Mooi of lelijk is een kwestie van smaak, alsof die hoogspanningsmasten zoveel anders zijn dan molens.
Electra heeft z´n prijs, of in geld of in irritatie van het zien van molens of masten.
Het esthetische vraagstuk rond de molens zal me een biet zijn. Dat zijn subjectieve zaken. De molens hebben echter helaas wel een prijs ten aanzien van gezondheid.
Moderne molenwieken maken geen geluid, ik kan je zo naar tientallen molens hier in de omgeving brengen waar je onder de wiek staande deze niet hoort!!
Allereerst staan er niet alleen maar moderne molens. Verder is het zo dat molens niet alleen geluid maken met de slag van de wieken, maar veroorzaken ze een golf van energie en dus een toon in de grond. Daar komt bij dat er altijd sprake is van turbulentie welke eveneens een golf van energie en dus een toon veroorzaakt.
Je bent duidelijk fan van windmolens Saeftinghe, echter is het helaas niet allemaal zo mooi in de praktijk als men doet denken. 40 jaar oude molens? Hier in de Groetpolder staan vele malen jongere molens welke de boeren nu alweer willen vervangen. Wat zijn daar de kosten van? Wat gebeurt er met die oude molens? Het lijkt me dat de verwerking van die oude dingen ook weer energie kost.
Het is allang bekend dat de windmolens verliesgevend zijn en alleen maar interessant vanwege de torenhoge subsidies.
Ik denk dat deze discussie veel te politiek zal worden voor dit draadje dus stel voor dat we die verder maar laten waaien.
Tja, wie wil en koopt die rommel nu van die grote bedrijven?
Wij waarbij een mea culpa zeker op z'n plaats is.
De consument heeft een verantwoording ten aanzien van wat hij koopt, te weten rommel of betere spullen. Het is helaas een weggooi maatschappij geworden waarbij gemakshalve wordt vergeten dat de een meervoudige aanschaf van goedkope rommel meer kosten met zich meebrengt dan een enkele goede en dus veelal duurdere investering.
net alsof we een keus hebben
Er is altijd een keuze. Het 'nadeel' van leven in een land wat zich democratisch noemt is dat de "wet van de meerderheid' telt, echter is het dan dus zaak mensen te informeren en ervoor te zorgen dat er op de juiste (politieke) partijen gestemd wordt.
Waar een draadje over gas gevaar al niet toe kan leiden
Gr. Petra