Welkom  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp: Marifoon

Marifoon 27 juni 2015 07:30 #639292

mcdreads schreef :
Yellow Boat schreef :
Baasklusje schreef :
Free Bird schreef :
Jugo reageerde op een bericht van mij dat ik plaatste op 30 juli 2014 15:39.

en wat is daartegen?
er zijn mensen die elkaar onthoofden over berichtjes van 2000 jaar geleden..... :evil:

De persoon waar jij waarschijnlijk op doelt is "pas" ongeveer 1450 jaar geleden geboren hoor (preciese datum onbekend) ;) .
Naam zal ik maar niet noemen want straks word ik zelf nog onthoofd.... :ohmy: :evil:
Ad
Ik schat toch dat in de loop der jaren meer mensen een stukje korter zijn gemaakt in de naam van J. C. te N. dan in de naam van M. te M. ....

Alleen zijn de laatsten er na de donkere jaren mee opgehouden en die anderen heelaas nog lang niet zoals gisteren weer werd aangetoond.Ik zou bijna zeggen "in tegendeel".
Maar laten we maar stoppen met dit draadje want het wordt nu verschrikkelijk of topic.
Ad
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Marifoon 27 juni 2015 12:18 #639338

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 30065
Yellow Boat schreef :
Maar laten we maar stoppen met dit draadje want het wordt nu verschrikkelijk of topic.
Ad

Dat had je gedacht! Ik wil namelijk de laatste zijn die hier zijn plasje doet.

Uhmm.. Waar ging het ook alweer over?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Marifoon 27 juni 2015 13:37 #639345

  • Joop66
  • Joop66's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9258
Kent iemand de film "Grumpy old men" :whistle:

Echt een aanrader
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Marifoon 27 juni 2015 14:12 #639346

  • @jasper
  • @jasper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1022
Joop66 schreef :
Kent iemand de film "Grumpy old men" :whistle:

Echt een aanrader

Dat is toch die film over die oude mannen op een zeilersforum?

Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Marifoon 27 juni 2015 14:18 #639348

Dan zal deze serie ook wel bevallen. :laugh:
Het zijn 47 afleveringen dus flink wat film over een echte etterbak.......
Maar een marifoon komt er niet in voor zover ik me herinner :P
Ad
Laatst bewerkt: 27 juni 2015 14:19 door Yellow Boat.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Marifoon 04 juli 2015 13:55 #641221

  • Rudie124
  • Rudie124's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8
ja, dat het kan heb ik begrepen van agentschap telecom maar je moet een heel boekwerk invullen voor een vergunning en dat kost dan € 40.00 per jaar. Jammer dan

Trage Rudie
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:Marifoon 04 juli 2015 19:52 #641268

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 32549
Rudie124 schreef :
ja, dat het kan heb ik begrepen van agentschap telecom maar je moet een heel boekwerk invullen voor een vergunning en dat kost dan € 40.00 per jaar. Jammer dan

Trage Rudie
Gratis.......

Verstuurd vanaf een te kleine terrorfoon op de Noordzee, typ fouten zijn dus standaard.
Ongevraagd advizeur
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:Marifoon 04 juli 2015 21:18 #641282

  • ilCigno
  • ilCigno's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 18849
Inderdaad. De zendmachtiging voor je marifoon kan je online regelen en is kosteloos; gratis dus.

Om te registreren of je gegevens in te zien/te wijzigen, klik op de button 'open het gebruikersregister'.
Timo
Compromis 888 'il Cigno'
Laatst bewerkt: 04 juli 2015 21:19 door ilCigno.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Marifoon 04 juli 2015 21:55 #641290

  • sy helios
  • sy helios's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 14843
Rudie is inderdaad traag en loopt wat achter...
Helios is de zonnegod, Zoon van het Titanenpaar Hyperion en Theia, broer van Selene (Maan) en Eos (dageraad). Met zijn zonnewagen rijst hij bij dageraad op uit de Okeanos, rijdt langs de hemelkoepel en verdwijnt `s avonds in het westen weer in de oceaan.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:Marifoon 04 juli 2015 23:28 #641296

  • Rudie124
  • Rudie124's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8
dan is mijn vraag niet helemaal goed begrepen, ik wil met handheld schepen kunnen ontvangen en daar moet de vergunning voor worden aangevraagd en dat kost € 40.00 per jaar en dan nog niet zeker of hij zo kan worden geprogrammeerd(icom)

Rudie


dus niks gratis !!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:Marifoon 04 juli 2015 23:56 #641298

  • ilCigno
  • ilCigno's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 18849
Oh, dus je wilt de marifoon als walstation gaan gebruiken en niet op een boot? Dat had je er inderdaad niet bij verteld. Voor walstations gelden hele andere regels.

Is het dan niet handiger om een breedband FM ontvanger te gebruiken? Als je niet van plan bent om ook iets te gaan zenden dan lijkt mij dat een eenvoudigere oplossing, waar je ook geen certificaat of vergunning voor nodig hebt. Of het wettelijk mag weet ik niet, marifoonverkeer is in principe geheim, maar daar houdt niemand zich aan.
Timo
Compromis 888 'il Cigno'
Laatst bewerkt: 04 juli 2015 23:57 door ilCigno.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:Re: Marifoon 05 juli 2015 04:40 #641300

  • Sloe Gin
  • Sloe Gin's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10123
WADnWIND schreef :
ilCigno schreef :
Heren, houden we het even netjes en on topic?


Diefje!
May sauce be upon you.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:Re:Re: Marifoon 05 juli 2015 16:27 #641402

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 32549
Sloe Gin schreef :
WADnWIND schreef :
ilCigno schreef :
Heren, houden we het even netjes en on topic?


Diefje!
Huh?

Verstuurd vanaf een te kleine terrorfoon op de Noordzee, typ fouten zijn dus standaard.
Ongevraagd advizeur
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:Re:Re: Marifoon 05 juli 2015 17:14 #641409

  • Sloe Gin
  • Sloe Gin's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10123
Mijn avatar
May sauce be upon you.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:Marifoon 05 juli 2015 17:20 #641410

ilCigno schreef :
Oh, dus je wilt de marifoon als walstation.. ...breedband FM ontvanger...
De OP wil, om voor hem moverende redenen, een handheld als walkstation gebruiken. Legaal wel ter verstaan. Dit is een jaar geleden, per pb, opgehelderd.
Jugo let niet op de data van de posts en we hebben hier weer een totale verwarring.
Zal wel door de hitte komen. Wel hilarisch...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:Marifoon 05 juli 2015 17:22 #641411

  • koko
  • koko's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 16018
Free Bird schreef :
ilCigno schreef :
Oh, dus je wilt de marifoon als walstation.. ...breedband FM ontvanger...
De OP wil, om voor hem moverende redenen, een handheld als walkstation gebruiken. Legaal wel ter verstaan. Dit is een jaar geleden, per pb, opgehelderd.
Jugo let niet op de data van de posts en we hebben hier weer een totale verwarring.
Zal wel door de hitte komen. Wel hilarisch...

Maar hij wil er geen 40,-- (nog geen 3,40 per maand) voor betalen. Dan houdt het toch op, of niet?

(En het was toch echt Rudy himself die dit draadje weer aanslingerde).
Laatst bewerkt: 05 juli 2015 17:24 door koko.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
Tijd voor maken pagina: 0.153 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl