Welkom  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: gaskraantje met 8mm koppeling & gasslang koppeling

gaskraantje met 8mm koppeling & gasslang koppeling 26 sept 2015 20:56 #667226

  • Airgead
  • Airgead's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2773
Ik ben op zoek naar een gaskraanjte voor bij de oven, die tussen de vaste 8mm leiding en de slang van de oven moet komen.
Ik heb gezocht op het internet, maar vind alleen kraantjes die aan beide kanten een koppeling hebben voor 8 mm buis.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

gaskraantje met 8mm koppeling & gasslang koppeling 26 sept 2015 21:10 #667232

Kijk hier even, ze hebben allerlei verlopen zoals deze...

www.dewitschijndel.nl/dws-slan...4-rechts-binnedraad/
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

gaskraantje met 8mm koppeling & gasslang koppeling 27 sept 2015 07:37 #667277

Let er wel op dat slangpilaren en slangklemmen tegenwoordig officieel niet meer zijn toegestaan voor gasslangen.
Je hoort slang met aangeperste koppelingen te gebruiken.Daar zijn overal passende kraantjes voor te koop.
Beetje raar dat ze die met slangpilaar nog verkopen.
Misschien de verklaring dat je ze niet kunt vinden.
Ad
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

gaskraantje met 8mm koppeling & gasslang koppeling 27 sept 2015 09:19 #667305

  • Proost
  • Proost's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10722
Is natuurlijk nog wel de aangeperste koppeling met "gladde" knelpilaar welke je kunt (en mag) gebruiken.
Als je maar geniet!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

gaskraantje met 8mm koppeling & gasslang koppeling 27 sept 2015 10:09 #667312

Deze bedoel je.
Maar dat is ook geen slangpilaar.
Ad
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

gaskraantje met 8mm koppeling & gasslang koppeling 27 sept 2015 11:11 #667324

  • Proost
  • Proost's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10722
Klopt!
Als je maar geniet!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

gaskraantje met 8mm koppeling & gasslang koppeling 27 sept 2015 11:44 #667328

  • koko
  • koko's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 16018
Yellow Boat schreef :
Deze bedoel je.
Maar dat is ook geen slangpilaar.
Ad

Maar die kan je wel weer knellen in een gaskraan met knelkoppeling? Is dat de bedoeling van deze vorm?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

gaskraantje met 8mm koppeling & gasslang koppeling 27 sept 2015 12:59 #667345

Ja , op dat pijpje komt weer gewoon een knelkoppeling.
Ad
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

gaskraantje met 8mm koppeling & gasslang koppeling 13 feb 2016 15:41 #705393

  • Koen1
  • Koen1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 150
moet er dan op dat pijpje eerst een verstevigingsbusje komen, of zijn die busjes ergens anders voor?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

gaskraantje met 8mm koppeling & gasslang koppeling 13 feb 2016 15:52 #705396

  • Proost
  • Proost's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10722
Nee, in dat pijpje hoeft niet een verstevigingsbusje. Dat moet in koperen zacht gegloeide naadloze leiding.
Dus die leiding die je redelijk makkelijk met de hand kan buigen.
Als je maar geniet!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

gaskraantje met 8mm koppeling & gasslang koppeling 14 feb 2016 08:27 #705515

Proost schreef :
Nee, in dat pijpje hoeft niet een verstevigingsbusje. Dat moet in koperen zacht gegloeide naadloze leiding.
Dus die leiding die je redelijk makkelijk met de hand kan buigen.

Dat pijpje is nl. niet van koper maar van messing wat drukvaster en harder is dan ongelegeerd koper.
Ad
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

gaskraantje met 8mm koppeling & gasslang koppeling 14 feb 2016 11:42 #705579

  • Koen1
  • Koen1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 150
dank je Ik kan aan de slag!!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.128 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl