Welkom  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Nieuwe zaling Optima 101 / Dehler 34

Nieuwe zaling Optima 101 / Dehler 34 20 mei 2021 07:43 #1286890

Een van de zalingen in de mast is aan slijtage onderhevig en nu wil ik graag beide zalingen vervangen.
Er is sprake van uitlubberen en 2 scheurtjes aan mast zijde vd zaling.

Je kan in Duitsland bij de bekende dealer onderdelen bestellen. Maar mijn Duits is blijkbaar niet genoeg om het juiste onderdeel te vinden.. Wie kan mij helpen om het juiste onderdeel te vinden? Of me aan een ander adres/contact?

Website vd spareparts dealer voor Dehler onderdelen: www.marina-team.de/ersatzteile.php

Vermoeide zaling:
Only fools rush in
syonlyfoolsrushin.blogspot.nl/
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nieuwe zaling Optima 101 / Dehler 34 20 mei 2021 07:53 #1286894

Only fools rush in
syonlyfoolsrushin.blogspot.nl/
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nieuwe zaling Optima 101 / Dehler 34 20 mei 2021 07:53 #1286895

Only fools rush in
syonlyfoolsrushin.blogspot.nl/
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nieuwe zaling Optima 101 / Dehler 34 20 mei 2021 07:55 #1286896

  • holtere
  • holtere's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 18842
Waarom niet de kans waarnemen en gaan voor een set mooie carbon spreaders?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nieuwe zaling Optima 101 / Dehler 34 20 mei 2021 08:00 #1286899

Maakt me allemaal niet uit. Maar ik wil graag eind volgende week weer kunnen zeilen..
Only fools rush in
syonlyfoolsrushin.blogspot.nl/
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nieuwe zaling Optima 101 / Dehler 34 20 mei 2021 08:03 #1286902

  • jmarinis
  • jmarinis's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1215
Als je haast hebt: verzwakte plek omwikkelen met glasweefsel en epoxy
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nieuwe zaling Optima 101 / Dehler 34 20 mei 2021 08:03 #1286904

  • holtere
  • holtere's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 18842
Dan zou ik er zolang even een goede bandklem er omheen zetten en gaan varen.
Er moet wat aan gebeuren maar of dat het nog deze week moet zijn?
Tenzij je een oversteekje gaat doen natuurlijk :)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nieuwe zaling Optima 101 / Dehler 34 20 mei 2021 08:16 #1286909

www.marina-team.de/pdf/16746.pdf
Saling in goed Duits...
bestelnummer: 16746.
400 per stuk..
Maar de prijzen zijn daar Zo wie zo gepeperd. Selden rechtstreeks proberen? Op maat maken, stukje afzagen en boren zal wel lukken denk ik
"Wie het altijd voor de wind gaat, komt vanzelf aan lager wal"
De topper ISO “TuTu” voor de funracing en nu de SO 36i Performance “Anilla” voor het avontuur...
Laatst bewerkt: 20 mei 2021 08:16 door ISO788 Hans.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nieuwe zaling Optima 101 / Dehler 34 20 mei 2021 08:48 #1286916

Ik betwijfel een beetje of je nog de originele zalingen hebt. Bij mij (Optima 101) zitten de zalingen niet met een rvs plaat op de mast. Maar middels een doorgestoken (giet aluminium?)constructie. Het kan ook zijn dat juist bij mij de mast niet meer origineel is. Ben tenslotte zeker niet de eerste eigenaar van de boot en heb geen historie.
Optima 101
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nieuwe zaling Optima 101 / Dehler 34 20 mei 2021 09:23 #1286928

  • dehler
  • dehler's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4103
Probeer eens bij sailcenter.com of bij Selden.
Ik heb de zelfde constructie.
Laatst bewerkt: 20 mei 2021 09:25 door dehler.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nieuwe zaling Optima 101 / Dehler 34 20 mei 2021 09:24 #1286929

De constructie is naar mijn weten origineel en komt overeen met wat andere Dehlers hebben. :)
Only fools rush in
syonlyfoolsrushin.blogspot.nl/
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nieuwe zaling Optima 101 / Dehler 34 20 mei 2021 09:30 #1286932

  • Koezt
  • Koezt's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8561
Klopt hoor Bas. Je kunt evt AlberthusMagnus eens vragen. Die had enige tijd geleden exact hetzelfde bij zijn Optima101.

zeilersforum.nl/index.php/foru...ingen-hoe-erg-is-dit
Laatst bewerkt: 20 mei 2021 09:32 door Koezt.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nieuwe zaling Optima 101 / Dehler 34 20 mei 2021 10:50 #1286964

Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nieuwe zaling Optima 101 / Dehler 34 26 mei 2021 17:08 #1289365

Only Fools Rush in schreef :
De constructie is naar mijn weten origineel en komt overeen met wat andere Dehlers hebben. :)

Dan zal mijn mast niet meer origineel zijn. :side: Weet ik dat ook weer.
Optima 101
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nieuwe zaling Optima 101 / Dehler 34 27 mei 2021 06:47 #1289489

  • Joop66
  • Joop66's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9258
ISO788 Hans schreef :
www.marina-team.de/pdf/16746.pdf
Saling in goed Duits...
bestelnummer: 16746.
400 per stuk..
Maar de prijzen zijn daar Zo wie zo gepeperd.

Klopt:

Mijn voorluik was goedkoper in Nederland, waarbij zelfs de buigmal nog gemaakt moest worden van een tekening.

Dus als je een alternatief kunt verzinnen: zeker onderzoeken.

400 piek voor een stukkie alu buis... Oeps.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nieuwe zaling Optima 101 / Dehler 34 27 mei 2021 08:21 #1289531

Uiteindelijk is de zaling gelast voor een paar 10tjes.


Only fools rush in
syonlyfoolsrushin.blogspot.nl/
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nieuwe zaling Optima 101 / Dehler 34 27 mei 2021 08:43 #1289542

  • JRomkes
  • JRomkes's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5487
Joop66 schreef :

400 piek voor een stukkie alu buis... Oeps.

Inderdaad, daar kun je zo'n beetje een paar profielen koolstof voor (laten) maken.

Maar repareren is natuurlijk ook een prima en veel goedkopere oplossing!
Laatst bewerkt: 27 mei 2021 08:44 door JRomkes.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nieuwe zaling Optima 101 / Dehler 34 27 mei 2021 09:30 #1289579

  • holtere
  • holtere's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 18842
@ Romkes,

Is er een (simpele) berekening hoe dikwandig zo'n carbon zaling zou moeten worden?
Een vergelijk met alu lijkt me lastig vooral omdat die profielen ook maar van de plank af komen waarschijnlijk?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nieuwe zaling Optima 101 / Dehler 34 28 mei 2021 09:18 #1289914

  • JRomkes
  • JRomkes's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5487
Als je 'm vervangt gewoon dezelfde wanddikte aanhouden is het meest simpele. Niet de lichtste oplossing maar wel een veilige.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.154 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl