Welkom  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Je grootste blunder?

Re: Je grootste blunder? 26 okt 2010 09:56 #156950

  • Koezt
  • Koezt's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8561
Oei oei, Dat wordt duur liggen volgend als de andere eigenaren er lucht van krijgen...
Een box van 9x30m is wel erg duur Delaat72...

Serieus. Bedankt voor het delen. Daar heb je ballen voor nodig...
Succes met de afwikkeling van de schade. Ik hoop dat je je mooie scheepje snel weer in orde hebt.

Erik Jan
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 26 okt 2010 10:17 #156956

  • xxx
  • xxx's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 146
Geachte forumisten,

Wat dachten jullie van deze:

Een professioneel (en Volvo Ocean) zeiler gaat als coach met een talentenboot de noordzee op voor een eerste kennismaking met de ploeg en training. Om op te warmen gaat de spi erop. De prof (ik noem geen namen) bounced aan de mast als een gek de spival door, maar jammer genoeg heeft de pit de klem voor de val nog open staan. Resultaat: zodra de spi volslaat wordt de prof via de spival gelanceerd in de Noordzee en ziet een nieuwe boot met onervaren crew wegvaren met een half gehesen spi.

Overigens, ik heb zelf zoveel blunders gemaakt dat ik nog even niet weet waar ik moet beginnen. Wordt vervolgd.

Joost
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 26 okt 2010 10:25 #156958

  • beewee
  • beewee's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 11816
matchbox schrijft:
ik heb zelf zoveel blunders gemaakt dat ik nog even niet weet waar ik moet beginnen. Wordt vervolgd.
In dat geval: van harte welkom, join the club :P
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 26 okt 2010 10:29 #156962

  • Albert 45
  • Albert 45's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12713
Ook ik heb onlangs een blunder van jewelste begaan. :blush:
Nee, ik ben nog niet zover dat ik hem met anderen kan delen. Pas als ik niet meer met samengeknepen billen zit, iedere keer dat ik er aan terug denk, zal ik voorzichtig proberen of het me lukt. :unsure:

Is er een zielenknijper in de zaal?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 26 okt 2010 10:41 #156967

  • -Mara-
  • -Mara-'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3166
Albert 45 schrijft:
Ook ik heb onlangs een blunder van jewelste begaan. :blush:
Nee, ik ben nog niet zover dat ik hem met anderen kan delen. Pas als ik niet meer met samengeknepen billen zit, iedere keer dat ik er aan terug denk, zal ik voorzichtig proberen of het me lukt. :unsure:

Is er een zielenknijper in de zaal?

Moet ik een setje stickers laten maken?????
Het zal toch niet zo zijn dat ik na 1 dag mijn beker al weer kwijt ga raken??

Maar als er 1 schaap over de dam is ............
De beste psychiater?
Een dagje op het water!

Aloa 27sc "Mara"
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 26 okt 2010 11:47 #156984

  • beewee
  • beewee's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 11816
Of een tegeltje? "Beter een goeie blunder dan een slechte buur" of "Goede blunders maken echte vrienden".
Daar kunnen wel wel een muurtje mee vullen...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 26 okt 2010 14:30 #157017

  • xxx
  • xxx's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 146
Oke, nog eentje dan,

Mooie wedstrijddag op zee. 25+ knopen wind en op zoek naar een mooie startpositie met een 39voeter. Iets te kort (als in héél kort) onder het startschip langs. Zodra we uit de luwte van het startschip komen volle bak wind erin, boot loopt uit het roer en vol met de boeg op het startschip. Het spreekwoord luidt: wie zijn neus schendt, schendt zijn aangezicht.. In ons geval kon de boot direct de kant op om de eerste meter van de boeg te laten reconstrueren.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 26 okt 2010 14:44 #157018

  • Hen3
  • Hen3's Profielfoto
  • Offline
  • Admin
  • Berichten: 12224
@delaat72:

Ok, slotje! :P

Ik ken dat wel inderdaad... ik kan zelf ook wel eens wat chaotisch worden onder druk en wil dan ook wel eens blunderen... Helaas kan ik daar hier niets over schrijven, want ik vergeet dat altijd weer! ;)
Hendri (Team Zeilersforum.nl)
Jeanneau Sun Light 30 'Eau Revoir'.
Laatst bewerkt: 26 okt 2010 14:45 door Hen3.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 26 okt 2010 14:59 #157021

  • -Mara-
  • -Mara-'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3166
Hen3 schrijft:
@delaat72:

Ok, slotje! :P

Ik ken dat wel inderdaad... ik kan zelf ook wel eens wat chaotisch worden onder druk en wil dan ook wel eens blunderen... Helaas kan ik daar hier niets over schrijven, want ik vergeet dat altijd weer! ;)

Op het IJ zonder benzine valt inderdaad in het niet. ;-)
De beste psychiater?
Een dagje op het water!

Aloa 27sc "Mara"
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 26 okt 2010 15:07 #157026

  • Hen3
  • Hen3's Profielfoto
  • Offline
  • Admin
  • Berichten: 12224
delaat72 schrijft:
Op het IJ zonder benzine valt inderdaad in het niet. ;-)
Daar kan ik me inderdaad niets van herinneren! Ook wel vreemd, want mijn motortje loopt op diesel... :P
Hendri (Team Zeilersforum.nl)
Jeanneau Sun Light 30 'Eau Revoir'.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 26 okt 2010 15:15 #157027

  • wybeslot
  • wybeslot's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3852
Hen3 schrijft:
delaat72 schrijft:
Op het IJ zonder benzine valt inderdaad in het niet. ;-)
Daar kan ik me inderdaad niets van herinneren! Ook wel vreemd, want mijn motortje loopt op diesel... :P

Tja, met een diesel zit je al snel zonder benzine ;)
Efsix 1100 - Red Baron
Ligplaats Giesbeek
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 26 okt 2010 16:44 #157045

  • -Mara-
  • -Mara-'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3166
wybeslot schrijft:
Hen3 schrijft:
delaat72 schrijft:
Op het IJ zonder benzine valt inderdaad in het niet. ;-)
Daar kan ik me inderdaad niets van herinneren! Ook wel vreemd, want mijn motortje loopt op diesel... :P

Tja, met een diesel zit je al snel zonder benzine ;)

Ach ja de trofee heb ik toch al. Het zal mijn week niet zijn.
De beste psychiater?
Een dagje op het water!

Aloa 27sc "Mara"
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 26 okt 2010 16:54 #157046

  • groom
  • groom's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10167
Albert 45 schrijft:
Ook ik heb onlangs een blunder van jewelste begaan. :blush:
Nee, ik ben nog niet zover dat ik hem met anderen kan delen. Pas als ik niet meer met samengeknepen billen zit, iedere keer dat ik er aan terug denk, zal ik voorzichtig proberen of het me lukt. :unsure:

Is er een zielenknijper in de zaal?

Interessant..
Bianca onze psycholigio kan je vast verder helpen. Een eerste consult is gratis na vermelding van de gebeurtenis al hier.;-)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 26 okt 2010 17:12 #157047

  • Arcadia
  • Arcadia's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3090
delaat72 schrijft:
Op het IJ zonder benzine valt inderdaad in het niet. ;-)
Dat doet me denken aan 9 jaar geleden, toen ik mijn eerste kajuitbootje, een Victoire 22 met een oude dorstige buitenboordmotor, ging ophalen in Maasbommel. De bestemming was Giesbeek, aan de IJssel.
Op de Waal kwamen we volgas nog net vooruit tegen de stroom in. Maakte niet uit, we hadden de tijd. Tot enig moment de motor begon te haperen en af sloeg. Daar dreven we dan, stuurloos tussen de duwbakken. Snel een fokje gehesen om weer te kunnen sturen, en met de stroom mee langs de kant gaan varen. Wat? Nu al de benzine op? Gelukkig had ik een flinke jerrycan bij me, waarmee ik het tankje aan kon vullen. Daarna wilde de motor wel weer, en zijn we zonder haperen in Giesbeek aangekomen.
Daar bleek de oorzaak van het trage varen: de onderkant van de boot herbergde een flinke kruiwagen vol Driehoeksmosselen.

Was dat een blunder? Wel nee, gewoon een leermoment :-)
- Marti
privé: www.sailingarcadia.nl
zeilclub: www.czt.nl, voor schippers én opstappers
Religie is de oudste complottheorie
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 26 okt 2010 17:23 #157048

  • Arcadia
  • Arcadia's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3090
Ik ben nou toch op dreef. Ik zal meteen het 'leermoment' van een zeilmaat van me vertellen. Op zijn boot voeren we van IJmuiden naar Lowestoft. Het was zijn eerste overtocht als schipper op zijn eigen boot, dus hij nam de navigatie erg serieus, ook al was het achter de kaartentafel soms oncomfortabel door de zeegang. En ik moet er even bij vertellen dat je op die boot achter de kaartentafel zit op de matras van de hondenkooi.
De overtocht verliep perfect.
Na aankomst wilden we nog even wat slaap inhalen. Daar ontdekte de schipper dat zijn matras doorweekt was met afwasmiddel... Bij de overtocht was de fles afwasmiddel gelanceerd uit de kombuis, en aan de overkant op de matras terecht gekomen. Daar was de fles al navigerend, onder zijn zitvlak leeggedrukt in de matras.
We hebben in de haven de waterslang er op gezet, en de haven in het zeepsop gezet.
Wat hebben we geleerd? Afwasmiddel moet je opbergen na gebruik, en het flesje goed afsluiten.
privé: www.sailingarcadia.nl
zeilclub: www.czt.nl, voor schippers én opstappers
Religie is de oudste complottheorie
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 26 okt 2010 17:27 #157049

  • Jeroen_123
  • Jeroen_123's Profielfoto
Die is bij mij ook nog wele eens her en der in de kajuit te vinden, blij dat ik niet de enige ben, al is het bij mij nog nooit zo extreem geweest als een hele fles.

Eigenlijk wel een goed idee, de kussens gaan er wel lekker van ruiken
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 26 okt 2010 18:17 #157050

  • beewee
  • beewee's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 11816
Je hebt ook afwasmiddel in tubes, dat gaan niet zo gauw lekken. Kan trouwens ook een mooie glibberboel worden met zo'n lekkende fles, voordat je het weet glibber je jezelf een hersenschudding.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 26 okt 2010 19:26 #157066

  • xxx
  • xxx's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 146
Oké, nog eentje dan,

Deze is wel heel erg suf.. Paar jaar geleden voeren we met een 40voeter richting Noorwegen als delivery voor het WK IMS. Liep allemaal soepel tot dat het roer afbrak en we van zee zijn gesleept door de reddingsboot van Arendal. Flinke pech, maar nog geen blunder. Die boot moest op tijd klaar zijn voor het WK en dus werd er een noodroer ingevlogen vanuit Nederland. Wij dat ding opgehaald op het vliegveld met een gehuurde (paarse) peugeot cabrio met zo'n stalen vouwdak. Fijn open terug gereden met het roer op de achterbank (de enige optie voor ons op dat moment om dat grote gevaarte te vervoeren). Tot we besloten om even te stoppen om te eten. Dak sloot electrisch en vouwde zich keurig om het nieuwe roer heen, waarbij het angstaanjagende gekraak van brekend plastic, metaal en glas mij tot de dag van vandaag helder voor ogen staat (en het gezicht van de jongen van het verhuurbedrijf ook trouwens toen we de auto terugbrachten).
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 26 okt 2010 19:53 #157073

  • SanderH
  • SanderH's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4472
sommige dingen moet je positief zien: het roer was nog heel ...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 26 okt 2010 20:19 #157076

  • xxx
  • xxx's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 146
Als je bedenkt dat de boot met het noodroer nog naar Zweden is gevaren op de motor om daar tot de conclusie te komen dat de reparaties niet op tijd konden worden uitgevoerd om te kunnen starten voor het WK, bleef er weinig positiviteit over, kan ik je melden.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 26 okt 2010 20:33 #157078

  • xxx
  • xxx's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 146
geluk en wijsheid..

North Sea Regatta 2010 en het fenomeen zeevlam:

Wij op de motor terug naar de haven van Scheveningen, races afgelast omdat je werkelijk geen hand voor ogen meer kon zien (1km landinwaarts lagen de mensen te verbranden in hun tuintjes). Slimmerik aan boord (een op dat moment zelfbenoemde navigator die zich de edele taak toebedeelde om de schuit de haven in te leiden, ca. 1 mijl varen) geeft een koers aan die ons het perspectief geeft om binnen afzienbare tijd vast te knopen en een biertje te nemen. Tot dat we een vaag silouet op zien duiken in de mist.. Kijken, wat is dat toch op zeg eens, 75 meter? Kijken, ik herken niet wat het is op 50 meter? Kijken, OMDRAAIEN GVD NU!

Op een haar na de pier van Scheveningen binnengevaren..
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 26 okt 2010 20:33 #157079

  • SanderH
  • SanderH's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4472
en dat kan ik me dan best voorstellen ...
ehhh: lekker lange vakantie dan maar ipv WK zeilen ... ;)

Is idd wel vet balen. Al die moeite en een auto stuk en nog niet mee kunnen varen....
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 26 okt 2010 20:38 #157080

  • onlein
  • onlein's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 126
Nog niet lang lid hier maar ondertussen wel buikpijn….. van het lachen! Nauwelijks iets gedaan vandaag nadat ik deze blundertopic heb ontdekt :laugh: In één woord “geweldig” vooral door de herkenning ;) Dus ook maar eerlijk zijn over m'n beslist niet grootste blunder;
Boot ligt op dik een half uur rijden op de werf achter het hek. Heb een sleutel van het hek. Maand geleden rij ik met de auto er naar toe om te klussen. Mooi niet dus, sleutel vergeten en onverrichter zake terug naar huis. "Dat nooit meer" denk ik en laat in het vervolg de sleutel van het hek in de auto liggen.
Week later, prachtig nazomers weer om verder aan de boot te werken. Pak in mijn enthousiasme m’n motor, rij fluitend naar de werf. Je begrijpt het al, sleutel van het hek in….. de auto B)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 26 okt 2010 20:42 #157082

  • FMJ
  • FMJ's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5183
Jullie Daikin-mannen hebben helemaal wat met roeren.. bij de een gaan ze nooit kapot en bij de ander..
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 26 okt 2010 20:46 #157085

  • wybeslot
  • wybeslot's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3852
matchbox schrijft:
geluk en wijsheid..

North Sea Regatta 2010 en het fenomeen zeevlam:

Wij op de motor terug naar de haven van Scheveningen, races afgelast omdat je werkelijk geen hand voor ogen meer kon zien (1km landinwaarts lagen de mensen te verbranden in hun tuintjes). Slimmerik aan boord (een op dat moment zelfbenoemde navigator die zich de edele taak toebedeelde om de schuit de haven in te leiden, ca. 1 mijl varen) geeft een koers aan die ons het perspectief geeft om binnen afzienbare tijd vast te knopen en een biertje te nemen. Tot dat we een vaag silouet op zien duiken in de mist.. Kijken, wat is dat toch op zeg eens, 75 meter? Kijken, ik herken niet wat het is op 50 meter? Kijken, OMDRAAIEN GVD NU!

Op een haar na de pier van Scheveningen binnengevaren..

Zoiets heb ik ook een keer meegemaakt.
Dichte mist, windstil, kom ik ineens een fuikpaal tegen. Die zag ik ook alleen maar omdat ik er tegenop voer. Maar goed, toen lag ik daar bij die fuikpaal, maar ik had geen idee aan welke kant de fuiken stonden. Het zicht was zo slecht dat ik op een valk vanaf mijn roer de punt van de boot niet eens kon zien.
Efsix 1100 - Red Baron
Ligplaats Giesbeek
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.901 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl