Welkom  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Je grootste blunder?

Re: Je grootste blunder? 22 juni 2011 17:31 #203051

  • SanderH
  • SanderH's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4472
Gefeliciteerd, maar inderdaad een enorme blunder!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 22 juni 2011 17:45 #203057

Ik heb er ook een heel aantal. Zo had ik (paar jaar geleden) voor veel geld nieuwe afsluiters laten plaatsen, maar vond dat er toch maar weinig plezier aan te behalen viel. Het enige wat je ermee kan is ... juist ... afsluiten. Dat dan maar gedaan: bij vertrek alles dicht. Een voldaan gevoel toen ik wegreed. Immers, de boot kon toch nu niet meer zinken!

Toen ik 1 a 2 weken later terugkwam kon ik oogsten. Al het (overvloedige) regenwater had zich een weg gevonden naar binnen en de boot stond tot net onder het carter van de motor helemaal vol. Afsluiters van de kuip hebben behalve voor het verwerken van overslaande golven ook de functie om het Nederlandse regenwater weg te werken. Heerlijke klus voor op die bewuste late vrijdagavond ergens in februari. B) Op dat soort momenten herhaal ik altijd deze mantra: "het is een plezierjacht, het is een plezierjacht"
Laatst bewerkt: 22 juni 2011 17:54 door Fritzaert.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 22 juni 2011 18:22 #203082

beewee schreef :
Ik heb zo iets vreselijk stoms gedaan, ik durf 't eigenlijk niet te zeggen...


ik heb mijn boot verkocht, onvergeeflijk natuurlijk... :blush:
GEFELICITEERD (en ja ik weet dat CAPS LOCK aanstaat), was een lange zware bevalling.. Al wat anders op het oog?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 22 juni 2011 18:27 #203087

  • Sons
  • Sons's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 883
Hoe moet dat nou zonder ideale dagzeiler?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 22 juni 2011 18:27 #203089

  • Faran
  • Faran's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 14868
beewee schreef :
Ik heb zo iets vreselijk stoms gedaan, ik durf 't eigenlijk niet te zeggen...


ik heb mijn boot verkocht, onvergeeflijk natuurlijk... :blush:

Schandalig! :angry:

Ga je hier verder?

sloep.org/index.php?Itemid=12&...board&view=forumlist
Jeanneau Sun Odyssey 37

Gecertificeerd werkloos
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 22 juni 2011 18:51 #203106

  • beewee
  • beewee's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 11816
Way off topic inmiddels (zal ondertussen nog een blunder op zien te dissen):

De bevalling was eigenlijk niet zo lang, al was mijn timing in eerste instantie heel stom (hé, toch weer een blunder!). Kleine bootjes moet je te koop zetten als het lekker weer is. En dan niet op zijn goedkoopst adverteren, maar gewoon even die paar tientjes schokken en op Marktplaats adverteren. En wees niet te voorzichtig met de vraagprijs als je weet dat je een uniek bootje hebt, ik heb de vraagprijs (ook vanwege de poetsbeurt) gewoon € 1000 verhoogd, en geen mens die dat buitensporig veel vond.

Ik had via MP in één dag meer reacties (en oplichters) dan met een half jaar adverteren op Botentekoop.nl en Boten.nl. Op die sites zoekt men meestal in de wat hogere prijsklasse (of helemaal niet, op Boten.nl), en het bereik op MP is echt veel en veel hoger. Na het plaatsen van de advertentie op MP is de boot binnen 3 weken verkocht, en heb ik nog geen 20% van de vraagprijs weg hoeven geven... :)

We gaan, alhoewel het hart van mij en zoonlief even richting een open catamaran, zwaardboot/skiff neigde, kijken naar een toerboot (mét zeilen, don't worry, ik ben niet suicidaal) van ca 8 meter, met een dieseltje, stahoogte en beetje normaal toilet. En met een beetje geluk kan dat zelfs, zeker in deze tijd van het jaar, helemaal budgetneutraal :). Dan weten jullie het vast: doe geen zaken met mij: ik betaal te weinig en vraag/krijg te veel :evil:

PS: wel eens geGoogled op "ideale dagzeiler"? Het werkt best wel... :P

PS2: Saillicious gaat over 2 weken naar zijn nieuwe plek in Nulde, dus hij blijft in de picture ;)
Laatst bewerkt: 22 juni 2011 18:55 door beewee.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 23 juni 2011 04:33 #203150

Beewee van harte! Nu wel snel die blunder goed maken met een mooie vervanger!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 23 juni 2011 04:44 #203156

  • trotti
  • trotti's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8307
beewee, op mMP staat al een tijdje een Loper voor EUR 6000...

Misschien is het wat voor je?
Voldoet wle aan je eisen!

Groeten,
Johnnie
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 23 juni 2011 04:47 #203157

  • beewee
  • beewee's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 11816
Ja, heb ik gezien, maar ik heb al wat anders op 't oog met wat meer ruimte, en voor nog minder ;)

(zullen we vanaf nu maar weer on-topic gaan?)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 23 juni 2011 05:56 #203180

  • trotti
  • trotti's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8307
Back to blunders it is....

Ik heb er alleen (nog) geen met Johnnie...

Wel een leuke anekdote van Trotti.

Een heerlijke zomerse dag. Weinig wind, veel zon, zeilen met vrienden, veel gezelligheid en veels koud lekkers.

We varen onder spinnaker om een rondje slijkplaat te maken als 1 van de vriendinnen moet plassen. Trotti heeft geen toilet, dus dat gaat op de puts. Trotti heeft echter ook geen privacy, dus wil mevrouw de luikjes er graag in hebben, zodat wij niet kunnen meekijken.

Geen probleem, ik wijs ze wel even aan. Dus ik (terwijl ik blijf sturen) buig mij voorover en wijs om de hoek van de kajuitingang de luikjes aan.

Op het moment dat ze net door heeft waar ze liggen hoor ik een onwijze knal en geklapper... GVD... Wat nu weer...

Blijkt dus dat ik, terwijl ik de 'routebeschrijving' naar de luikjes gaf enigzins opgeloefd ben en daarbij het puntje van de spiboom, als een ware ridder, precies in de radarreflector van een mooie grote groene ton heb geprikt.

Resultaat, een kromme spiboom en een kromme bemanning van het lachen.

Groeten,
Johnnie
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 23 juni 2011 06:10 #203186

Gisteravond wel een leuke.. Ging zo'n blue performance bulkhead bag ophangen..
Dus die template tegen het polyester aan geplakt. Goed uitgemeten dat ie mooi op de goede plek hangt. 4 Gaatjes boren. Haakjes er in geschroefd.
Wil ik die zak ophangen: GEEN VAN DE GATEN OP DE JUISTE PLEK! w.t.f.?

Wat blijkt, ik had per ongeluk het template 90 graden gedraaid.... Handig blue.. Zet er een grote pijl op: THIS SIDE UP..

De boel weer los gehaald, opnieuw afgetekend en geboord.. Klaar:



De 4 foute gaatjes zijn niet zichtbaar.. Maar ik smeer ze binnenkort wel ff dicht met epoxy en gelcoat in de juiste kleur..
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 23 juni 2011 06:19 #203189

  • beewee
  • beewee's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 11816
Zo staat er bij ons een tuintafel met 2 gaatjes in het blad. Moeilijk hoor, schroefje A in gaatje A en schroefje B in gaatje B. Ik dacht: wie A pakt moet in B draaien. Niet dus... Haastige spoed, en zo..
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 23 juni 2011 07:24 #203210

  • Philip
  • Philip's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8527
beewee schreef :
Ik had via MP in één dag meer reacties (en oplichters) dan met een half jaar adverteren op Botentekoop.nl en Boten.nl. Op die sites zoekt men meestal in de wat hogere prijsklasse (of helemaal niet, op Boten.nl), en het bereik op MP is echt veel en veel hoger. Na het plaatsen van de advertentie op MP is de boot binnen 3 weken verkocht, en heb ik nog geen 20% van de vraagprijs weg hoeven geven... :)
Wat grappig (en offtopic), mijn ervaringen met een goedkoop klein bootje (Kolibri) vorig jaar precies andersom. Zowat alle reacties en vooral de meer serieuze kwamen van www.botentekoop.nl die ook nog eens gratis is voor goedkope bootjes. Uiteindelijk dan ook verkocht via die site. Die tientjes van marktplaats had ik beter in m'n zak kunnen houden.

Maar gefeliciteerd, laat de verkoop maar niet een blunder worden uiteindelijk :) Iets met spijt en zo.
Laatst bewerkt: 23 juni 2011 07:25 door Philip.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 23 juni 2011 07:31 #203214

  • beewee
  • beewee's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 11816
Het geld is onderweg, maandagavond is de "overdracht". En dan op naar een grotere boot, met ongetwijfeld nog meer mogelijkheden om te blunderen :) En niet vergeten dat ik bij vastlopen dan niet even achteloos de kiel omhoog kan draaien..
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 23 juni 2011 07:36 #203216

  • rsv
  • rsv's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1972
waverider82 schreef :
Overigens las ik eerder in deze thread dat ik me in goed gezelschap bevind.

En je mag er zeker van zijn dat er velen dit topic graag lezen
maar er zelf niks in posten ;-)

Tot hoe lang blijf je weg?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 23 juni 2011 08:44 #203233

  • wybeslot
  • wybeslot's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3852
beewee schreef :
Zo staat er bij ons een tuintafel met 2 gaatjes in het blad. Moeilijk hoor, schroefje A in gaatje A en schroefje B in gaatje B. Ik dacht: wie A pakt moet in B draaien. Niet dus... Haastige spoed, en zo..

He, jij hebt dezelfde tuintafel als ik.
Bij mij zitten er 4 gaatjes in :S
Efsix 1100 - Red Baron
Ligplaats Giesbeek
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 23 juni 2011 08:53 #203235

  • Baines
  • Baines's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 4777
Zullen we weer een beetje gaan afstevenen in de richting de blunders?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 23 juni 2011 09:05 #203238

Goed plan!
Ik weet er nog een die mijn ouders hebben gemaakt. Erg vermakelijk:

Ze besloten op een dag de lijn van de furlex te gaan vervangen. Zoals je weet moet je die lijn vieren bij het uitrollen van de genua, en rolt de lijn op in de trommel. En bij het inrollen trek je die lijn dus weer aan, uit de trommel.

Ze hadden de lijn exact op maat geknipt bij een ingerolde genua..

Gna gna!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 28 juni 2011 12:24 #204361

Ik had afgelopen zondag een ontzettend grote blunder :blush: .

Ik zou met mijn zus naar de boot gaan. Wij vroeg op, elkaar even ophalen, alles ingepakt, want volgens het weerbericht zou het een prachtige dag worden. Ik was zo trots op mezelf, want ik had alle gebruikte spullen van de vakantie 1 week geleden allemaal weer netjes, geoordend, gestreken en schoon bij, helemaal op en top waar elke vrouw vrolijk van wordt. Zijn we er bijna (een uur rijden later dus)schiet me te binnen dat ik de bootsleutel ben vergeten.........

DOM,DOM,DOM :blush: ! Ik kon het echt niet uitstaan van mezelf en voelde me echt heel blond :sick: . Mijn vorige boot had geen sleutel, dus sinds ik de nieuwe boot had was ik al bang dat er een keer zou komen dat ik die sleutel zou vergeten, dus ik kon mijzelf wel schieten (mijn zus kon mij trouwens ook wel schieten). Dus mijn zus en ik helemaal chaggie terug rijden om de sleutel halen met een baby die ondertussen honger had en een hond wiens energie level op springen stond. In de auto was ik dus aan de sleutel aan het denken en kon me niet voor de geest halen waar die thuis zou moeten liggen (en normaal weet ik dat precies). Dus ik manlief bellen die thuis was gebleven of hij even wilde kijken...
Nee, niet op de vaste plekken....Toen schoot ik helemaal in de stres.

Maar man kwam met een goede ingeving, ik moest maar eens in de bootvesten kijken die we in de vakantie oow zo hard nodig hadden en ik zo braaf had gewassen en gestreken...

En JA hoor! In zijn vest zat hij nog! Gewassen en wel! Gelukkig waren we nog maar een stukkie terug gereden, dus waren we er zo en konden we toch nog heel de dag genieten.

Maar die sleutel vergeet ik nu echt nooit meer. :P
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 28 juni 2011 12:27 #204363

  • beewee
  • beewee's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 11816
De sleutels van mijn boot lagen steevast in het dashboardkastje van de auto, om nooit te vergeten. Maar 't is inderdaad "niet handig"... :)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 28 juni 2011 12:28 #204365

  • Sons
  • Sons's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 883
:evil: Dat denk je maar, dat je hem niet vergeet.
Laatst bewerkt: 28 juni 2011 12:32 door Sons.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 28 juni 2011 12:39 #204369

In de auto had ook niet geholpen deze keer, want we waren met de auto van mijn zus. Dus die was lekker diesel aan het vergooien door mij, maar...ik had haar zo weer opgevrolijkt met een frietje! en dan zeggen mannen nog dat vrouwen moeilijk zijn :woohoo:

Misschien standaard aan mij sleutelbos of aan de hond haar halsband, want die vergeet ik nooit :woohoo:
Laatst bewerkt: 28 juni 2011 12:40 door Scharrelaer.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 28 juni 2011 12:47 #204371

  • beewee
  • beewee's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 11816
En je weet 't he, iedere keer als je man/vriend iets vergeet, en je zegt er wat van, dan weet jij al wat ie dan zegt: "weet je nog, toen, toen jij de sleut......" :P
Laatst bewerkt: 28 juni 2011 12:47 door beewee.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 19 juli 2011 19:53 #208404

  • Delphi32
  • Delphi32's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 17794
Ik moest mijn lieren hoognodig smeren. Zo moeilijk kan dat niet zijn, toch? Schroef bovenop los, lier eraf tillen en veilig parkeren, smeren en terugmonteren. Zou je dat nou wel doen, vroeg mijn vrouw nog. Ach, wat kan er nou mis gaan? Zoveel onderdeeltjes zitten er niet op!

Klopt, maar dat ene onderdeel zat wel los en bleek prima in het water te kunnen vallen :pinch: Hopelijk heeft Visser Watersport een vervangend onderdeel #33952 voor de zomermeeting.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 19 juli 2011 19:55 #208405

  • Philip
  • Philip's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8527
onderdeeltjes die (bijna) uit lieren vallen als je de trommel er af haalt is een blunder van de ontwerper. Daar heb ik me vaker over verbaast.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.753 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl