holtere schreef :
Dit draadje lijkt een beetje op dat andere over watertanks en wat je daar wel of niet ingooit.
Wat je niet ziet is heel eng (gas en beestjes) en daar valt weinig tegenin te argumenteren. Je moet dan maar nemen wat voor jouw gevoel het beste is maar uiteindelijk kunnen het beiden dodelijk zijn

Misschien handig om een en ander aan (goede) info te verzamelen/verstrekken over de verschillende systemen en zo het bewustzijn wat te vergroten m.b.t. het middel dat je gebruikt?
Gas is helemaal niet eng, ik denk dat Noballast het beste uit, legt het is de omgeving waar je het in gebruikt.
En ook een water tank VIND ik een onzinnig ding, thuis gooi je toch ook niet een vat vol met water voor een week, en gaat vervolgens bekijken hoe de kwaliteit goed te houden, nee toch ?
Nou heb ik aan boord geen permanente water aansluiting of een hele lange slang, maar gewoon water in fles bevalt me al jaren heel goed, zijn ze leeg vul ik ze in de haven

altijd heerlijk vers drinkwater net als thuis.
en dan zal ik wel een fijn proever zijn maar water van een 3 maand oud in een klotsende tank nou niet lekker, tis te drinken maar lekker is wat anders.
Dan houd ik in de zomer ook nog van lekker koud water dus flessen in de koelkast
En zo heb ik dat ook met gas, geen installatie, snachts niet je bed uit checken was de kraan wel dicht etc
Ik hou gewoon van simpel, ik wil ook geen boiler aan boord hijs zwarte waterzak omhoog zon doet de rest, ik kan helaas niet aan boord opscheppen met state of te art voorzieningen en zeggen het heeft wat gekost maar dan heb je ook wat.
En heel merkwaardig aan boord is zo'n beetje in dit forum een risico of lastig ding zijn,
Van onweer tot afzuiging in de motorruimte, knalgas accu's tot electrolise noem het maar op.
Begin je over gas, of je niet goed bij je hoofd bent, niks mis mee, geen risico's, en als je er kritisch over bent ben je een angsthaas of anders gelovige.
maar goed ieder zijn of haar dingetje toch ?