geraakt, hulde. B)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 30 mei 2013 12:56 #401742

  • Delphi32
  • Delphi32's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 17794

Kunnen we weer terug naar de blunders? Daar was dit topic voor bedoeld en ik wou het, ook na 47 pagina's, daar graag bij houden.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 30 mei 2013 16:45 #401820

  • Toxiq
  • Toxiq's Profielfoto
Heb je al zoveel blunders begaan.... :woohoo:
Heb ik nou nooit last van :whistle:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 03 juni 2013 07:05 #402866

  • Joop66
  • Joop66's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9258
Ehm nou... :blush: Zaterdag netjes langs de kant gevaren achter de Haringvliet brug. Motoren :angry: want moeder de vrouw houdt niet van op een oor liggen. Zeker niet als het steeds wisselt. Er waren nogal wat zeilers aan het opkruisen. Die zal ik maar even niet in de weg zitten.

Geel boeitje. Betekent hier toch niks wel?

6kn. BONK!!!! Thee door de kuip.

OK. Alles werkt nog, toch maar om dat gele boeitje heen: "Obstakel B" Strekdammetje? Hmm?

HMMMM.... :blush: :whistle: :S

Gelukkig een cleane BONK. Dus zonder SCREEEETSH of CRAAAAAAK of zo.

Geen water naar binnen. De kiel is massief gietijzer. Daar zal wel een flinke kras op zitten. Nou ja. Kan erger.
Laatst bewerkt: 03 juni 2013 07:07 door Joop66.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 03 juni 2013 07:38 #402876

Dat doet pijn... :(

Nu ben ik wel benieuwd welk gele boeitje je bedoelt...
Overigens, kun jij niet gewoon onder de vaste brug door? (ik meen tussen pijler 5 en 6 of 6 en 7) Wij met onze Contessa 32 net wel... :)
Na een periode van stilte ben ik er weer...!
Laatst bewerkt: 03 juni 2013 07:38 door Belerion II.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 03 juni 2013 08:28 #402887

  • sy helios
  • sy helios's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 14843
strekdammetje aan de rechterkant van dit plaatje misschien? :S
Bijlagen:
Helios is de zonnegod, Zoon van het Titanenpaar Hyperion en Theia, broer van Selene (Maan) en Eos (dageraad). Met zijn zonnewagen rijst hij bij dageraad op uit de Okeanos, rijdt langs de hemelkoepel en verdwijnt `s avonds in het westen weer in de oceaan.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 03 juni 2013 09:20 #402906

  • FAPH
  • FAPH's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 197
Obstakel-B (benedenstrooms van de brug) lijkt dus inderdaad wel een strekdam te markeren!

Florenz

(Kaart knipsel overgenomen van www.navionics.com/en/webapp)
Bijlagen:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 03 juni 2013 10:26 #402921

Mmm, op open CPN staan die gele tonnen wel maar staan die strekdammen niet getekend.
Op de papieren kaarten soms ook niet?
Dt kan natuurlijk tot verwarring leiden.
Op mijn Navionics plotterkaart wel.
Ad
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 03 juni 2013 10:30 #402924

  • sy helios
  • sy helios's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 14843
waarom doet Yellow Boat alle berichten tweemaal?

waarom doet Yellow Boat alle berichten tweemaal?
Helios is de zonnegod, Zoon van het Titanenpaar Hyperion en Theia, broer van Selene (Maan) en Eos (dageraad). Met zijn zonnewagen rijst hij bij dageraad op uit de Okeanos, rijdt langs de hemelkoepel en verdwijnt `s avonds in het westen weer in de oceaan.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 03 juni 2013 10:34 #402926

sy helios schreef :
waarom doet Yellow Boat alle berichten tweemaal?

waarom doet Yellow Boat alle berichten tweemaal?

Geen idee , dat gebeurt af en toe maar waarom weet ik ook niet.
Heelaas kan ik een post niet compleet verwijderen.Vandaar de ........
Ad
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 03 juni 2013 10:51 #402933

  • trotti
  • trotti's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8307
Mijn grootste blunder???

Afgelopen weekend, zoals al vermeld in het "wie gaat er nog zeilen" topic:

Heerlijk weer voorspeld, dus zondag gaan we zeilen! Al dat klussen door het slechte weer is op een gegeven moment ook genoeg geweest, toch?
Bijtijds opstaan dus, spullen pakken en in de auto! Hebben we alles? Ja, nieuwe liertje, drinken, eten, wat te lezen... Ja, we gaan!

Onderweg in de auto enthousiast al wat wegdromen van dat heerlijke halvewinds-heen-en-halve-winds-terug-tochtje dat ons te wachten staan met deze heerlijk Noorden wind.

bij de haven aangekomen, auto parkeren, spulletjes pakken en.....
:blush: ehm schat... weet je nog dat we door dat slechte weer zo mooi de tijd hadden om al het houtwerk in de coelan te zetten? en dat we zo blij waren met het resultaat aan boord? En weet je ook nog dat we toen besloten de helmstok nog maar een keer te doen?

Ja? Nou die licht dus nog thuis... :angry: :angry: :angry:

Dus, lekker broodje aan boord gegeten en omgedraaid om thuis in de tuin aan de slag te gaan!

pfffff.....

Groeten,
Johnnie
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 03 juni 2013 11:13 #402941

  • nardus
  • nardus's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6130
trotti schreef :
Mijn grootste blunder???
Ja? Nou die licht dus nog thuis... :angry: :angry: :angry:

Dus, lekker broodje aan boord gegeten en omgedraaid om thuis in de tuin aan de slag te gaan!

pfffff.....

Groeten,
Johnnie

aijjj.... zo ben ik een keer mijn sleutels van de boot vergeten. :angry: Gelijk een goed cijferslot gekocht. Gebeurt me niet nog een keer.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 03 juni 2013 11:24 #402943

nardus schreef :
aijjj.... zo ben ik een keer mijn sleutels van de boot vergeten. :angry: Gelijk een goed cijferslot gekocht. Gebeurt me niet nog een keer.

Goh , "Et tu Brute" :lol:
Gelukkig hoef ik dan maar 700 meter terug naar
huis te lopen ;)
Ad
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 03 juni 2013 12:53 #402962

Ha, sleutels vergeten... Dat doe je één keer. Wel jammer dat, toen het ons overkwam, het ruim anderhalf uur rijden was... :angry:.

Maar om dat nu mijn grootste blunder te noemen... Die schrijf ik nog wel een keertje op als ik er aan toe ben :laugh: :unsure:.
Na een periode van stilte ben ik er weer...!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 03 juni 2013 13:05 #402969

  • Philip
  • Philip's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 8527
Zo ben ik gisteren op een klusdagje mijn tas met lunch én portemonee vergeten. Gedurende dag de hele boot uitgekamd op zoek op nog een vergeten musli reep of iets dergelijks :P
Laatst bewerkt: 03 juni 2013 13:05 door Philip.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.971 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl