Blunders:
Enkele jaren geleden (10-15 jaar of zo) gingen we met zijn 4-en zeilen op de Loosdrechtse plassen. Het bootje té klein, de wind te hard.
Er hing een klein 3 pk motortje achter wat bij grote stuurbewegingen tegen het roer aan liep.
We waren de plassen nog niet op of bij een grote golf corrigeerde we de boot. Helaas te ver en de breekpen van de schroef begaf het. Op zich geen probleem. We hadden goede (lees harde) wind en op de beschutte drecht ook nog eens van achteren.
Geen reden tot paniek zou je zo zeggen om terug te komen.
We hadden lekker overleefd op het water en waren het er over eens dat zeilen aan lager wal met een té klein bootje gewoon best een uitdaging was.
De reddingsbrigade kwam ook nog vragen of alles goed ging. Dat ging het ook op dat moment.
Met ruime wind kwamen we uiteindelijk weer in de beschutting van de Drecht. Golven waren nog net zo hoog, wind (en dus snelheid) wat minder.
Gevolg: 2 golven achterin en wij lagen op de bodem van de Drecht... Gelukkig is het daar niet zo diep en kon ik samen met mijn maatje de boot boven water houden, al staand naast de boot.
Na de boot leeggehoosd te hebben en een noodtuig gemaakt te hebben, zijn we terug gegaan naar de haven.
Het motortje leeg laten lopen met water : starten en lopen

Stag weer gemaakt, dus schade nihil.
Bootje vaart nog steeds, maar ben er nooit meer in weggeweest ...