Welkom  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Koelunit 4 mm leiding aanleggen

Koelunit 4 mm leiding aanleggen 11 okt 2015 15:21 #671294

  • Koen1
  • Koen1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 150
Ik heb een koelunit aangeschaft omdat ik zelf een koelkast
in mijn zeiljacht ga bouwen. Nu zitten er koelleidingen aan van de compressor naar het koelblok en ook van de compressor naar de waterkoeling, (ik heb een SP koeling).
Hoe kan ik de leidingen mooi wegwerken en buigen zonder dat ik de leidingen afknel of beschadig?

Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Koelunit 4 mm leiding aanleggen 11 okt 2015 19:21 #671382

  • dehler
  • dehler's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4103
Algemeen kan je de leidingen verbuigen met een ruime radius.
Deze is meestal aangegeven in de hand leiding.
Als jet niet te veel heen en weer buigt kunnen ze wel wat hebben.
Heb ik wel een Waeco ingebouwd en daar kon het mee.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Koelunit 4 mm leiding aanleggen 12 okt 2015 07:58 #671461

Nog beter is een buigtang voor 4mm.
Dan weet je zeker dat je geen knikken krijgt .
www.ajspeedshop.nl/a-36816189/...ngen-enz/buig-ijzer/
Of deze voor meerdere pijpmaten:
www.hebbestools.nl/index.php?_...oduct&product_id=161
Ad
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Koelunit 4 mm leiding aanleggen 12 okt 2015 11:22 #671522

Buigtang? Je hoeft toch geen haakse hoeken te maken? Netjes afrollen, ruime bochten maken en het restant oprollen is hoe ik het zou doen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.112 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl