Way off topic inmiddels (zal ondertussen nog een blunder op zien te dissen):
De bevalling was eigenlijk niet zo lang, al was mijn timing in eerste instantie heel stom (hé, toch weer een blunder!). Kleine bootjes moet je te koop zetten als het lekker weer is. En dan niet op zijn goedkoopst adverteren, maar gewoon even die paar tientjes schokken en op Marktplaats adverteren. En wees niet te voorzichtig met de vraagprijs als je weet dat je een uniek bootje hebt, ik heb de vraagprijs (ook vanwege de poetsbeurt) gewoon € 1000 verhoogd, en geen mens die dat buitensporig veel vond.
Ik had via MP in één dag meer reacties (en oplichters) dan met een half jaar adverteren op Botentekoop.nl en Boten.nl. Op die sites zoekt men meestal in de wat hogere prijsklasse (of helemaal niet, op Boten.nl), en het bereik op MP is echt veel en veel hoger. Na het plaatsen van de advertentie op MP is de boot binnen 3 weken verkocht, en heb ik nog geen 20% van de vraagprijs weg hoeven geven...
We gaan, alhoewel het hart van mij en zoonlief even richting een open catamaran, zwaardboot/skiff neigde, kijken naar een toerboot (mét zeilen, don't worry, ik ben niet suicidaal) van ca 8 meter, met een dieseltje, stahoogte en beetje normaal toilet. En met een beetje geluk kan dat zelfs, zeker in deze tijd van het jaar, helemaal budgetneutraal

. Dan weten jullie het vast: doe geen zaken met mij: ik betaal te weinig en vraag/krijg te veel
PS: wel eens geGoogled op "ideale dagzeiler"? Het werkt best wel...
PS2: Saillicious gaat over 2 weken naar zijn nieuwe plek in Nulde, dus hij blijft in de picture