Avalon schreef :
Oke bedankt, maar moet er in de verse lucht ook een ventilator of zuig deze zelf aan door de afvoer van de warme lucht
Nee , alleen afzuigen met een ventilator en vrij aanzuigen vanuit een huiddoorvoer is veel beter. Zou je daar namelijk ook een ventilator in zetten dan loop je een grote kans dat er iets meer ingeblazen wordt als er afgezogen wordt ( dat op elkaar afstellen zoals bij een gebalanceerde ventilatie thuis is mogelijk maar erg lastig en duur ) wat een geringe overdruk in de motorruimte veroorzaakt. Dan krijg je onherroepelijk wat lek van dampen naar de kajuit met stank als gevolg en dat wil je niet. Zuig je alleen af met een ventilator creëer je daarentegen altijd een geringe onderdruk. Immers , de aanvoer van buiten via een rooster en eventueel een buis veroorzaakt altijd een gering drukverlies wat dus vanzelf altijd onderdruk creëert waardoor er nooit stank in de kajuit kan komen .
Ad