Welkom  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Lier (Lierhendel)

Lier (Lierhendel) 18 mei 2020 20:24 #1161829

  • kesc
  • kesc's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30
Hallo,
Op mijn zeilboot (Primaat) heb ik nog een paar oude lieren zitten. Geen idee welk merk.
(zie bijlage)
Onze lierhendel is dit weekend overboord gekieperd en nu zou ik eigenlijk een (of een paar) vervangers nodig hebben, alleen.....
Waar zou ik

die nog ergens vandaan kunnen halen ?
Iemand een idee ?

Groet,
Kees
Laatst bewerkt: 18 mei 2020 20:45 door kesc. Reden: Bijlage
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Lier (Lierhendel) 18 mei 2020 20:58 #1161835

  • Faran
  • Faran's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 14868
Plaats eens een foto van die lier. Dat zou helpen.
Jeanneau Sun Odyssey 37

Gecertificeerd werkloos
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Lier (Lierhendel) 18 mei 2020 21:15 #1161842

  • kesc
  • kesc's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30
Het lukt me niet de foto (bijlage) toe te voegen.
Geen idee wat er mis gaat ?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Lier (Lierhendel) 18 mei 2020 21:45 #1161852

  • Faran
  • Faran's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 14868
Jeanneau Sun Odyssey 37

Gecertificeerd werkloos
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Lier (Lierhendel) 19 mei 2020 07:21 #1161891

  • Joop66
  • Joop66's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9251
kesc schreef :
Het lukt me niet de foto (bijlage) toe te voegen.
Geen idee wat er mis gaat ?

Is je bestand niet te groot?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Lier (Lierhendel) 21 mei 2020 20:35 #1162871

  • kesc
  • kesc's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30
Poging 3 om een foto toe te voegen

Hallo,
Op mijn zeilboot (Primaat) heb ik nog een paar oude lieren zitten. Geen idee welk merk.
(zie bijlage)
Onze lierhendel is dit weekend overboord gekieperd en nu zou ik eigenlijk een (of een paar) vervangers nodig hebben, alleen.....
Waar zou ik



die nog ergens vandaan kunnen halen ?
Iemand een idee ?

Groet,
Kees
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Lier (Lierhendel) 21 mei 2020 21:29 #1162879

  • Joop66
  • Joop66's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9251
Misschien dst ie er ergens nog 1 vindt bij een antiqair.

Of bij een sloperij. T Harpje, bijvoorbeeld.

Ik heb ooit eens uit frustratie een tekening gemaakt.

drive.google.com/file/d/1xGtOf...8y/view?usp=drivesdk

Hiermee kun je naar een machinefabriek in jouw buurt

Succes
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Lier (Lierhendel) 22 mei 2020 08:39 #1162959

Misschien is een geunzipte wat makkelijker :whistle:

Bijlage:

Bestandsnaam: GREEP.pdf
Bestandsgrootte:31 KB

Bijlage:

Bestandsnaam: SLEUTELPIJP.pdf
Bestandsgrootte:30 KB

Bijlage:

Bestandsnaam: SLEUTELPLAAT.pdf
Bestandsgrootte:34 KB

Bijlage:

Bestandsnaam: SLEUTELSTUKLIJST.txt
Bestandsgrootte:0 KB

Ad
Laatst bewerkt: 22 mei 2020 08:40 door Yellow Boat.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Lier (Lierhendel) 22 mei 2020 11:09 #1163011

  • Minim
  • Minim's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 734
Kees,

in mijn schuur liggen drie lieren die van mijn Jouet Calife afkomen, zullen meer dan 40 jaar oud zijn:

De grote(re) lier zat op de mast om grootzeil en fok te hijsen en heb ik er af gehaald omdat ik alle lijnen naar de kuip gevoerd heb. Daar zit een originele lierhendel bij met een vergrendelmechanisme (een palletje in de kop).



In de boot heb ik twee kleine liertjes gevonden, ik denk voor de fokkeschoot; die waren vervangen door selftailers). Daar zaten zelfgemaakte hendels bij:



Twee zelfgemaakte hendels meten 25 bij 5 mm (zitten te ruim in de kleine lieren).
Een derde zelfgemaakte hendel heeft een insteekmaat van 29 bij 6 mm. Die past goed in de kleine lier

De originele hendel van de grote lier meet 30 bij 6 mm.

Als het iets is, kun je contact opnemen met een PM.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Lier (Lierhendel) 22 mei 2020 12:53 #1163057

  • Kock1964
  • Kock1964's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6489
Ik haak in op t onderwerp, maar dan anders. Deze maar eens uitgeprobeerd, blijven drijven, maar na 1 maand al stuk. Iemand zelfde ervaring?




Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Lier (Lierhendel) 22 mei 2020 12:54 #1163058

  • MrP
  • MrP's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 604
Onder 't mom van "goedkoop is duurkoop".

Gepost met de officiële Zeilersforum-app
Ik ben geen robot
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Lier (Lierhendel) 22 mei 2020 13:28 #1163074

  • kockie
  • kockie's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1545
Kock1964 schreef :
Ik haak in op t onderwerp, maar dan anders. Deze maar eens uitgeprobeerd, blijven drijven, maar na 1 maand al stuk. Iemand zelfde ervaring?





Ja bij mij kapot getrokken op een HA van 14m2.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Lier (Lierhendel) 22 mei 2020 18:14 #1163196

  • arendonk
  • arendonk's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 509
Tja talamex en van plastic; alle waar naar zijn geld. Bij mij moet een lierhendel lomp en zwaar zijn; los van een merk.
Laatst bewerkt: 22 mei 2020 19:05 door arendonk.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Lier (Lierhendel) 23 mei 2020 06:36 #1163348

  • kesc
  • kesc's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30
Wat, beste Minim, is een PM ? én...
hoe doe je da: contact opnemen met een PM ?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Lier (Lierhendel) 23 mei 2020 07:23 #1163369

  • jerry
  • jerry's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7550
Een PM is een Personal Message op dit forum. Ook wel PB genoemd. Ga naar de contactgegevens van het ZF lid en schrijf je bericht.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Lier (Lierhendel) 23 mei 2020 10:09 #1163456

Het balonnetje onder je avatar werkt ook handig. Zie de rode pijl.

Henny (Team Zeilersforum.nl)

It is when you are riding out your first gale in a boat you have built yourself that you wonder about some of the doubtful workmanship that went into her - John Guzzwell

www.fram.nl
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Lier (Lierhendel) 23 mei 2020 10:27 #1163465

  • Minim
  • Minim's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 734
kesc schreef :
Wat, beste Minim, is een PM ? én...
hoe doe je da: contact opnemen met een PM ?

ik begrijp dat je contact wilt en heb je een privé-bericht gestuurd. Daar kun je op antwoorden.
In de linkerkolom moet onder 'Privéberichten' nu in plaats van 'geen nieuwe' staan dat je een nieuw bericht hebt, de kleur van het envelopje wordt dan groen, meen ik.



Als je op de link 'Prive Berichten' klikt kom je bij de berichten.
Laatst bewerkt: 23 mei 2020 10:32 door Minim. Reden: verwijzing naar link toegevoegd
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.177 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl