Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp: Marifoon

Marifoon 30 juli 2014 06:58 #536297

  • Rudie124
  • Rudie124's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8
Hallo,

Dit is mijn eerste keer op dit forum en ik heb een vraag.

Ik heb een marifoon Cobra HH330, nu ontvang ik niet elk gesprek wat er in mijn nabijheid wordt gevoerd, als de brugwachter uitkomt komen de gesprekken van de schepen ineens wel binnen.
Misschien is dit al een oud probleem maar voor mij is dit allemaal nieuw!
Iemand een oplossing ?

Rudie
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Marifoon 30 juli 2014 07:07 #536300

ik zou bijna zeggen,zit de antenne er wel goed op geschroeft of de Squelch knop wat verdraaien.

Anders heb je hier de gegevens van de leverancier:

www.asabootelectro.com/content/22/Contact/
Gepassioneerd zeiler en yachtbroker willing to go for the extra (s)mile
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Marifoon 30 juli 2014 07:07 #536301

Dan zit je op een duplex kanaal. De brugwachter heeft zijn repeater aan staan en dan ontvang je de schepen wel.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Marifoon 30 juli 2014 07:43 #536312

  • nardus
  • nardus's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6130
Rudie124 schreef :
Hallo,

Dit is mijn eerste keer op dit forum en ik heb een vraag.

Ik heb een marifoon Cobra HH330, nu ontvang ik niet elk gesprek wat er in mijn nabijheid wordt gevoerd, als de brugwachter uitkomt komen de gesprekken van de schepen ineens wel binnen.
Misschien is dit al een oud probleem maar voor mij is dit allemaal nieuw!
Iemand een oplossing ?

Rudie

hoe weet je dat je gesprekken mis ?

Als je alleen het antwoord van de brugwachter hoort en niet van de boten weet ik het wel...

Als ik op zee zit en de maasmond hoor ik alleen de verkeersleiding uit mijn handheld, de boten die terug praten hoor ik alleen op mijn vaste marifoon.. (Die met een hoge antenne ;) )
Laatst bewerkt: 30 juli 2014 07:46 door nardus.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Marifoon 30 juli 2014 08:14 #536329

  • Joop66
  • Joop66's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9244
Free Bird schreef :
Dan zit je op een duplex kanaal. De brugwachter heeft zijn repeater aan staan en dan ontvang je de schepen wel.

Sommige marifoonkanalen bestaan feitelijk uit twee kanalen. Een voor schip>wal, en een voor wal>schip. Dat zijn duplex kanalen. Dan kun je dus andere schip>wal communicatie niet horen. Daar is jouw (scheeps-) marifoon niet op ingesteld.

Nadat de brugwachter geantwoord heeft, herhaalt zijn walmarifoon het aanroepende schip. Dan kun je het ineens wel horen.

Er is dus niks mis. Je marifoon doet wattie moet doen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Marifoon 30 juli 2014 08:27 #536332

Hoi Rudie, niet verkeerd bedoeld, maar heb je wel een certificaat?
Ontwerper van de RoosMux, en andere apparaatjes.
www.viax.nl

It's been said that a boat is a vessel continually looking for ways to sink itself..
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Marifoon 30 juli 2014 11:53 #536373

roozeboos schreef :
Hoi Rudie, niet verkeerd bedoeld, maar heb je wel een certificaat?


:evil: :evil:
Laatst bewerkt: 30 juli 2014 11:54 door Cees Schouten.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Marifoon 30 juli 2014 13:39 #536399

Cees Schouten schreef :
roozeboos schreef :
Hoi Rudie, niet verkeerd bedoeld, maar heb je wel een certificaat?


:evil: :evil:
De originele vraag is per pb, naar volle tevredenheid beantwoord; ter voorkoming van k*tantwoorden, sarcasme en egotripperij :P
Laatst bewerkt: 30 juli 2014 13:39 door Free Bird overleden 2016.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Marifoon 30 juli 2014 20:34 #536515

Welkom op het forum!
“A good engineer gets stale very fast if he doesn’t keep his hands dirty.”
– Wernher von Braun
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Marifoon 24 juni 2015 16:31 #638669

  • Rudie124
  • Rudie124's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8
ja dat heb ik, maar wat heeft dat met de vraag te maken ?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:Re: Marifoon 24 juni 2015 16:39 #638675

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 32541
Rudie124 schreef :
ja dat heb ik, maar wat heeft dat met de vraag te maken ?
Dat de vraag inhoudelijke kennis betreft van het bedienings certificaat......
Vandaar de gerede twijvel.

Verstuurd vanaf een te kleine terrorfoon op de Noordzee, typ fouten zijn dus standaard.
Ongevraagd advizeur
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:Re: Marifoon 24 juni 2015 16:41 #638676

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 32541
Free Bird schreef :
Cees Schouten schreef :
roozeboos schreef :
Hoi Rudie, niet verkeerd bedoeld, maar heb je wel een certificaat?


:evil: :evil:
De originele vraag is per pb, naar volle tevredenheid beantwoord; ter voorkoming van k*tantwoorden, sarcasme en egotripperij :P
Ben jij nou de enige egotripper hier? En geef jij nu het enige k** antwoord?

De vraag van Rooz is m.i. volledig terecht.

Verstuurd vanaf een te kleine terrorfoon op de Noordzee, typ fouten zijn dus standaard.
Ongevraagd advizeur
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:Re: Marifoon 24 juni 2015 17:17 #638685

  • ilCigno
  • ilCigno's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 18849
Heren, houden we het even netjes en on topic?
Timo
Compromis 888 'il Cigno'
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Marifoon 24 juni 2015 17:29 #638691

  • sy helios
  • sy helios's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 14843
zoooo
die Rudie is snel zeg
na een jaar reageren....
maar weet je ook het antwoord inmiddels te melden?
Helios is de zonnegod, Zoon van het Titanenpaar Hyperion en Theia, broer van Selene (Maan) en Eos (dageraad). Met zijn zonnewagen rijst hij bij dageraad op uit de Okeanos, rijdt langs de hemelkoepel en verdwijnt `s avonds in het westen weer in de oceaan.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:Re: Marifoon 25 juni 2015 11:16 #638856

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 32541
ilCigno schreef :
Heren, houden we het even netjes en on topic?

Ongevraagd advizeur
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:Re: Marifoon 25 juni 2015 16:13 #638901

WADnWIND schreef :
Free Bird schreef :
Cees Schouten schreef :
roozeboos schreef :
Hoi Rudie, niet verkeerd bedoeld, maar heb je wel een certificaat?
:evil: :evil:
De originele vraag is per pb, naar volle tevredenheid beantwoord; ter voorkoming van k*tantwoorden, sarcasme en egotripperij :P
Ben jij nou de enige egotripper hier? En geef jij nu het enige k** antwoord?
De vraag van Rooz is m.i. volledig terecht

Jugo, dit heb ik een jaar geleden geschreven. Voor de "echte vrienden" is de vraag misschien normaal, maar op een wat fatsoenlijker forum niet. Ook Rooz heb ik per pb laten weten wat er aan de hand was, onder grote hilariteit als ik me goed herinner.

Heb je niets beters te doen op die booreilanden dan op 1 jaar oude discussies te reageren?
Laatst bewerkt: 25 juni 2015 16:14 door Free Bird overleden 2016.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Marifoon 25 juni 2015 22:34 #639025

  • sy helios
  • sy helios's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 14843
ho eens even, Rudie regageerde na 1 jaar, niet WenW
Helios is de zonnegod, Zoon van het Titanenpaar Hyperion en Theia, broer van Selene (Maan) en Eos (dageraad). Met zijn zonnewagen rijst hij bij dageraad op uit de Okeanos, rijdt langs de hemelkoepel en verdwijnt `s avonds in het westen weer in de oceaan.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Marifoon 26 juni 2015 06:25 #639057

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 32541
sy helios schreef :
ho eens even, Rudie regageerde na 1 jaar, niet WenW

Inderdaad en bijkomende feit dat ik in Tapatalk niet echt let op de datum. De ongelezen berichten komen vanzelf naar voren.
Maar inderdaad is de discussie oud, dat dan weer wel, ik heb het nu ook gezien.
Ongevraagd advizeur
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Marifoon 26 juni 2015 10:24 #639116

sy helios schreef :
ho eens even, Rudie regageerde na 1 jaar, niet WenW
Jugo reageerde op een bericht van mij dat ik plaatste op 30 juli 2014 15:39.

Hebben jullie allemaal niets beters te doen?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Marifoon 26 juni 2015 10:32 #639118

Free Bird schreef :
Jugo reageerde op een bericht van mij dat ik plaatste op 30 juli 2014 15:39.

en wat is daartegen?
er zijn mensen die elkaar onthoofden over berichtjes van 2000 jaar geleden..... :evil:
"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Marifoon 26 juni 2015 10:44 #639120

oh, het is ok dat we mekaar onthoofden nu?
ik zou zeggen -in dat kader- dat er alles voor is om oude berichten daar te laten waar ze zijn: oud. :dry:
Ontwerper van de RoosMux, en andere apparaatjes.
www.viax.nl

It's been said that a boat is a vessel continually looking for ways to sink itself..
Laatst bewerkt: 26 juni 2015 10:45 door Account op verzoek verwijderd 13.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Marifoon 26 juni 2015 10:54 #639124

Baasklusje schreef :
Free Bird schreef :
Jugo reageerde op een bericht van mij dat ik plaatste op 30 juli 2014 15:39.

en wat is daartegen?
er zijn mensen die elkaar onthoofden over berichtjes van 2000 jaar geleden..... :evil:

De persoon waar jij waarschijnlijk op doelt is "pas" ongeveer 1450 jaar geleden geboren hoor (preciese datum onbekend) ;) .
Naam zal ik maar niet noemen want straks word ik zelf nog onthoofd.... :ohmy: :evil:
Ad
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Marifoon 26 juni 2015 13:58 #639171

Kan iemand mij uitleggen waar de laatste 10 reacties over gaan? Mis ik veel als ik dit draadje niet volg?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Marifoon 26 juni 2015 14:17 #639175

Nachtvlinder schreef :
Kan iemand mij uitleggen waar de laatste 10 reacties over gaan? Mis ik veel als ik dit draadje niet volg?
Er is iemand onthoofd... lang geleden geloof ik.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Marifoon 26 juni 2015 18:12 #639216

  • mcdreads
  • mcdreads's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 126
Yellow Boat schreef :
Baasklusje schreef :
Free Bird schreef :
Jugo reageerde op een bericht van mij dat ik plaatste op 30 juli 2014 15:39.

en wat is daartegen?
er zijn mensen die elkaar onthoofden over berichtjes van 2000 jaar geleden..... :evil:

De persoon waar jij waarschijnlijk op doelt is "pas" ongeveer 1450 jaar geleden geboren hoor (preciese datum onbekend) ;) .
Naam zal ik maar niet noemen want straks word ik zelf nog onthoofd.... :ohmy: :evil:
Ad
Ik schat toch dat in de loop der jaren meer mensen een stukje korter zijn gemaakt in de naam van J. C. te N. dan in de naam van M. te M. ....
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
Tijd voor maken pagina: 0.183 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl