Welkom  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Waterbesparende douchekop

Waterbesparende douchekop 23 dec 2015 22:26 #691456

  • mjanssen
  • mjanssen's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 846
Ik vraag mij af of de waterbesparende douchekop van de 12 ambachten wat is voor aan boord?


www.de12ambachten.nl/douchekop.html

Vooral met het oog op het vernevelen van water en legionella besmetting.

(*juiste link toegevoegd)
Laatst bewerkt: 23 dec 2015 23:05 door mjanssen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Waterbesparende douchekop 24 dec 2015 01:40 #691489

  • Sloe Gin
  • Sloe Gin's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10123
Aan boord van schoener de Zuiderzee zijn deze toegepast tot grote tevredenheid van de eigenaar.
Ik als gebruiker vind het ook prettig in het gebruik.
May sauce be upon you.
Laatst bewerkt: 24 dec 2015 01:41 door Sloe Gin.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Waterbesparende douchekop 24 dec 2015 07:03 #691499

Ik heb geen ervaring met dit merk, maar ik heb een douchekop aanboord die volgens hetzelfde princiepe werkt. Die bevalt me prima. Je moet overigens wel voldoende waterdruk hebben om de douchekop tot zijn recht te laten komen. Voor mij betekende dat een andere waterpomp.
Erik de Jong (Team Zeilersforum.nl)
Laatst bewerkt: 24 dec 2015 07:04 door Erikdejong.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Waterbesparende douchekop 24 dec 2015 08:21 #691513

Bij ons zou dat een zinloze 'investering' zijn.
Als we in een haven liggen met beschikbaar drinkwater dan denk ik dat het beter is om niet te sparen op het verbruik van water, dit om de tanks en leidingen te voorzien van vers water.
Als we onderweg zijn of voor anker zijn we zuinig met water, dan kan het zijn dat we wel eens stinken B)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Waterbesparende douchekop 24 dec 2015 08:32 #691517

  • Sloe Gin
  • Sloe Gin's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10123
+1

Ik spring dan nog wel eens in de plomp en poets dan gelijk de waterlijn of de romp een beetje.
Vooral bij de uitlaat is de boot nogal eens vies.
May sauce be upon you.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Waterbesparende douchekop 24 dec 2015 08:55 #691521

  • mjanssen
  • mjanssen's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 846
Het is een douchekop naar Amerikaans model.
Waterdruk kan ik regelen bij de hydrofoor van 1 tot 4 bar. Staat nu afgesteld op 1,5 - 3,5 bar.
Dus misschien zou de ondergrens omhoog moeten en slaat de pomp eerder aan?

Verder vind ik het een sympathiek bedrijfje en wil ik voor die prijs de gok wel wagen.
Alleen vraag ik mij af of het niet de kans op legionella vergroot omdat deze besmetting vooral via nevel overgedragen wordt, en deze douchekop dat misschien een beetje in de hand werkt?

Uiteraard wordt het water boven de 60 gebracht en vervolgens gemengd met koud water maar toch...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Waterbesparende douchekop 26 dec 2015 07:26 #691921

  • Evert
  • Evert's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 572
De huidige moderne douchekoppen hebben het zelfde waterverbruik en zijn in mijn ogen een stuk comfortabeler. Er zijn ook al mousseurs in de handel die onafhankelijk van de waterdruk een debiet van max vijf liter per minuut garanderen. Je merkt er aan de kraan of douche niks van. Maar het bespaart wel.
Wat er ook gebeurt. Altijd blijven lachen
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Waterbesparende douchekop 26 dec 2015 11:21 #691953

  • sy helios
  • sy helios's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 14843
zover ik weet los je het potentiƫle risico van legionella niet met de douchekop op (of verslechteren). Zoals je al aangeeft die 60C moet dat doen..

of geen 60C en dan douchen met bleekwater :sick:
Helios is de zonnegod, Zoon van het Titanenpaar Hyperion en Theia, broer van Selene (Maan) en Eos (dageraad). Met zijn zonnewagen rijst hij bij dageraad op uit de Okeanos, rijdt langs de hemelkoepel en verdwijnt `s avonds in het westen weer in de oceaan.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Waterbesparende douchekop 27 dec 2015 17:27 #692289

  • douwe
  • douwe's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5229
Ik douche nooit aan boord, maar als ik dat zou doen zou ik gebruik maken van een waterbesparende hand die de kraan bedient ;)
BM, 16m2, Sharpie, Topklasse, Finnjol, Friendship 26, Maxi 1000
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.118 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl