Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: micro-generator

micro-generator 12 okt 2015 12:53 #671554

  • Solo
  • Solo's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1759
In de electronische versie van Schuttevaer staat een artikel onder de kop

Micro-generator maakt klein jacht veiliger

Dit artikel gaat over een alternatief voor gasflessen aan boord van jachten van 6-12 meter. Het artikel is echter alleen te lezen voor betalende lezers van Schuttevaer, heeft iemand de tekst?

Of weet iemand andere literatuur over dit onderwerp.
Navigare necesse est, vivere non est necesse
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

micro-generator 12 okt 2015 13:03 #671557

De naam van het ding staat wel op Schuttevaer en hij is ook al te koop.
O.a. hier:
www.svb24.nl/en/whisperpower-g...v4-piccolo-4-kw.html
Daar staan ook de handleiding en de folder:
www.svb24.nl/media/504541/pdf/...re_nl_2014-11-06.pdf
Wel een beetje aan de prijs :(
En jammergenoeg levert dat ding 230 Volt waarmee i.p.v. gas weer een ander gevaar aan boord komt.
Ad
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

micro-generator 12 okt 2015 13:25 #671563

  • Solo
  • Solo's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1759
Bovendien met 5500 euro nog al duur. Daarvoor kan men heel vaak de gasslang en de slangklemmen vervangen. Een ook nog al luidruchtig 64 dba op 1 meter afstand.
Navigare necesse est, vivere non est necesse
Laatst bewerkt: 12 okt 2015 13:25 door Solo.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

micro-generator 12 okt 2015 13:54 #671571

  • Peper
  • Peper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3711
Dit is mijn micro generator:

Lawaaiiger, maar 2kW, op benzine, niet zo'n mooi kastje
maar:
Veilige uitgangsspanning: 56VDC, 30% van de prijs, automatisch startend bij lage accuspanning, automatisch stoppend bij volle accu, geen startaccu, het ding is een dynastart op 48V nominaal.

En over een week komt het dieselmodel binnen... :woohoo:

Groeten, Peper.
Bijlagen:
Volg mijn adviezen en raadgevingen NOOIT op!
Ik ben een 'misfit', een 'square peg in a round hole' en een 'wereldverbeteraar' van de ergste soort.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

micro-generator 12 okt 2015 14:00 #671573

Dan vind ik deze ook wel aardig en nog een stuk goedkoper.
www.compass24.nl/products/2141..._T7HT0UF/?redirected
Ad
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

micro-generator 12 okt 2015 14:35 #671580

  • Peper
  • Peper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3711
Ja, vind ik ook! Alleen niet in 56V! Nu heeft het ding een ingebouwde inverter en als je die eens eruit haalt, wat levert die dan aan die inverter...
Dat ga ik voor 550 Euronen niet uitproberen. Een dan moet ik het ding ook nog starten met een 'touwtrekstarter', nou ja zeg! Voor die prijs verwacht ik wel een 'smart start', dat trekken aan dat touwtje vind ik zo'n armoe! ;)
Groeten, Peper.
Volg mijn adviezen en raadgevingen NOOIT op!
Ik ben een 'misfit', een 'square peg in a round hole' en een 'wereldverbeteraar' van de ergste soort.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

micro-generator 12 okt 2015 17:24 #671626

Dan is dit ook best een mooie oplossing, gaat zelfs mee aan boord op de kleine catamaran. best stil, zuinig en tot nu toe tegen mishandeling bestand.. Gooi er wel aspen in.
www.dewitschijndel.nl/kipor-si...64vcgCFY6RGwodK_sFuw
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

micro-generator 12 okt 2015 17:57 #671640

  • Peper
  • Peper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3711
Als je goed kijkt zie je dat dit hetzelfde kastje is alleen is de generator nu kleiner en het vermogen een stuk minder (de prijs overigens ook). Wel leuk hoor, 230V voor de magnetron en de Senseo, maar voor elektrische aandrijving niet interessant.
Groeten, Peper.
Volg mijn adviezen en raadgevingen NOOIT op!
Ik ben een 'misfit', een 'square peg in a round hole' en een 'wereldverbeteraar' van de ergste soort.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

micro-generator 12 okt 2015 18:01 #671644

  • Proost
  • Proost's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10722
Zo'n kipor , die kleine, heb ik ook. Zelfs thuis handig als de stroomstoring ons bereikt. Blijft toch de cv branden.
Als je maar geniet!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

micro-generator 13 dec 2015 13:32 #689047

  • Sunday
  • Sunday's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7687
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

micro-generator 13 dec 2015 13:48 #689049

  • mrtnm
  • mrtnm's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2163
Ziet er veelbelovend uit, mooi klein en licht!

Martijn :)
Leisure 22


www.leisure17-22.nl/

Zo snel mogelijk weer een Grote reis!!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

micro-generator 13 dec 2015 15:59 #689085

  • ilCigno
  • ilCigno's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 18849
En op diesel, interessant!
Timo
Compromis 888 'il Cigno'
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

micro-generator 13 dec 2015 16:06 #689088

  • MvN
  • MvN's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 756
Dat laatste is eigenlijk een must, we gooien gas er uit maar krijgen benzine terug :woohoo: voor de veiligheid

Zijn we niet massaal op diesel motoren over gegaan nadat er toch wel erg veel ongelukken gebeurde met benzine?
Victoire 1044
Spirit 28
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.143 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl