Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

za mei 18 @12:00AM
ZF Pinkstertrip 2024
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Binnen dit en 3 à 4 jaar...

Binnen dit en 3 à 4 jaar... 31 juli 2023 07:25 #1498541

  • Ilex
  • Ilex's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7702
Baasklusje schreef :

Is een 36 met aangeplakt zwemplatformpje.

Bij de Spirits is het interessanter te kijken naar
- werfbouw of eigenaar-afbouw
- sandwich of volglas
- gewoon of S-type met doorgestoken mast
- de indeling van keuken en kooien, veel variaties
- de diepgang, 180 of 200 cm
- balsa of Airexschuim in het dek
- de roeras en lagering, rvs, alu, delrin, jp3

Dat is een waslijst aan verschillen!
Zijn ze allemaal in Boom gebouwd?

Hoe kan de huidige eigenaar weten of balsa/Airex gebruikt is?
Of dat hij volglas werd gebouwd? Staat vermoedelijk in boordpapieren?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Binnen dit en 3 à 4 jaar... 31 juli 2023 07:28 #1498544

  • Ilex
  • Ilex's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7702
@Dekadent: je bent er wel even voor gaan zitten! Bedankt!

Heb jaren terug een 5-daagse cursus op een SO37 gedaan.
Was onder de indruk van de ruimte en indeling. Varen deed het goed, maar wist ik veel ;)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Binnen dit en 3 à 4 jaar... 31 juli 2023 07:41 #1498548

  • Ilex
  • Ilex's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7702
@perseus: Arcona 370 idd.
Heb de indruk dat de scandinaviërs nooit ruimtewonders zijn, maar zich meer focussen op zeileigenschappen en bouwkwaliteit.
Kan ik me wel in vinden als stahoogte voldoende is (heb beschadigde nekwervels wat met scheef hoofd lopen minder aangenaam maakt).

Linjett staat idd op mijn kladlijstje.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Binnen dit en 3 à 4 jaar... 02 aug 2023 20:35 #1499427

  • redshift
  • redshift's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3232
Mogelijk is een vd stadt caribbean of forna interessant, als je een fraai gebouwde kunt vinden in woodcore. Veel boot voor je geld, vlot en voldoet denk ik aan al je andere wensen maar vrijwel alle met vaste kiel.
Laatst bewerkt: 02 aug 2023 20:35 door redshift.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Binnen dit en 3 à 4 jaar... 03 aug 2023 07:49 #1499486

  • Ilex
  • Ilex's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7702
redshift schreef :
Mogelijk is een vd stadt caribbean of forna interessant, als je een fraai gebouwde kunt vinden in woodcore. Veel boot voor je geld, vlot en voldoet denk ik aan al je andere wensen maar vrijwel alle met vaste kiel.

Jij kan gedachten lezen!
Hier heb ik toevallig deze nacht over liggen nadenken!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Binnen dit en 3 à 4 jaar... 09 aug 2023 20:36 #1501087

  • Ilex
  • Ilex's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7702
Vandaag uitgebreid twee boten gaan bekijken en betasten.
Een ouwe getrouwe Etap 34s en een Comfortina 38, beide in Bruinisse.
Eerste vaststelling: deze boten worden ongekuist aangeboden. Vuile lavabo's, vuile bilge,... Raar!
Onze was spik en span bij verkoop.

Beginnen bij de kleinste...

Een Etap 34s hebben wij enkele jaren gehad tot we die 10 jaar geleden verkochten.
Ik wilde uitsluiten dat onze wensen ondertussen té grote proporties aangenomen hadden...
Is die 34 écht te klein? Is die 34 écht wat te laag? Zijn de deurtjes smal?

Het was een beetje thuiskomen...
Het exemplaar dat (al lang) te koop ligt is van 1998 (onze van 2002), met een licht interieur (wij hadden donker mahonie).
Het onderhoud liep duidelijk enkele jaren achter, veel houtwerk en vloerdelen hadden een nieuw laagje vernis nodig.
Slotjes liepen stroef, de tafel klapte moeizaam, een deurtje ontbrak etc.
Toch leken er vrij recent degelijke Neptune matrassen aangekocht geweest te zijn en de buiskap was ook nog goed.

Wat opviel waren de kleine veranderingen die Etap over de jaren gemaakt heeft. Kajuitramen die met een heel vervelend schroefmechanisme naar buiten openklapten zijn later vervangen door simpele hefboompjes en naar binnen klappende ramen. Kastslotjes waar een vinger ingestoken moet worden, werden drukknopjes etc.

De motor was vochtig, geen olie maar iets waterigs, en zag er onderkomen uit. Achter de saildrive was duidelijk iets gelekt/gemorst.
De romp was hard, het onderwaterschip zag er prima uit.
Aan dek zag ik nergens craquelé rond de wantputtingen (wat wij wel hadden) of scepters. Het dek kraakte niet, de gelcoat had minimale beschadigingen.
De antislip (TBS) is aan vervanging toe en komt hier en daar een beetje los.
Oude apparatuur, staat zeilen onbekend.

Al bij al lijkt dit een degelijke basis, maar de vraagprijs van bijna 60k is over the top!
45k komt dichter in de buurt.

Maar de hamvraag...?
Ja, ze is te klein, met name de punt is wel erg krap voor een bijna volwassen dochter die hier wat privacy zoekt.
Stahoogte is er voor mij net niet, maar valt mee te leven.

Dit wordt hem dus niet.
Laatst bewerkt: 09 aug 2023 20:38 door Ilex.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Binnen dit en 3 à 4 jaar... 09 aug 2023 21:02 #1501097

  • Ilex
  • Ilex's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7702
Comfortina 38
We zijn begonnen met de romp; de boot staat op de kant.
Kielaanzet is mee ingelamineerd of zo lijkt het toch. Roer heeft nog een soort skegje wat er stevig uitziet.
De laagjes AF hebben zich al wat opgebouwd, maar verder ziet alles er strak uit.

Aan boord stappen gaat via een prachtige spiegel (met twee bakskistjes) heel eenvoudig. Stuurwiel neemt direct meer plaats in dan het EVS van Etap, dat is wennen. Stuurwiel was ooit bekleed met leer, maar nu valt het er half rottend af... Kuipbanken korter dan bij de Etap 34s.
Reusachtige bakskist!
Overloop voor de kajuitingang, dat lijkt dan weer wat lastiger... Buiskap is versleten.

Toertje over dek sluit deze boot meteen uit: teaken dek is op.
Hier en daar zijn de dopjes opgevuld met een kit, maar evengoed zie je gewoon een nieuwe schroefkop zitten.

Omdat het model ons wel aanstaat, bekijken en betasten wij rustig verder.
Geen ankerlier... :huh:
Heerlijk brede gangboorden en een zalig breed kajuitdak om op te werken!
Ook het voordek heeft nog behoorlijk wat werkruimte; een groot verschil met de Etap 34s.
Deze dekopbouw bevalt mij prima!

Naar binnen via een groot brugdek en twee lullige deurtjes. Merkwaardige trap met halfweg een plateautje. Werkt wel en geeft vertrouwen.
Het kombuis is iets ruimer dan de 34s en heeft vervelende schuifdeurtjes. Er is een degelijke kaartentafel en er is vooral meer loopruimte bij de trapneergang.
Het zitgedeelte biedt de mogelijkheid om er een dubbelbed van te maken.
Voorpiek is opvallend ruimer, tot grote vreugde van de dochter. Onder de matras zeer grote opbergruimte! Daar zit bij de 34s natuurlijk een blok schuim...

Het geheel overschouwend lijkt dit al meer in de richting te komen waarin wij ons willen begeven qua ruimte.
Stahoogte is echter hetzelfde als bij de 34s en zeer opvallend: de natte cel is kleiner/minder praktisch dan de 34s!
De achterhut heeft een groter bed (met versleten matrassen) dat lager ligt (weer dat schuim bij de 34s).
Vervelend is dan weer dat de kuipvloer ver doorloopt richting deur, waardoor je bijna dadelijk bij het binnenkomen moet bukken.
Hetzelfde speelt in de natte cel: ik kan niet rechtop zitten op de pot zonder mijn hoofd te stoten...

De kwaliteit van het teaken dek laat zich binnen gelden: op meerdere plaatsen zijn er lekken en watersporen op het hout en de matrassen. De zeer diepe bilge (pluspunt!) staat vol water....
De motor ziet er goed uit, zonder testen uiteraard.
Verouderde apparatuur.

De vraagprijs van bijna 100k is nog meer over the top...!
Edit: enkele uren na ons bezoek en opmerkingen, is de prijs 9k gezakt.

Interessant ontwerp, de Comfortina 38, maar deze gaat het niet worden!
Laatst bewerkt: 10 aug 2023 06:52 door Ilex.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Binnen dit en 3 à 4 jaar... 12 aug 2023 08:02 #1501535

  • Ilex
  • Ilex's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7702
Wat moet ik me hier bij voorstellen?




Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Binnen dit en 3 à 4 jaar... 12 aug 2023 08:11 #1501538

  • holtere
  • holtere's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 16353
Voor de goede verstaander staat daar geschreven:
"laat mij liggen".
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Binnen dit en 3 à 4 jaar... 12 aug 2023 08:17 #1501540

Annual GRP shrinkage :woohoo:

Wanneerde winterdip overgaat in de voorjaarsmoeheid ;)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Binnen dit en 3 à 4 jaar... 12 aug 2023 08:20 #1501543

  • Ilex
  • Ilex's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7702
:laugh:

Dacht ik ook!
Wel sterk dat een makelaar dit met zoveel flair verkondigt....

(Ben naïef, weet het... ;) )
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Binnen dit en 3 à 4 jaar... 12 aug 2023 08:35 #1501550

Wat een afgrijselijke makelaarsspeak.
En heel slecht Engels ook nog. (professional polished, wrangles).

Boot heeft kennelijk een ingrijpende osmosebehandeling gehad die aangeboden wordt als verstijvende verbetering, het was zo erg dat er een andere kiel met betere wrangen bij moest.
"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Binnen dit en 3 à 4 jaar... 12 aug 2023 09:28 #1501585

  • Ilex
  • Ilex's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7702
Nu ik intensiever aan het zoeken ben, valt dit meer op.
"Beautifull well maintained" stond er bij de Etap 34s die wij bezochten...

" A nice example finished in the classic blue hull with full teak deck" bij de Comfortina 38

En nu dit bij een Dufour 40...

Ik begrijp dat je een boot moet verkocht krijgen, maar erover liegen/dingen verzwijgen/anders voorstellen gaat wat ver...
Laatst bewerkt: 12 aug 2023 09:29 door Ilex. Reden: Spellingscorrector...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Binnen dit en 3 à 4 jaar... 12 aug 2023 09:59 #1501602

  • rg33
  • rg33's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 303
Als het goed gebeurd is, lijkt het me geen probleem. En inderdaad, dan kan het beter zijn dan nieuw.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Binnen dit en 3 à 4 jaar... 12 aug 2023 11:00 #1501625

  • Ilex
  • Ilex's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7702
rg33 schreef :
Als het goed gebeurd is, lijkt het me geen probleem. En inderdaad, dan kan het beter zijn dan nieuw.

Kan, maar ik verwacht van bij het begin open kaart en eerlijkheid.
Als het een osmosegeval geweest is wat professioneel aangepakt is.. meld dat dan en staaf het met bewijzen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Binnen dit en 3 à 4 jaar... 12 aug 2023 11:17 #1501629

  • RickVis2
  • RickVis2's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 438
Is een Comfortina 35 niet ook een optie? Daar is het aanbod meestal wat groter van en qua ruimte vind ik het een praktisch schip. Goede zeiler ook.
Laatst bewerkt: 12 aug 2023 11:18 door RickVis2.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Binnen dit en 3 à 4 jaar... 12 aug 2023 11:23 #1501631

Ilex schreef :

Dat is een waslijst aan verschillen!
Zijn ze allemaal in Boom gebouwd?

Hoe kan de huidige eigenaar weten of balsa/Airex gebruikt is?
Of dat hij volglas werd gebouwd? Staat vermoedelijk in boordpapieren?

Zie nu pas je vragen.

Alles uit Boom, maar de afbouw kan door eigenaars overal gedaan zijn.
Zelf-afbouw is door een kenner zo te zien (andere indeling en/of afwerking)
Balsa of Airex, zal een kwestie van bouwjaar zijn, ik denk pas sinds de laatste jaren 199x met Airex
Volglas of sandwich romp zal wel te zien zijn; de sandwich romp is dikker, dus de binnenmaten in de breedte wat minder. Ook de overgang van vrijboord (met schuim) en het vlak (zonder schuim) zal dit wel duidelijk maken.
"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Laatst bewerkt: 12 aug 2023 14:59 door Baasklusje.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Binnen dit en 3 à 4 jaar... 12 aug 2023 16:50 #1501685

  • ReneK
  • ReneK's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4346
Ik zat net wat te bladeren en kwam de Jeanneau 40 DS tegen , niet een echte race boot maar wel ruimte wonder ? Met 2 cabines heeft de dochter ook haar ruimte
www.svbluepearl.com

Inmiddels hebben we Kroatië verlaten en zijn we (weer) onderweg globaal richting Nieuw Zeeland ;)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Binnen dit en 3 à 4 jaar... 12 aug 2023 18:31 #1501713

  • Ilex
  • Ilex's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7702
Bedankt voor het meedenken.
Heb nog geen klik gehad met een deck saloon, maar misschien is dat verkeerd en overtrokken door eerdere ervaring.
Vrienden hadden een C-yacht 11.30 ds.
Ongelooflijke bouwkwaliteit en afwerking, prachtig zicht van binnenuit.

Nadeel vond ik toen de verschillende niveaus binnen. Trapje af naar kombuis en natte cel. Ook had deze boot smalle gangboorden en daardoor werd het bewegen aan dek lastig onder helling: de stevige opbouw maakte het nog wat erger.

Als ik de 40ds bestudeer zie ik die trapjes niet (enkel naar voorpiek).
Het lijkt meer een SO40 met verhoogde opbouw.
Kan het verder bekijken waard zijn.

Wel serieuze windvangers...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Binnen dit en 3 à 4 jaar... 15 aug 2023 20:09 #1502409

  • Ilex
  • Ilex's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7702
Omdat het uitkwam naar een Etap 39s gaan kijken die te koop ligt in Nieuwpoort.
Volgens de makelaar "in topconditie", later veranderd "in zeer goede staat" met "heel veel vernieuwingen en investeringen" en zelfs een "opnieuw gekit teaken dek".

We hebben een zekere voorliefde voor Etap, weet niet direct hoe dat komt, dus een bezoekje lag voor de hand.
De 39s is aan de buitenkant eerder saai en tijdloos 'gewoon'. Dit is niet meteen een boot waar je naar omkijkt als ze voorbij komt varen.
Dat gevoel veranderde wél als ik achter het roer stond: de opbouw van het dek, de kuip en de contouren van bovenaf kloppen wel.

Het "opnieuw gekitte dek" zal 10 jaar geleden gedaan zijn (en dan nog slordig) want daar is niet veel soeps van te merken.
Hier en daar was het teak (snelgroeiende variant) wat kromgetrokken en enkele millimeters omhoog gekomen. Zonder veel moeite kon je dat terugduwen en laten opveren...

Opvallend kleine ankerbak. Juist genoeg voor de ketting. Wel diep. Elektrische lier.
Opvallend kleine bakskisten!
Zal ten voordele van de binnenruimte zijn, maar deze zijn zo klein dat de fenders er niet in kunnen... Enkel ruimte voor wat touwen en ander klein spul. Jammer. Fenders komen in een aangehangen rekje achterop. Niet mooi.

Hele fijne kuip, aangename zit achter het stuurwiel (dat stroef loopt en wat piept, geen idee of dit kwaad kan).
Gasbun voor 2 flessen.

We doen nog een rondje over het dek na de eerste indrukken te hebben laten inwerken.
Drie scepters staan naar achteren verbogen, twee stuurboord, een bakboord. Zijn stevige dingen, dus behoorlijke aanvaring met iets.
Aan het stuurboord hoofdwant is heel kwistig met siliconen een lek te lijf gegaan...
De gelcoat is daar beschadigd, het teak komt wat omhoog. Verdacht!
Dan merkt mijn vrouw de genuarail op: deze is eveneens met een fantasie siliconen (want wat tweekleurig) te lijf gegaan... Elke schroef heeft een dot gekregen... Verdacht, bis!

Normaal heeft de 39s een glazen gebogen raam net voor de kajuitingang. Deze ontbrak.
"Met de laatste storm stuk geslagen".
In de plaats is een nieuwe buiskap gemonteerd.
40 gaten met afgebroken stukjes gelcoat staren ons aan...: overblijfselen van de raam. Geen moeite gedaan om dit weg te werken.

We gaan naar binnen. De makelaar begint over "Elke boot is een compromis" en drukt ons op het hart dat deze "25 jaar oud is, maar er nog heel goed uitziet gezien de leeftijd".
Nieuwe kussens en nieuwe elektronica.

Ik vind het er heel gezellig uitzien binnen!
Was op voorhand niet zo te vinden voor een langsscheepse keuken, maar eigenlijk valt dat goed mee. Of beter: eigenlijk oogt dit gezelliger.
Je hebt een zithoek waar passerend volk niemand stoort, je hoeft geen tafel op of open te klappen.

Aandacht voor hoofdwant! Je ziet dat het er nat geweest is. De binnenafwerking heeft eronder geleden. Uitleg verkoper: "Uiteindelijk bleek het een lekkende scepter te zijn en niet daar".
Ik ken Etap, speur naar aanhechting scepters in de buurt en kan niets zien...

Wél hebben de kastdeurtjes zwaar te verduren gehad onder langdurige lekken: er is zelfs een deurtje vervangen (niet dezelfde kleur). Op meerdere plaatsen zijn sporen van waterschade/vernisschade te zien.
Het gekke is: niet alleen aan de stuurboord kant, maar ook aan bakboord én in de kastjes van de punt!
Makelaar: "Er was een lek in de waterleiding"
Als we ook in de achterhut waterschade vaststellen, krijgen we te horen: "Lek in de vuilwatertank. Allemaal vernieuwd".

Als ik de bilge opentrek, merk ik een andere tint gelcoat en maak dan ook de opmerking dat er wat met de kiel gebeurd is.
Volgens de makelaar was er een terugroepactie van Etap, omdat er effectief met een aantal 39s'en iets niet pluis was. Deze 39s zou volledig nagekeken geweest zijn, kiel eronderuit gehaald, terug gemonteerd en uitgebreid 'getest': perfect in orde!

Op mijn vraag of dit dan ook uitgebreid gedocumenteerd kan aangetoond worden, komt een moeizaam antwoord dat de experten die info niet zomaar geven, dat het veel moeite kost om eraan te geraken en dat er 750 euro voor gevraagd wordt.
Ik zeg dat er heel wat meer moeite zal moeten gedaan worden om mij te overtuigen...

Maar goed, terwijl ik deze boot in mijn gedachten afstreep, gaan wij wel verder na of dit type iets voor ons zou kunnen zijn.
Zithoek en keuken lijken aangenaam.
Natte cel (het gaat hier om een twee achterhutten versie) is opvallend klein. Alweer kleiner dan de 34s! Wat is dat toch met die natte cellen? De Comfortina 38 was kleiner en nu deze 39s!
Bij een enkele achterhut wordt ze wel groter...

Veel kastjes onder de gangboorden, relatief kleine opbergruimte onder de kajuitbanken. Mooie voorpiek.
Heel veel opengaande ramen doorheen de hele boot. Nog wel met het vervelende oude draaisysteem, maar dat is bij latere versies veranderd.

300 liter watertank in de voorpiek...
Daar ben ik precies niet zo zot van, maar ik kom het vaak tegen bij 'massaproducten'...

Al bij al, de Etap 39s heeft een aantal troeven die ons kunnen bekoren (en de onzinkbaarheid zeker mijn vrouw), maar ook een aantal "frons de wenkbrauwen"...

Deze in Nieuwpoort zal het met een vraagprijs van bijna 100k niet worden.
Ik schrap de 39s evenwel voorlopig niet van mijn lijstje.
Laatst bewerkt: 16 aug 2023 07:12 door Ilex.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Binnen dit en 3 à 4 jaar... 15 aug 2023 20:37 #1502415

  • Tilia
  • Tilia's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 440
Interessant verslag van een bezichtiging!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Binnen dit en 3 à 4 jaar... 15 aug 2023 21:04 #1502418

  • Ilex
  • Ilex's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7702
Het kan maar iemand helpen om minder kilometers te doen :P
Ik ben natuurlijk geen expert, maar denk ondertussen voldoende ervaring te hebben om de grove onvolkomenheden te kunnen beoordelen.

Wat mij ondertussen stoort is de makelaarspraat versus werkelijkheid!
Ik begrijp dat je wil verkopen, maar de mooie verkoperspraatjes vallen toch door de mand! Is het niet dadelijk bij de koper, dan toch bij de keuring!
Stop met mensen hun tijd te verdoen...

Ook een argument als "hij is 25 jaar,dus..." slaat op niets!
Regulier onderhoud voorkomt veel van wat ik nu reeds gezien heb en zegt veel over hoe de eigenaar met zijn boot omgaat.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Binnen dit en 3 à 4 jaar... 15 aug 2023 21:22 #1502422

  • brambo
  • brambo's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7285
Osmose komt voort uit het toegepaste materiaal. Ook met een osmosebehandeling neem je de onderliggende oorzaak niet weg.

Dus beter geen boot nemen die eerder behandeld is. Ook al geven bedrijven een bepaalde garantie, houden ze er toch rekening mee dat sommige boten binnen de garantie termijn terug komen.

Eenvoudige test: met een klein schroevendraaiertje de anti-fouling wegkrabben en kijken wat er onder de AF aan materiaal aanwezig is. Kom je steeds de originele gelcoat tegen dan is de boot niet behandeld.

Kijk ook uit met een boot die lang op de wal staat. De osmose verschijnselen, de blaren, trekken dan gedeeltelijk weer terug.

Bram
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Binnen dit en 3 à 4 jaar... 16 aug 2023 21:37 #1502681

  • Ilex
  • Ilex's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7702
@brambo: thx

Kan iemand wat zinnig zeggen over een Dehler 41 CR?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Binnen dit en 3 à 4 jaar... 16 aug 2023 23:17 #1502688

  • ReneK
  • ReneK's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4346
Ilex schreef :
@brambo: thx

Kan iemand wat zinnig zeggen over een Dehler 41 CR?

ik noest even het model opzoeken omdat ik er niets van wist ;-)
het enoge dat me opvalt is de ronde bank beneden , dat zou voor mij voldoende zijn om er geen te kopen , je hebt namelijk nooit een plek om echt lekker te zitten als je lang op de boot verblijft
www.svbluepearl.com

Inmiddels hebben we Kroatië verlaten en zijn we (weer) onderweg globaal richting Nieuw Zeeland ;)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.305 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl