Welkom  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Meteotronic weerstation geeft geen data meer

Meteotronic weerstation geeft geen data meer 13 nov 2015 08:35 #681679

  • Arcadia
  • Arcadia's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3090

Mijn Meteotronic weerstation van La Crosse Technology is gestopt met het weergeven van weersverwachtingen. Het aardige van dit apparaat is dat het voor een groot aantal gebieden in Europa via vrije ruimte in het DF77 tijdsignaal uit Frankfurt regionale weerberichten ontvangt.
Batterijen ververst, geen resultaat, alleen de juist tijd, ook na dagen wachten. Nu zie ik dat de levering van dit apparaat gestopt is, terwijl La Crosse wel een ander model heeft uitgebracht. Ik vraag me af of er iets in de techniek van het signaal is veranderd, wat niet compatibel is met mijn apparaat. Dat kan natuurlijk gauw opgehelderd worden als ik hier andere gebruikers van het apparaat vraag of het bij jullie nog wel functioneert.
privé: www.sailingarcadia.nl
zeilclub: www.czt.nl, voor schippers én opstappers
Religie is de oudste complottheorie
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Meteotronic weerstation geeft geen data meer 13 nov 2015 08:58 #681685

  • JohnBerg
  • JohnBerg's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1944
Hier werkt ie gewoon!
De komende 4 dagen 90% kans op regen!
Get your facts first, then you can distort them as you please
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Meteotronic weerstation geeft geen data meer 13 nov 2015 09:23 #681690

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30067
Arcadia schreef :
Mijn Meteotronic weerstation van La Crosse Technology is gestopt met het weergeven van weersverwachtingen. vraag me af of er iets in de techniek van het signaal is veranderd, wat niet compatibel is met mijn apparaat. Dat kan natuurlijk gauw opgehelderd worden als ik hier andere gebruikers van het apparaat vraag of het bij jullie nog wel functioneert.

Ik heb dezelfde. Misschien kom ik morgen nog even op de boot, dan zal ik even kijken. Bij het laatste zeilweekendje tot nu toe (31 oktober/1 november) deed ie het nog, voor zover ik kon zien. Er werd weerdata weergegeven in ieder geval. Doet de temperatuurweergave het ook niet?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Meteotronic weerstation geeft geen data meer 13 nov 2015 09:39 #681694

Ik heb hem in de winter thuis en hij doet het prima op het moment.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Meteotronic weerstation geeft geen data meer 13 nov 2015 11:19 #681722

  • Arcadia
  • Arcadia's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3090
Dank voor de reacties. Oké, bij anderen doet hij het nog, dus de mijne is gewoon kapot.
Klok en temperatuurweergave doen het nog wel gewoon.
privé: www.sailingarcadia.nl
zeilclub: www.czt.nl, voor schippers én opstappers
Religie is de oudste complottheorie
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Meteotronic weerstation geeft geen data meer 13 nov 2015 11:24 #681723

  • JohnBerg
  • JohnBerg's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1944
Heb je wel de goede locatie ingesteld?

Op de foto zie ik toch een verwachting.
Get your facts first, then you can distort them as you please
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Meteotronic weerstation geeft geen data meer 14 nov 2015 10:21 #681929

  • Arcadia
  • Arcadia's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3090
De foto is niet van mijn apparaat.
Het instellen van de locatie waar je bent is juist het leukste feature.

Nee, hij is gewoon kapot :(
De batterijcontacten waren al gecorrodeerd en nu zal de printplaat wel aangetast zijn.
privé: www.sailingarcadia.nl
zeilclub: www.czt.nl, voor schippers én opstappers
Religie is de oudste complottheorie
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Meteotronic weerstation geeft geen data meer 14 nov 2015 12:58 #681940

  • Tony2920
  • Tony2920's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8134
Arcadia schreef :
De foto is niet van mijn apparaat.
Het instellen van de locatie waar je bent is juist het leukste feature.

Nee, hij is gewoon kapot :(
De batterijcontacten waren al gecorrodeerd en nu zal de printplaat wel aangetast zijn.

Waarom werken de tijd wel en de rest niet ? Zit toch op dezelfde voeding?
Niet weggooien zal wel ergens een slecht contact inzitten.
I run a tight . . .
Shipwreck !
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Meteotronic weerstation geeft geen data meer 14 nov 2015 14:30 #681947

  • JohnBerg
  • JohnBerg's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1944
Ik zou hem ook niet weggooien. Eerst een quickscan om te zien of er met weinig moeite weer een werkend ding van te maken is.
Get your facts first, then you can distort them as you please
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Meteotronic weerstation geeft geen data meer 14 nov 2015 20:24 #682013

  • Tony2920
  • Tony2920's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8134
JohnBerg schreef :
Ik zou hem ook niet weggooien. Eerst een quickscan om te zien of er met weinig moeite weer een werkend ding van te maken is.

Wat ben je van plan John, onder mijn duiven schieten ? ;)
I run a tight . . .
Shipwreck !
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Meteotronic weerstation geeft geen data meer 15 nov 2015 18:52 #682260

  • Arcadia
  • Arcadia's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3090
Ik zou hem graag weggeven aan een knutselaar als ik een vervangend model kon kopen met dezelfde mogelijkheden qua windvoorspelling. Helaas zie ik die niet in de markt.
privé: www.sailingarcadia.nl
zeilclub: www.czt.nl, voor schippers én opstappers
Religie is de oudste complottheorie
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Meteotronic weerstation geeft geen data meer 15 nov 2015 18:57 #682263

  • JohnBerg
  • JohnBerg's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1944
Tony2920 schreef :
Wat ben je van plan John, onder mijn duiven schieten ? ;)

Zou ik niet durven ;)
Get your facts first, then you can distort them as you please
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Meteotronic weerstation geeft geen data meer 25 nov 2015 20:04 #684982

  • Arcadia
  • Arcadia's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3090
JohnBerg schreef :
Ik zou hem ook niet weggooien. Eerst een quickscan om te zien of er met weinig moeite weer een werkend ding van te maken is.

Ook zonder quickscan is het ding het na een paar weken schijndood plotseling weer gaan doen, zonder enige handeling van mijn kant. Weer een voorbeeld van het DELLO-principe (Door Eenvoudig Laten Liggen Opgelost), populair in de bureaucratie, maar ik wist niet dat het ook voor technische problemen toepasbaar is.
privé: www.sailingarcadia.nl
zeilclub: www.czt.nl, voor schippers én opstappers
Religie is de oudste complottheorie
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.127 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl