Welkom  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Thermostaat Wallas 2400

Thermostaat Wallas 2400 13 juni 2016 17:43 #744924

Bij het vervangen van de brander kit, heb ik een draadje afgebroken van de thermostaat.
en dat is helaas niet echt meer te repareren.
Op de Wallas site is dit type niet te vinden (wel andere met een thyristor)
weet iemand een alternatief (replacement)


Overleden 14 oktober 2020

Twee dingen zijn oneindig:
het universum en de menselijke domheid.
Maar van het universum ben ik nog niet heel zeker.

(Note: The opinions expressed in this post are my own and are not necessarily those of Zeilersforum and its management)
Laatst bewerkt: 13 juni 2016 17:44 door Thomss overleden 2020.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Thermostaat Wallas 2400 13 juni 2016 19:19 #744966

  • fransb
  • fransb's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 857
ik denk dat het nummer 1 is van deze onderdelenlijst.
www.google.nl/url?sa=t&source=...BeNWFmMpigDBx87M9x_A
hoeveel is de weerstand?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Thermostaat Wallas 2400 13 juni 2016 20:13 #744995

Nee. Dat is het beslist niet.
Nr.1 is de reset/cutout switch.
Het gaat om Nr.4. Alleen wordt deze met een thyristor uitgelevert. En in die van mij zit dat systeem niet.

Ik heb een dun hol kopere leiding als vlam voeler waaraan twee draden zitten die op de print zijn gesoldeerd.
Weerstand kan ik niet (meer) meten, daar een van de twee draden is afgebroken in de draad fitting
Overleden 14 oktober 2020

Twee dingen zijn oneindig:
het universum en de menselijke domheid.
Maar van het universum ben ik nog niet heel zeker.

(Note: The opinions expressed in this post are my own and are not necessarily those of Zeilersforum and its management)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Thermostaat Wallas 2400 13 juni 2016 20:14 #744996

Thomms,
Wanneer het juist is wat Fransb stelt, nr 1 uit de lijst, dan is het een overheat switch.

Daar kun je willekeurig welke switch voor nemen uit de electra winkel vlak in de buurt.
Wel de zelfde waarde natuurlijk.Ik heb er nog een paar liggen, maar denk dat opsturen duurder is dan in de winkel.
Het is een NC contact van meer dan 100ºC. Ik heb geprobeerd in een bakje met water, ging niet open bij 100ª.

De link wijst naar Bukh Bremen, daar zou ik nooit iets bestellen.
Wil je weten waarom, dan via PB.

Van Rij watersport in Rotterdam kan ze leveren (Technautic).
Van Rij heeft een sterk klant gerichte mentaliteit, zeer goede service vind je daar
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Thermostaat Wallas 2400 13 juni 2016 20:42 #745014

Nummer 4 is de verbrandingslucht blower.
Het zou nummer 11 kunnen zijn, dat is de voeler die de vlam controleert.
Die draadjes zijn groen en wit waar ze op de print komen? Een foto waar meer van de print en brander op staat?
Dat is niet zomaar een weerstand, maar een prijzig componentje, het is van belang om de draadjes op de juiste plaats te zetten.

Maar het ziet er heel anders uit dan op je foto.
Van nummer 11 heb ik een nieuwe en gebruikte liggen in het reserve doosje.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Thermostaat Wallas 2400 14 juni 2016 07:24 #745093

Waarschijnlijk kijken wij naar verschillende plaatjes. Ik kijk naar pagina 21 en daar Nr 4 van,
Aftercooling thermostat 80° C Wallas-code: 362413




Alleen bij mij zit dat anders. het is een hol koperbuisje waarop aan het eind in een soort aangelaste verbindingsmof zit waar twee draden er uit komen, die bij mij op de print zijn gesoldeerd.


Het linker grijze draadje hoort voor dat andere grijze draadje vast te zitten.
verbindinkje is ongeveer 4 mm lang en 1mm breed

de bovenste foto (onderdeel) kan ik gewoon bestellen (35 euro) de onderste juist weer niet.
van de bovenste gaat dat koperen draadje de verbrandingskamer in en blijft de Thyristor buiten en zitten de bedrading via een steker op de print
dat ding van mij steekt ook een deel in de verbrandingskamer en gaat dan zonder thyristor naar de print (gesoldeert)


rechts onder de twee grijze aansluitingen)

(foto's volgen later vandaag)
Overleden 14 oktober 2020

Twee dingen zijn oneindig:
het universum en de menselijke domheid.
Maar van het universum ben ik nog niet heel zeker.

(Note: The opinions expressed in this post are my own and are not necessarily those of Zeilersforum and its management)
Laatst bewerkt: 14 juni 2016 07:32 door Thomss overleden 2020.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Thermostaat Wallas 2400 14 juni 2016 07:51 #745106

  • dehler
  • dehler's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4103
Zo te zien is dit een Klikson vs. Thermische beveiliging.

Als je de temperatuur weet van schakelen is deze online te bestellen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Thermostaat Wallas 2400 14 juni 2016 07:58 #745109

Ja, we kijken naar inderdaad naar verschillende plaatjes.
Mijn fout, ik lette gewoon niet goed op.
Internet zo traag dat alleen het eerste plaatje nog maar in beeld was, met even wachten had ik ook de rest gezien.
Excuus.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Thermostaat Wallas 2400 14 juni 2016 17:24 #745297

Ik heb maar een nieuwer type besteld via Kniest,

maar op de site van RSonline staan ze ook maar dan 10x zo goedkoop.

na veel zoeken blijkt dat koperen buisje (thermostaat) niet meer in die hoedanigheid te worden geleverd. een schakel moment van 80 graden NO. dan maar knutselen met een nieuwer type (klixon of thyristor)
Overleden 14 oktober 2020

Twee dingen zijn oneindig:
het universum en de menselijke domheid.
Maar van het universum ben ik nog niet heel zeker.

(Note: The opinions expressed in this post are my own and are not necessarily those of Zeilersforum and its management)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.128 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl