Welkom  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Zwaluwnesten demontabel monteren.

Zwaluwnesten demontabel monteren. 03 feb 2022 16:58 #1365635

  • KoertRM
  • KoertRM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1003
Mijn Victoire 933 heeft zwaluwnesten in de kuip. Matige kwaliteit polyester en een bodem in de verkeerde hoek waardoor en water bleef staan.





Breehorn leverde mij twee nieuwe zwaluwnesten. Helemaal prima!





Nu wil ik die zwaluwnesten demontabel monteren. De oude zitten vast met sikaflex ofzo. Echt vast dus. Maar ik wil erachter kunnen, want daar zitten bijvoorbeeld moeren van de lieren, maar ook snoeren en stekker van de stuurautomaat. Ga weer schroeven gebruiken.




Er zit een vrij "diepe" flens aan. 5mm zeker. Butylband heb ik bij de oude al gebruikt, maar zit me toch wat te vast. Wordt een zooitje bij het losmaken, wrikken met een plamuurmes enzo.

Zou ik de boel ook waterdicht kunnen monteren met een schuimrubber ofzo? Welke is dan het best? En een beetje normaal verkrijgbaar voor de particulier?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Zwaluwnesten demontabel monteren. 03 feb 2022 17:19 #1365647

  • JeePee
  • JeePee's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7592
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Zwaluwnesten demontabel monteren. 03 feb 2022 17:28 #1365650

  • S Nauta
  • S Nauta's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 109
Hier hebben ze celrubber tape in alle breedtes en diktes.

www.celrubber.nl/19-2-mm-dik

Ik heb er vanalles al jaren waterdicht mee zitten. Boutjes los halen je haalt zo de boel weer los.
Het is aan één zijde zelfklevend, wel zo makkelijk. Met een holpijpje even een gaatje maken waar je schroefje doorheen gaat, iets kleiner dan de schroef. Het trekt sowieso dicht bij vast draaien.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Zwaluwnesten demontabel monteren. 03 feb 2022 17:29 #1365652

  • Erikerik
  • Erikerik's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 84
Inderdaad schuimband wordt ook als compriband aangeboden. In verschillende diktes verkrijgbaar. breedte meestal rond de 2 cm.
Contest 30B
Thin Ice
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Zwaluwnesten demontabel monteren. 03 feb 2022 18:16 #1365665

  • KoertRM
  • KoertRM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1003
Dank voor de antwoorden. Zo simpel kan het dus zijn, heb er alleen geen ervaring mee.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Zwaluwnesten demontabel monteren. 03 feb 2022 20:24 #1365694

  • Sailabout
  • Sailabout's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1395
Mag ik vragen wat je voor die nieuwe hebt betaald? En zijn ze één-op-één te verwisselen?
V1122 Silmaril - www.sailabout.nl/Blog/
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Zwaluwnesten demontabel monteren. 03 feb 2022 20:30 #1365697

  • KoertRM
  • KoertRM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1003
Sailabout schreef :
Mag ik vragen wat je voor die nieuwe hebt betaald? En zijn ze één-op-één te verwisselen?

Dat mag. 165€ per stuk inclusief teak latje.

1 op 1 overzetten gaat waarschijnlijk niet. Het gat moet volgens mijn meetwerk iets groter, dat is beter dan andersom.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Zwaluwnesten demontabel monteren. 03 feb 2022 21:16 #1365709

  • Sailabout
  • Sailabout's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1395
Dank je, ik heb wat barstjes in de rand bij één van mijn (ik wist niet dat ze zo heten :) ) zwaluwnestjes. Daar blijft overigens geen water in staan, gelukkig.

Ik hoop dat je ook goed uitkomt met de diepte! Bij mij zit hij dicht bij de lierfundatie.
V1122 Silmaril - www.sailabout.nl/Blog/
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Zwaluwnesten demontabel monteren. 03 feb 2022 21:30 #1365711

  • KoertRM
  • KoertRM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1003
Sailabout schreef :
Dank je, ik heb wat barstjes in de rand bij één van mijn (ik wist niet dat ze zo heten :) ) zwaluwnestjes. Daar blijft overigens geen water in staan, gelukkig.

Ik hoop dat je ook goed uitkomt met de diepte! Bij mij zit hij dicht bij de lierfundatie.

Ja dat water. De oude zwaluwnesten zijn nog uit het oudere ontwerp van de 933. De nieuwe dekmal heeft kuipranden die meer achterover "leunen". Dat zit natuurlijk lekkerder.
Dan blijft er dus water in die oude bak staan. Nogal lomp. En vies.

Breehorn bouwt nu trouwens hun 31ft op basis van de Victoire 933. Met wat aanpassingen, zoals een balansroer in plaats van een scheg. En zonder zwaluwnesten!
Die bouwen ze in in de 37.

Die diepte gaat goed komen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Zwaluwnesten demontabel monteren. 04 feb 2022 08:08 #1365761

Ik had bij "Zwaluwnesten" een heel ander idee.
Zocht het wat hoger op. :lol: :lol:
Gert
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Zwaluwnesten demontabel monteren. 04 feb 2022 18:34 #1366030

  • PieterV
  • PieterV's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 211
Deze Engelsman, Richard, heeft die ronding met verdikte epoxy vlak gemaakt. Dan Kun je wel band gebruiken.
Het eerdere filmpje waarin hij de epoxy aanbrengt kon ik even niet vinden.
Maar het resultaat zie je in dit filmpje!

Zie: A Boat Called Wanda
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Zwaluwnesten demontabel monteren. 04 feb 2022 19:13 #1366038

  • KoertRM
  • KoertRM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1003
PieterV schreef :
Deze Engelsman, Richard, heeft die ronding met verdikte epoxy vlak gemaakt. Dan Kun je wel band gebruiken.
Het eerdere filmpje waarin hij de epoxy aanbrengt kon ik even niet vinden.
Maar het resultaat zie je in dit filmpje!

Zie: A Boat Called Wanda

Dank voor de tip, maar ik denk dat het met dikker band ook wel gaat? 10mm wat ik dan samenpers tot 5mm?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Zwaluwnesten demontabel monteren. 16 feb 2022 18:48 #1369388

  • KoertRM
  • KoertRM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1003
De klus is klaar.

Inderdaad de "holle" flens gevuld met dikke epoxy. Dank voor de tip.

Het passend maken was nog wel even gedoe. Gat iets vergroten was makkelijk natuurlijk. Maar helaas bleek de rugleuning niet zo vlak als hij lijkt. Is gewoon beetje bol. Moest dus uit de achterkant van de flens weer hol wegslijpen. Leve de elektrische vijl!

3mm neopreen band gebruikt voor het waterdicht en toch een beetje demontabel afsluiten. Ook hier dank voor de tip. Klein randje witte kit voor de mooi.

Ben er blij mee, ziet er een stuk beter uit en watert nu wel af door adequate hoek van de bodem.


Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.141 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl