Welkom  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3

Onderwerp: Kacheltje aan boord.

Kacheltje aan boord. 20 feb 2016 14:06 #707492

  • Sloe Gin
  • Sloe Gin's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10123
Ik heb wel eens zitten kijken naar een kachel voor op de boot maar 1000 euro komt eerst.

Heeft iemand ervaring met zo iets?

De link werkt niet goed in Microsof Edge. Andere browsers wel goed.
May sauce be upon you.
Laatst bewerkt: 20 feb 2016 14:12 door Sloe Gin.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Kacheltje aan boord. 20 feb 2016 14:12 #707494

  • Sunday
  • Sunday's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7688
Laatst bewerkt: 20 feb 2016 14:15 door Sunday.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Kacheltje aan boord. 20 feb 2016 14:13 #707495

Ik denk dat je beter een gebruikte ebersbacher kunt inbouwen. Die zijn voor een paar honderd euro te koop, redelijk betrouwbaar en goed reserve onderdelen voor te krijgen.

edit: link werkt prima in FF
_______,./),__________
Let me never make the mistake of dreaming I am proscecuted whenever I am contradicted - R.W. Emmerson
Laatst bewerkt: 20 feb 2016 14:15 door captain koek.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Kacheltje aan boord. 20 feb 2016 14:18 #707498

  • Petervdw
  • Petervdw's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1543
Sloe Gin,
In de caravanbranche heb je van die kleine gashaardjes voor propaan of buta, thermisch beveiligd en om te bouwen voor aardgas en diversen. Zo heb ik er ook een aan boord. Met afvoer. Niet voor continu verwarming maar voor een koude avond ideaal. Vanaf de bouw al rekening gehouden met de plaatsing.
Misschien een suggestie om daar eens rond te kijken.

Vr.groet, peter
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Kacheltje aan boord. 20 feb 2016 14:36 #707500

  • Sloe Gin
  • Sloe Gin's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10123
@Sunday : Ik kan geen land selecteren in jouw link als verzendadres.

Na inloggen lukte het wel.

Ook kwam ik deze nog tegen.

@Peter : Ik heb geen gas aan boord en wil dit liever ook niet.
Toch ga ik er even naar kijken want wie weet is het wel een goede oplossing.

Snel even gekeken maar ik heb daar totaal geen ruimte voor.
Het Webasto/Eberspacher type kan ik nog wel onder mijn kuipvloer kwijt met een slang door de bakskisten naar de kajuit/slaapruimte.
May sauce be upon you.
Laatst bewerkt: 20 feb 2016 14:41 door Sloe Gin.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Kacheltje aan boord. 20 feb 2016 14:39 #707501

  • Fer
  • Fer's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7306
zou denk ik wel overwegen als me ander boot is aangeschaft.

wel even informeren of ze meteen een paar reserve onderdelen kunnen mee sturen, dank heb je dat probleem ook niet.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Kacheltje aan boord. 20 feb 2016 14:40 #707502

  • Sloe Gin
  • Sloe Gin's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10123
Welke onderdelen zou ik dan als reserve nodig hebben ?
Iemand ervaring hiermee?
May sauce be upon you.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Kacheltje aan boord. 20 feb 2016 14:45 #707503

  • Fer
  • Fer's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7306
de branderkop en de gloeispiraal.

als die meteen lost meet te bestellen is zou ik het doen, hel me even herineren al de nieuwe boot er is :laugh:
Laatst bewerkt: 20 feb 2016 14:47 door Fer.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Kacheltje aan boord. 20 feb 2016 14:53 #707506

  • Sloe Gin
  • Sloe Gin's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10123
Fer schreef :
de branderkop en de gloeispiraal.

als die meteen lost meet te bestellen is zou ik het doen, hel me even herineren al de nieuwe boot er is :laugh:

Voor dat geld kan je een nieuwe kopen na zoveel jaar gebruik.
May sauce be upon you.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Kacheltje aan boord. 20 feb 2016 15:13 #707511

  • Fer
  • Fer's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7306
dat wel , ik vind het echt de mooie waar om er serieus naar te kijken.

omdat ik een bedrijf heb,kan ik oa bij technautic goedkoper inkopen maar dit haalt het niet bij deze van Alie.

Ik verwacht ook niet top spul voor die prijs, maar de kachel is er dan ook allee maar om even de kou op mooi zomeravonden er uit te halen in de salon.
Laatst bewerkt: 20 feb 2016 15:14 door Fer.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Kacheltje aan boord. 20 feb 2016 16:08 #707517

Wel opletten hoor met AliExpress. Garantie tot de hoek en omschrijvingen kloppen vaak niet. Ja, heb er ervaring mee... :sick:
_______,./),__________
Let me never make the mistake of dreaming I am proscecuted whenever I am contradicted - R.W. Emmerson
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Kacheltje aan boord. 20 feb 2016 16:22 #707520

  • Sloe Gin
  • Sloe Gin's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10123
Bedankt voor de waarschuwing want ik ga er met open ogen in aangezien mijn ervaringen met Alie 98% positief is.
May sauce be upon you.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Kacheltje aan boord. 20 feb 2016 17:30 #707543

  • PvO
  • PvO's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5773
Sloe Gin schreef :
Fer schreef :
de branderkop en de gloeispiraal.

als die meteen lost meet te bestellen is zou ik het doen, hel me even herineren al de nieuwe boot er is :laugh:

Voor dat geld kan je een nieuwe kopen na zoveel jaar gebruik.
al tien jaar een webasto aanboord.
nog nooit geen reserve onderdelen nodig gehad.
Iedereen heeft dezelfde wind, maar niet dezelfde zeilen
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Kacheltje aan boord. 20 feb 2016 17:30 #707544

  • Petervdw
  • Petervdw's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1543
Sloe Gin,
Sorry, niet aan gedacht dat je geen gas aan boord hebt. Heb je wel voorzieningen om te koken aan boord? Wat we vroeger wel deden op koude avonden was zo'n grote roodstenen bloempot omgekeerd op het gasstel. Door het gat in de pot circuleert een hete straal verbrandings gas met lucht. Goed ventileren uiteraard. De bloempot gaat na enige tijd een heleboel warmte uitstralen, en een kajuitje warm je daar zo mee op. Beetje primitief, maar het werkt.
Maar zo'n echte kachel werkt uiteraard veel beter.

Vr.groet, peter
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Kacheltje aan boord. 20 feb 2016 19:17 #707592

  • koko
  • koko's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 16018
Wij hebben een Dickinson aan boord. De afgelopen 3 jaar al 2 keer aan geweest.

We hebben ook een 1000Watt electrisch kacheltje. Die is iets vaker aan geweest. Gaat veel sneller dan de Dickinson en kost 2 tientjes.......
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Kacheltje aan boord. 20 feb 2016 19:19 #707594

En een kleine Zibro? Werkt niet onder helling (netjes wegzetten!), maar dan ben je toch buiten.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Kacheltje aan boord. 20 feb 2016 19:43 #707603

  • koko
  • koko's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 16018
Nog even zitten kijken bij Aliexpress. Ze zijn er in 2kw en 5 kw.
Grofweg 400 tot 500,-- inclusief verzenden. Welke capaciteit heb je nodig?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Kacheltje aan boord. 20 feb 2016 19:46 #707604

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30061
koko schreef :
Wij hebben een Dickinson aan boord. De afgelopen 3 jaar al 2 keer aan geweest.

We hebben ook een 1000Watt electrisch kacheltje. Die is iets vaker aan geweest. Gaat veel sneller dan de Dickinson en kost 2 tientjes.......

Maar ja. Je moet wel aan de walstroom hangen, hè..
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Kacheltje aan boord. 20 feb 2016 19:52 #707606

Ik heb overwogen deze Chech te gaan gebruiken, maar bij toeval was er nog een webasto op de werkplaats die met mij mee mocht. :whistle:
Anders had het deze geworden
Overleden 14 oktober 2020

Twee dingen zijn oneindig:
het universum en de menselijke domheid.
Maar van het universum ben ik nog niet heel zeker.

(Note: The opinions expressed in this post are my own and are not necessarily those of Zeilersforum and its management)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Kacheltje aan boord. 20 feb 2016 20:06 #707609

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30061
Thomss schreef :
Ik heb overwogen deze Chech te gaan gebruiken, maar bij toeval was er nog een webasto op de werkplaats die met mij mee mocht. :whistle:
Anders had het deze geworden

Zoo.. Dat is een mooi prijsje! Meer dan de helft goedkoper dan de goedkoopste Webasto, terwijl het vermogen nauwelijks verschilt. Bedankt voor de tip.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Kacheltje aan boord. 20 feb 2016 21:45 #707632

  • Cox
  • Cox's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 232
Sloe Gin schreef :
@Sunday : Ik kan geen land selecteren in jouw link als verzendadres.

Na inloggen lukte het wel.

Ook kwam ik deze nog tegen.

@Peter : Ik heb geen gas aan boord en wil dit liever ook niet.
Toch ga ik er even naar kijken want wie weet is het wel een goede oplossing.

Snel even gekeken maar ik heb daar totaal geen ruimte voor.
Het Webasto/Eberspacher type kan ik nog wel onder mijn kuipvloer kwijt met een slang door de bakskisten naar de kajuit/slaapruimte.


Heb effe voor je op Marktplaats gekeken. Misschien is Franco-Trading in Tilburg iets voor je. Leveren compleet gereviseerde en gereinigde standkachels voor 400-450 Euro en geven instructies en half jaar garantie. Tegen de tijd dat ik zelf een kacheltje ga inbouwen denk ik dat ik bij hun ga kijken.
Contest 27 "Emma"
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Kacheltje aan boord. 21 feb 2016 04:37 #707650

  • Sloe Gin
  • Sloe Gin's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10123
Dank voor het meedenken Cox
Ik heb even de specificaties gelezen maar deze trekt in bedrijf ruim 3 Ampère en verbruikt 0,21 liter diesel per uur bij 1700W warmte vermogen.

Die nieuwe chinese kacheltjes hebben wel betere specificaties.
May sauce be upon you.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Kacheltje aan boord. 21 feb 2016 04:45 #707652

  • Sloe Gin
  • Sloe Gin's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10123
koko schreef :
Nog even zitten kijken bij Aliexpress. Ze zijn er in 2kw en 5 kw.
Grofweg 400 tot 500,-- inclusief verzenden. Welke capaciteit heb je nodig?

Mijn bootje is 7,7m lang en 2,5m breed.
2KW lijkt mij voldoende.
May sauce be upon you.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Kacheltje aan boord. 21 feb 2016 05:09 #707653

  • Sloe Gin
  • Sloe Gin's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10123
Petervdw schreef :
Sloe Gin,
Sorry, niet aan gedacht dat je geen gas aan boord hebt. Heb je wel voorzieningen om te koken aan boord? Wat we vroeger wel deden op koude avonden was zo'n grote roodstenen bloempot omgekeerd op het gasstel. Door het gat in de pot circuleert een hete straal verbrandings gas met lucht. Goed ventileren uiteraard. De bloempot gaat na enige tijd een heleboel warmte uitstralen, en een kajuitje warm je daar zo mee op. Beetje primitief, maar het werkt.
Maar zo'n echte kachel werkt uiteraard veel beter.

Vr.groet, peter

Ik gebruik daarvoor de braadpan op een warmhoudplaatje maar is niet toereikend in de winter.
Geleerd van Sprokkie.
En met een metalen onderzetter er in is het ook nog een oventje voor mn ontbijt broodjes.
Pan kan ook fungeren als soep pan, hapjes pan of sla kom.
May sauce be upon you.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Kacheltje aan boord. 21 feb 2016 09:14 #707694

Sunday schreef :
Hier staat hij er als 2KW:
www.dhgate.com/product/air-par...-1b;searl|3687997581
Er zijn er trouwens nog veel meer van dieselfde leverancier :
nl.aliexpress.com/diesel-heating-systems_reviews.html
Toch eens proberen achter de fabrikant te komen.
Ik zie hier wel dat het kennelijk om een zogen. OEM product(Original equipment manufacturer) gaat. Zou Webasto die dingen soms in China laten maken....... :huh: www.gasgoo.com/showroom/jpchin...roducts/2210387.html
Ad
Laatst bewerkt: 21 feb 2016 09:24 door Yellow Boat.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Tijd voor maken pagina: 0.184 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl