Leve de wegenwacht...
Vanavond bedacht vrouwlief op het laatste moment dat
ik nog maar even een flesje wijn voor
haar moest gaan halen.
Omdat het geheel onverantwoord is om bij deze temperaturen (zonder opgewarmd te zijn, wat Albert45 ongetwijfeld kan beamen) een sprint te trekken naar de supermarkt 2 straten verder stap ik (om mijn gezondheid geen schade toe te brengen) in de auto.
na het flesje gescoord te hebben besluit ik de ruitenwisservloeistof nog even bij te vullen (lampje was gaan branden)
Eenmaal de kap open zie ik dat het rubbertje onder de dop van de motorolie scheef zit en besluit dit ook nog maar even goed te doen.
Ik draai de dop er af en trek wat aan het rubbertje en tjoep, daar ging de dop en glijd via de radiator naar het vooronder.
Nu is mercedes goed beschermd van de onderkant met een grote stalen plaat en is er met geen mogelijkheid bij te komen.
Bij gebrek aan een zaklantaarn zie ik ook al niks dus ga ik met de benenwagen naar huis om een zaklamp te halen
dop in zicht, maar ik kan er niet bij
Terug naar huis, barbeque tang gepakt, terug naar de auto, chips.... te dik
Weer naar huis, iets anders zoeken....2 stokkies worden het niet dus even bij de buren een tang van de open haard geleend.
Ja dat past, ik krijg de dop te pakken maar valt halverwege weer terug....nu ligt de dop ONDER de radiator #$@%@$!$!$
Wegenwacht gebeld, komt er aan meneer...tussen nu en een uur
ik besluit thuis te wachten, mijn spieren waren al hevig aangetast door de wandelingen
Thuis aangekomen staat de buurman voor de deur, die heeft zijn kacheltang nodig
Protesterend en mopperend over de zware lichamelijke belasting ga ik maar weer naar de auto om de tang te halen.
Door het vele bewegen heb ik een vreselijk drang gekregen om een toiletpauze in te lassen.
Eenmaal ontdaan van alle lagen textiel (die er voor diende mijn zwaar aangedane spieren op temperatuur te houden) neem ik plaats op mijn troon.
Na een moment van ontspanning begin ik aan het zware werk.
Net toen ik fysiek klaar was om aan het grote werk te beginnen gaat de telefoon !
De wegenwacht, hallo meneer, ik ben bij de auto
Euh ja....ik kom er aan
Afknijpen, broek omhoog en terug naar de auto (onderweg wel nog een goed gesprek met onze lieve heer gehad)
Daar aangekomen probeert de WW man om het dopje te pakken te krijgen, maar dat had zich inmiddels al vastgeklemd tussen de radiator en de bodemplaat.
met een spiegeltje, een magneet stokje en een geimproviseerd stukje gereedschap van een stukje hard staaldraad lukt het de beste man om na 15 minuten pielen het dopje te pakken te krijgen
Ik roep luid: man, je bent geweldig
Met een glimlach pakt ie een flesje wijn aan (van eigen fabrikaat) en wenst me een fijn weekend.
Eenmaal thuis aangekomen is vrouwlief maar naar bed gegaan, de fles wijn staat nog met gesloten dop op de eettafel
Wat even snel op en neer moest worden, werd uiteindelijk 3 uur zware lichamelijke inspanning
Toch chappeau voor de wegenwacht