Welkom  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Raymarine - lighthouse, begrijp dit symbool niet

Raymarine - lighthouse, begrijp dit symbool niet 10 mrt 2017 19:19 #816500

Beste medezeilers, Wie weet wat het blauwe symbool betekent bij 280 graden op de kompasroos in de bijlage. Ik vermoed de richting van de stroming, maar dat is een vermoeden.

Deze wordt getoond op het Lighthouse scherm van een Raymarine MFD. Ik heb het niet kunnen vinden op internet of in de handleiding. Hopelijk weten jullie raad ...

hartelijk bedankt,
Ruud
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:Raymarine - lighthouse, begrijp dit symbool niet 10 mrt 2017 19:52 #816517

@johanwillem, sorrie voor de dubbele post. Wat je schrijft het gele symbool op 110gr. Ik. Bedoel het blauwe symbool met witte golfje...
Gr ruud


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Raymarine - lighthouse, begrijp dit symbool niet 10 mrt 2017 20:03 #816519

  • Zeewinde
  • Zeewinde's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6103
Tide symbol.

Kan je selecten J/N.

Vinni
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Raymarine - lighthouse, begrijp dit symbool niet 10 mrt 2017 20:33 #816528

Let wel op: dit komt wss niet uit een tabel maar wordt geschat uit de boorddata. Dat kan nogal onnauwkeurig uitpakken bij fouten in bv de boatspeed. Vergewis je er dus eerst van dat er op stilstaand water dus stromingssnelheid 0 weergegeven wordt!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:Raymarine - lighthouse, begrijp dit symbool niet 10 mrt 2017 20:49 #816531

Oke. Top. Bedankt. Had ook niet gevonden dat ik het aan/uit kon zetten. Ik begrijp dat de fout erg groot kan zijn en afhangt van calibratie log met de sog..., en dat dicht bij 0 de richting zowiezo discutabel is. Bedankt allemaal.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.104 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl