Welkom  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Je grootste blunder?

Re: Je grootste blunder? 29 mei 2013 08:56 #401231

  • Tony2920
  • Tony2920's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8134
Rev schreef :
Yellow Boat schreef :
Maar ja , sinds "niemand" meer papieren kaarten gebruikt en je die knop op een plotter op km/hr kunt zetten..... :S
Ad

Niemand :dry:

Das dan duidelijk ik ben niemand. :laugh:
Zijn er nog?
I run a tight . . .
Shipwreck !
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 29 mei 2013 08:59 #401232

Tony2920 schreef :

Das dan duidelijk ik ben niemand. :laugh:
Zijn er nog?

Welkom niemand Tony2920 in niemandsland

Gr niemand Rev
Alweer 5 jaar en 10 mmaanden lid, de Rev is een gepasseerd station, daarom heb ik Faran gevraagd om mijn eigennaam als scherm naam te gebruiken.
Rob Bosman was dus Rev.
SV Second Chance de bouw van onze eigen hout epoxy catamaran, 12 m x 6m
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 29 mei 2013 09:10 #401234

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30057
Yellow Boat schreef :
Beetje off topic maar knopen horen , nee moeten eigenlijk wel op zee vanwege je navigatie met coordinaten
Ja, Ad vertel de goegemeente nog 's hoe dat zit met zeemijlen, navigatie op de papieren kaart en coördinaten. Er zijn vast hele cohorten die dat allang zijn vergeten of nooit hebben geweten..

--
stegman
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 29 mei 2013 09:30 #401246

  • Delphi32
  • Delphi32's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 17794
Kunnen we het gewoon bij blunders houden?
Voor navigatielessen en -discussies hebben we een heel subforum ingericht tenslotte :)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 29 mei 2013 09:37 #401249

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30057
Delphi32 schreef :
Kunnen we het gewoon bij blunders houden?
Voor navigatielessen en -discussies hebben we een heel subforum ingericht tenslotte :)
Jamaar.. Bij de navigatie worden toch ook enorme blunders gemaakt.. dat zijn de gevaarlijkste!

--
stegman
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 29 mei 2013 09:55 #401253

Precies! :laugh:
Ad
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 29 mei 2013 19:21 #401487

  • douwe
  • douwe's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5229
Fly-Tour schreef :
Vandaag : enthausiast naar de plas toe gevaren. Hijs eerst de fok, het wil niet lukken.
Heb daarna maar het grootzeil gehesen, ging beter, totdat ik erachter kwam dat ik het onderlijk strek lijntje niet bevestigd had, grootzeil schoof steeds door de giek naar voren.
Ik probeer dat dus te fixen effe gauw, maar helaas, kon het lijntje niet vinden. Ondertussen was ik al helemaal verwaaid naar de kant cq riet toe, daar stonden van die palen in het water met van dat prikkeldraad ertussen voor.
Ik waaide daar zijwaarts recht op af en kreeg het zeil niet naar beneden tot op het laatste moment, maar toen lukte het. De wind werd ineens zo sterk dat de boot dwars door het prikkeldraad heen ging en ik voorwaarts keihard het riet inwaaide, gelukkig remde de ondiepte mijn boot af want ik lag in een schok stil, kiel in de grond. :ohmy:

Ben daar toen maar op zoek gegaan in de boot naar een goed lijntje om het onderlijk te kunnen spannen. Gelukt. Daarna met een peddel de boot weer los geduwd.
Wat een blunder, hoewel ik al vaker zeilde. Ongeveer honderd meter terug van de plek waar ik het riet in geblazen werd was er een met keien bedekte wal :blink: :blush: Pffffffffffff.......


Daarna weer begonnen met zeilen en alles liep vlekkeloos, ben echter alleen op het grootzeil gaan varen, want de fok ook hijsen lukt alleen als er iemand even kan sturen.

Wat zeilt zo'n Ft toch lekker. Zelfs met alleen het grootzeil loopt hij naar mijn idee al 17 km/h als het goed waait.
Een boot van jouw afmeting moet je rustig aan hogerwal afmeren op een enkel landvastje. Dan grootzeil en fok zetten en lekker wegvaren.
Bij terugkomst afmeren aan hogerwal en aftuigen.
Heb je helemaal geen motor of peddel of vaarboom nodig
BM, 16m2, Sharpie, Topklasse, Finnjol, Friendship 26, Maxi 1000
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 29 mei 2013 20:07 #401500

  • Fly-Tour
  • Fly-Tour's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5857
douwe schreef :
Fly-Tour schreef :
Vandaag : enthausiast naar de plas toe gevaren. Hijs eerst de fok, het wil niet lukken.
Heb daarna maar het grootzeil gehesen, ging beter, totdat ik erachter kwam dat ik het onderlijk strek lijntje niet bevestigd had, grootzeil schoof steeds door de giek naar voren.
Ik probeer dat dus te fixen effe gauw, maar helaas, kon het lijntje niet vinden. Ondertussen was ik al helemaal verwaaid naar de kant cq riet toe, daar stonden van die palen in het water met van dat prikkeldraad ertussen voor.
Ik waaide daar zijwaarts recht op af en kreeg het zeil niet naar beneden tot op het laatste moment, maar toen lukte het. De wind werd ineens zo sterk dat de boot dwars door het prikkeldraad heen ging en ik voorwaarts keihard het riet inwaaide, gelukkig remde de ondiepte mijn boot af want ik lag in een schok stil, kiel in de grond. :ohmy:

Ben daar toen maar op zoek gegaan in de boot naar een goed lijntje om het onderlijk te kunnen spannen. Gelukt. Daarna met een peddel de boot weer los geduwd.
Wat een blunder, hoewel ik al vaker zeilde. Ongeveer honderd meter terug van de plek waar ik het riet in geblazen werd was er een met keien bedekte wal :blink: :blush: Pffffffffffff.......


Daarna weer begonnen met zeilen en alles liep vlekkeloos, ben echter alleen op het grootzeil gaan varen, want de fok ook hijsen lukt alleen als er iemand even kan sturen.

Wat zeilt zo'n Ft toch lekker. Zelfs met alleen het grootzeil loopt hij naar mijn idee al 17 km/h als het goed waait.
Een boot van jouw afmeting moet je rustig aan hogerwal afmeren op een enkel landvastje. Dan grootzeil en fok zetten en lekker wegvaren.
Bij terugkomst afmeren aan hogerwal en aftuigen.
Heb je helemaal geen motor of peddel of vaarboom nodig
Voor mij wordt het erg moeilijk om zonder motor thuis te komen dus heb hem daarom altijd bij me. Een motor is toch wel erg handig bij tijd en wijle.... :unsure:
Ik strijk de zeilen meestal al zeilend en start daarna de motor en vaar verder naar huis.
Optuigen doe ik vaak met het anker even uit, rustig de zeilen klaarleggen etc en dan ankerop en op de motor even in de wind draaien en de zeiltjes omhoog en zeilen maar.
Als alles eenmaal hangt gaat er niets meer moeilijk.
Mijn favorieten:
Een verwittigd man is er twéé waard.
Reken niet op geld of goed dat men nog ontvangen moet, want gewis, de rekening is mis.
Gereed geld dingt scherp.
Geen slapende honden wakker maken.
Laatst bewerkt: 29 mei 2013 20:10 door Fly-Tour.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 29 mei 2013 21:07 #401510

  • Gijper
  • Gijper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2231
Wij hadden een rondje gevaren op de motor en met opgezette mast.
Bij terugkomst ging ik de auto met trailer halen. Ik rij achteruit de ramp af. Omdat mijn bus breed is en de trailer smal moet ik uit de deur gaan hangen om de trailer te zien. Dus ik concentreer me vól op de trailer en rij prompt de slagboom aan gort.
(eigenlijk: de slagboom heeft geen schram maar de trailer mist nu een achterlicht)
De boot kan niet zomaar op de trailer gevaren worden vanwege de kiel. De boot moet dus zijwaarts over het spatbord boven de trailer gemanouvreerd worden. De trailer ligt daarbij zó diep dat je die niet kunt zien.
Na een aantal pogingen heb ik de trailer half uit het water, de boot diagonaal er op, ik stap even uit om te kijken en ik zie mijn maat die op de boot zit reiken naar de kade. Daarbij dondert hij met boot en al van de trailer af.
Mijn andere maat die op de kade staat krijgt zowat de mast op zijn kop en duikt naar de grond.
Hoe dan ook, uiteindelijk hebben we het zootje op de parkeerplaats gekregen zonder verder malheur.

Conclusie:
-trailer aanpassen
-oefenen
-don't drink and vaar

Oef...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 29 mei 2013 21:29 #401511

  • Fly-Tour
  • Fly-Tour's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5857
Gijper schreef :
Wij hadden een rondje gevaren op de motor en met opgezette mast.
Bij terugkomst ging ik de auto met trailer halen. Ik rij achteruit de ramp af. Omdat mijn bus breed is en de trailer smal moet ik uit de deur gaan hangen om de trailer te zien. Dus ik concentreer me vól op de trailer en rij prompt de slagboom aan gort.
(eigenlijk: de slagboom heeft geen schram maar de trailer mist nu een achterlicht)
De boot kan niet zomaar op de trailer gevaren worden vanwege de kiel. De boot moet dus zijwaarts over het spatbord boven de trailer gemanouvreerd worden. De trailer ligt daarbij zó diep dat je die niet kunt zien.
Na een aantal pogingen heb ik de trailer half uit het water, de boot diagonaal er op, ik stap even uit om te kijken en ik zie mijn maat die op de boot zit reiken naar de kade. Daarbij dondert hij met boot en al van de trailer af.
Mijn andere maat die op de kade staat krijgt zowat de mast op zijn kop en duikt naar de grond.
Hoe dan ook, uiteindelijk hebben we het zootje op de parkeerplaats gekregen zonder verder malheur.

Conclusie:
-trailer aanpassen
-oefenen
-don't drink and vaar

Oef...
Is er aan de boot nog iets beschadigd..?
Wat we gemeen hebben is dat we allebei een object geramd hebben.
Ik ramde gisteren met m'n Ft dwars door een staaldraad heen die tussen twee riet-oeverbeschermingspalen zat. Die slagboom bij jou bleef wel weer heel. :evil:
Mijn favorieten:
Een verwittigd man is er twéé waard.
Reken niet op geld of goed dat men nog ontvangen moet, want gewis, de rekening is mis.
Gereed geld dingt scherp.
Geen slapende honden wakker maken.
Laatst bewerkt: 29 mei 2013 21:34 door Fly-Tour.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 29 mei 2013 21:45 #401512

  • Gijper
  • Gijper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2231
Ik had je verhaal gelezen :laugh:
Er is verder niets beschadigd.
We hebben nu al twee keer gevaren, een keer om het motortje te testen, de tweede keer met mast om het spannend te maken en de volgende keer wil ik graag ook de zeilen uitproberen.
Ik heb nog nooit gezeild maar kan wel windsurfen en mijn maten hebben wel eens gezeild maar niet actief geloof ik (één is wel op zeilkamp geweest). Ik heb nog een andere vriend die kan wél zeilen.
Maar de volgende keer, met 2-3bft of zo wil ik in de haven die best groot is proberen te zeilen. Uit jou verhaal maak ik op dat we eerst het grootzeil moeten hijsen en dan een fok (we hebben ook een stormfok).
Het motortje doet het goed en is backup.
Spannend! :woohoo:
Laatst bewerkt: 29 mei 2013 21:48 door Gijper.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 30 mei 2013 05:11 #401535

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30057
Fly-Tour schreef :
Optuigen doe ik vaak met het anker even uit, rustig de zeilen klaarleggen etc en dan ankerop en op de motor even in de wind draaien en de zeiltjes omhoog en zeilen maar.
Achter het anker lig je toch al met de kop in de wind?
Dat is ook de essentie van de vorige handreiking: als je de boeg min of meer fixeert met de kop in de wind, dan kun je gewoon zeilen hijsen (met alle schoten los, vanzelfsprekend), losgooien, schoten aantrekken en wegzeilen. Als je voor anker ligt kun je dat op dezelfde manier doen. Er hoeft helemaal geen motor aan te pas te komen.

--
stegman
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 30 mei 2013 05:15 #401536

lodewijk stegman schreef :
Er hoeft helemaal geen motor aan te

heb je wel eens in een Flytour gezeild lodewijk?
ik denk het niet, anders wist je wel dat zo'n boot nog sneller wegwaait dan een 16m2.... hoge mast, dikke kop, te klein roer, voor je het weet lig je voor de wind, en dat hijst dan weer zo lullig....
"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 30 mei 2013 05:18 #401537

  • Koezt
  • Koezt's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8561
Waait hij ook weg als hij voor anker ligt?
Want dat doet FT. Anker er in, zeilen klaarleggen, motor aan, anker op hijsen.
Als je hijst terwijl je voor anker ligt (ervan uitgaande dat ankerlijn aan voorstagbeslag zit) hoef je alleen maar ankerop en fok bak te zetten en zeil je prachtig weg...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 30 mei 2013 06:36 #401583

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30057
Baasklusje schreef :
lodewijk stegman schreef :
Er hoeft helemaal geen motor aan te

heb je wel eens in een Flytour gezeild lodewijk?
ik denk het niet, anders wist je wel dat zo'n boot nog sneller wegwaait dan een 16m2.... hoge mast, dikke kop, te klein roer, voor je het weet lig je voor de wind, en dat hijst dan weer zo lullig....
Ik verwijs kortheidshalve even naar het antwoord van Koezt.

Verder vraag ik me af of mijn uitleg met betrekking tot lift en snelheid in een ander draadje afdoende was.

Maar dit terzijde.

--
stegman
Laatst bewerkt: 30 mei 2013 06:46 door Wadloper.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 30 mei 2013 06:44 #401587

ben het eens met lodewijk, ik heb een jaar of tien de kagerplassen onveilig gemaakt met mijn flytour. nooit een probleem gehad met varend hijsen. Nu op mijn Loper is dat veel lastiger, omdat het veel meer tijd kost om de hijsen, en je niet zo makkelijk de helmstok een zet kan geven.
Bij hogerwal is het al helemaal geen probleem, lastiger is lagerwal, en dan kan je ook een paaltje of een steiger opzoeken om alles rustig te hijsen.

En bij aankomst aan lagerwal op het water strijken en je naar de box laten waaien op het fokje. Aankomst aan hogerwal sliplanding en rustig aan leggen en aftuigen.
Leukste met de flytour is overigens opschieters maken.

Met een valk met aangehangen roer is het wel een stuk lastiger omdat de helmstok dan ook een heel eind weg is als tie dwars staat.
Ontwerper van de RoosMux, en andere apparaatjes.
www.viax.nl

It's been said that a boat is a vessel continually looking for ways to sink itself..
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 30 mei 2013 06:49 #401591

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30057
roozeboos schreef :
ben het eens met lodewijk, ik heb een jaar of tien de kagerplassen onveilig gemaakt met mijn flytour. nooit een probleem gehad met varend hijsen.
Leuk dat je het met eens bent, maar ik had het niet over varend hijsen.
Wat is er toch op heden aan de hand met het vermogen tot lezen wat er staat?

--
stegman
Laatst bewerkt: 30 mei 2013 07:46 door Wadloper.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 30 mei 2013 06:53 #401593

  • monreve
  • monreve's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1147
lodewijk stegman schreef :
Wat is er toch op heden aan de hand met vermogen tot lezen wat er staat?

--
stegman

Iedereen heeft traantjes in de ogen van het slechte weer.

Stan
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 30 mei 2013 07:04 #401599

  • Koezt
  • Koezt's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8561
@ Fly-Tour

Zoiets dus:

Beetje oud instructiefilmpje van waterscouting, maar het legt het prima uit. Rest is ook aan te raden...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 30 mei 2013 07:18 #401605

Koezt schreef :
@ Fly-Tour

Zoiets dus:

Beetje oud instructiefilmpje van waterscouting, maar het legt het prima uit. Rest is ook aan te raden...


hoezo,als alles al tig keer is uitgelegd wordt, worden de blunders groter of de verhalen in dit topic minder

een blunder van horen zeggen....
met de catamaran omgeslagen en naar de kant gedreven
om de cat makkelijker recht te zetten de mast op een hek van draad gelegt
het bleek schrikdraad te zijn en iedere keer als ze de boot aan raakte kregen ze een schok :woohoo: ,dus koste het iets meer moeite dan normaal
groeten
frank

P.S geen gezeur over stroomspanning,donder of bliksem anders plaats ik nooit meer een blunder(en ik heb er nog genoeg :blush: )
Laatst bewerkt: 30 mei 2013 07:18 door pantaleimon.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 30 mei 2013 07:45 #401619

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30057
monreve schreef :
lodewijk stegman schreef :
Wat is er toch op heden aan de hand met vermogen tot lezen wat er staat?

Iedereen heeft traantjes in de ogen van het slechte weer.
Zou het?
Ik zie hier eigenlijk niks anders dan bikkels die nog over lekker zeilweer praten als hun handen er bijna afvallen van de kou.

Dan kan het weer toch niet het probleem zijn?

--
stegman
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 30 mei 2013 08:00 #401628

lodewijk stegman schreef :
roozeboos schreef :
ben het eens met lodewijk, ik heb een jaar of tien de kagerplassen onveilig gemaakt met mijn flytour. nooit een probleem gehad met varend hijsen.
Leuk dat je het met eens bent, maar ik had het niet over varend hijsen.
Wat is er toch op heden aan de hand met het vermogen tot lezen wat er staat?

--
stegman
het spijt me

het was eigenlijk een reactie op:
heb je wel eens in een Flytour gezeild lodewijk?
ik denk het niet, anders wist je wel dat zo'n boot nog sneller wegwaait dan een 16m2.... hoge mast, dikke kop, te klein roer, voor je het weet lig je voor de wind, en dat hijst dan weer zo lullig....



dat gaat wel degelijk over varend hijsen.
Ontwerper van de RoosMux, en andere apparaatjes.
www.viax.nl

It's been said that a boat is a vessel continually looking for ways to sink itself..
Laatst bewerkt: 30 mei 2013 08:02 door Account op verzoek verwijderd 13.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 30 mei 2013 08:02 #401629

  • beewee
  • beewee's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 11816
Gijper schreef :
De boot moet dus zijwaarts over het spatbord boven de trailer gemanouvreerd worden. De trailer ligt daarbij zó diep dat je die niet kunt zien.
Als je nu eens naar de fietsenmaker gaat en daar 2 van die lichtgevende, flexibele antennetjes met vlaggetjes koopt, zoals je wel eens op kinderfietsjes ziet.

Monteer die dingen met een klemmetje oid net achter de spatborden van je trailer als je de boot er boven moet varen, dan weet je precies of je boot goed boven de trailer ligt. Omdat ze flexibel zijn kun je de boot er prima overheen varen zonder iets te beschadigen.

Oh ja, en doe er ook zo'n mooie, flatteuze, lichtgevende fietshelm bij, voor je maat. :silly:
Laatst bewerkt: 30 mei 2013 08:05 door beewee.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 30 mei 2013 08:22 #401644

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30057
roozeboos schreef :
lodewijk stegman schreef :
roozeboos schreef :
ben het eens met lodewijk, ik heb een jaar of tien de kagerplassen onveilig gemaakt met mijn flytour. nooit een probleem gehad met varend hijsen.
Leuk dat je het met eens bent, maar ik had het niet over varend hijsen.
Wat is er toch op heden aan de hand met het vermogen tot lezen wat er staat?
het spijt me

het was eigenlijk een reactie op:
heb je wel eens in een Flytour gezeild lodewijk?
ik denk het niet, anders wist je wel dat zo'n boot nog sneller wegwaait dan een 16m2.... hoge mast, dikke kop, te klein roer, voor je het weet lig je voor de wind, en dat hijst dan weer zo lullig....



dat gaat wel degelijk over varend hijsen.
Ja, eigenlijk is Capo hier de grootste oudehoer, maar die heeft weer snel zijn snor gedrukt. En voordat Capo "het spijt me" zegt..

Wat zou kunnen helpen: nooit meer voetstoots aannemen dat Capo en ik dezelfde mening hebben. Dat is nogal eens niet het geval, namelijk.

--
stegman
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 30 mei 2013 08:30 #401647

  • Fly-Tour
  • Fly-Tour's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5857
lodewijk stegman schreef :
roozeboos schreef :
lodewijk stegman schreef :
roozeboos schreef :
ben het eens met lodewijk, ik heb een jaar of tien de kagerplassen onveilig gemaakt met mijn flytour. nooit een probleem gehad met varend hijsen.
Leuk dat je het met eens bent, maar ik had het niet over varend hijsen.
Wat is er toch op heden aan de hand met het vermogen tot lezen wat er staat?
het spijt me

het was eigenlijk een reactie op:
heb je wel eens in een Flytour gezeild lodewijk?
ik denk het niet, anders wist je wel dat zo'n boot nog sneller wegwaait dan een 16m2.... hoge mast, dikke kop, te klein roer, voor je het weet lig je voor de wind, en dat hijst dan weer zo lullig....



dat gaat wel degelijk over varend hijsen.
Ja, eigenlijk is Capo hier de grootste oudehoer, maar die heeft weer snel zijn snor gedrukt. En voordat Capo "het spijt me" zegt..

Wat zou kunnen helpen: nooit meer voetstoots aannemen dat Capo en ik dezelfde mening hebben. Dat is nogal eens niet het geval, namelijk.

--
stegman
Wie is Capo...? Iedere keer komt die naam maar weer voorbij, wat is dat voor iets of iemand dan? :huh: :whistle:
Ik zie hier niemand schrijven die Capo heet... :whistle: :huh:
Mijn favorieten:
Een verwittigd man is er twéé waard.
Reken niet op geld of goed dat men nog ontvangen moet, want gewis, de rekening is mis.
Gereed geld dingt scherp.
Geen slapende honden wakker maken.
Laatst bewerkt: 30 mei 2013 08:39 door Fly-Tour.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.768 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl