Welkom  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Buisbrandstofmeter

Buisbrandstofmeter 29 aug 2015 16:24 #656155

Op de boot moet de buisbrandstof meter worden vernieuwd. Het gaat hierbij om een VDO van 54 cm met massavrij contact.(huidige type : X10224021006

Deze buisbrandstof meters zijn behoorlijk aan de prijs, ca 410 euro's.

Mijn vraag is, er zijn ook buisbrandstof meter die geen massavrij contact hebben, en zijn aanzienlijk goedkoper. Kun je deze gebruiken??
Er zit een RVS tank in de boot.

misschien heeft iemand wel zoiets bij de hand gehad

gr Johan
RYA Yachtmaster
The superior sailor uses his superior knowledge to avoid situations requiring his superior skill
Laatst bewerkt: 29 aug 2015 16:29 door johanwillemb.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Buisbrandstofmeter 29 aug 2015 17:08 #656158

  • dehler
  • dehler's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4103
Ja, hier heb ik voor het zelfde probleem gestaan.
De buis vlotter was al € 225,-- en dat is het niet waard.
De keuze is toen gevallen op Wema .
Veel goedkoper en in RVS uitgevoerd.
Heb je mogelijkheden om te draaien en boren dan is het geen probleem.
Zo niet dan word het lastig.
De flensen passen totaal niet en er moet een tussen flens gemaakt worden.
Voor €130 had ik een vlotter en brandstof meter.
De vlotter was 75 cm.

www.nauticgear.nl/techniek-aan...andstoftanks-s5.html
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Buisbrandstofmeter 29 aug 2015 21:25 #656191

  • Proost
  • Proost's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10722
Maak een verbinding tussen je aanvoer en terugloopleiding mrt een transparante slang en je ziet hoeveel er nog in de tank zit. Wel met een motor die niet loopt! Voor weinig te realiseren.
Als je maar geniet!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Buisbrandstofmeter 29 aug 2015 21:35 #656194

Johan, die Feeling is toch niet zo oud? Hoe kan die brandstofmeter nu al kapot zijn. Is het niet gewoon een kwestie van weer "gangbaar" maken? Die op mijn schip zat door lang ongebruikt schip ook af en toe vast. Er uit gehaald, schoongemaakt en sindsdien probleemloos.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Buisbrandstofmeter 30 aug 2015 06:44 #656224

Sydeliefde schreef :
Johan, die Feeling is toch niet zo oud? Hoe kan die brandstofmeter nu al kapot zijn. Is het niet gewoon een kwestie van weer "gangbaar" maken? Die op mijn schip zat door lang ongebruikt schip ook af en toe vast. Er uit gehaald, schoongemaakt en sindsdien probleemloos.

De weerstandsdraad die er in zit is op 2 plaatsen gebroken
Heb geprobeerd om dat te fixen maar dat lukte niet.

Dacht nou ik bestel wel een nieuwe, maar schrok van de prijs voor dat simpele ding.

Dus opzoek naar een bruikbaar alternatief die dezelfde weerstandswaarde heeft

(90 Ohm - 0,5 Ohm )
RYA Yachtmaster
The superior sailor uses his superior knowledge to avoid situations requiring his superior skill
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Buisbrandstofmeter 30 aug 2015 08:17 #656242

  • nardus
  • nardus's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6130
Ik heb een paar jaar geleden zoiets gekocht, het KISS model:

Die doet het zelfs als de accu(s) uitgeschakeld zijn!
Laatst bewerkt: 30 aug 2015 08:20 door nardus.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Buisbrandstofmeter 30 aug 2015 13:14 #656280

  • Levant
  • Levant's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1341
nardus schreef :
Ik heb een paar jaar geleden zoiets gekocht, het KISS model:

Die doet het zelfs als de accu(s) uitgeschakeld zijn!
Dat lijkt mij ook wel wat. Waar heb je die gekocht? Ik kom uit op alibaba, maar misschien is dit ook wel rechtstreeks in Nederland te bestellen.
Oude forumnaam Guia IV.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Buisbrandstofmeter 30 aug 2015 13:17 #656281

Laatst bewerkt: 30 aug 2015 13:19 door Yellow Boat.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Buisbrandstofmeter 30 aug 2015 13:35 #656284

  • nardus
  • nardus's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6130
Guia IV schreef :
nardus schreef :
Ik heb een paar jaar geleden zoiets gekocht, het KISS model:
Die doet het zelfs als de accu(s) uitgeschakeld zijn!
Dat lijkt mij ook wel wat. Waar heb je die gekocht? Ik kom uit op alibaba, maar misschien is dit ook wel rechtstreeks in Nederland te bestellen.

Ik jeb hem in een nl webshop besteld, is een ander model dan afgebeeld, deze zijn nm. voor benzinetanks in ribs, ik heb er eentje met een armpje. Die moet je hebben voor diepere tanks. Helaas weet ik niet meer waar ik deze gekocht heb.

In het engels fuel gauge mechanical in google kwam ik bij deze
discount-marine.co.nz/shop/ind...=index&cPath=343_381
Precies deze dus.
Laatst bewerkt: 30 aug 2015 13:38 door nardus.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Buisbrandstofmeter 30 aug 2015 15:57 #656305

  • Levant
  • Levant's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1341
Yellow Boat schreef : Wel het type maar mijn tank is veel dieper. Maar het lijkt me wel handig zonder stroom en een metertje recht boven op de tank waar ik zo zicht op heb als ik een luikje open.
nardus schreef :
Ik jeb hem in een nl webshop besteld, is een ander model dan afgebeeld, deze zijn nm. voor benzinetanks in ribs, ik heb er eentje met een armpje. Die moet je hebben voor diepere tanks. Helaas weet ik niet meer waar ik deze gekocht heb.

In het engels fuel gauge mechanical in google kwam ik bij deze
discount-marine.co.nz/shop/ind...=index&cPath=343_381
Precies deze dus.
Ah, ok. zal nog even verder zoeken misschien toch in Nederland te vinden. Ik meet nu met een peilstokje, gaat ook prima, maar een metertje is ook wel erg handig.
Oude forumnaam Guia IV.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Buisbrandstofmeter 30 aug 2015 16:05 #656307

  • Levant
  • Levant's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1341
www.boottotaal.nl/alles-voor-d...ters?product_id=2043
Komt goed in de buurt. Maar wel weer een ander prijsje.
Oude forumnaam Guia IV.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Buisbrandstofmeter 30 aug 2015 16:51 #656315

Een uflex tankgevertje, een weerstandje van 1k8
Een arduino ( die ook al een offset bij de waterdiepte optelt)
En wat software op de telefoon.
Levert op:



De dieseltankmeter en temperatuurzenders doe ik deze winter.
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Laatst bewerkt: 30 aug 2015 16:57 door It Paradyske.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Buisbrandstofmeter 30 aug 2015 17:52 #656324

Helaas heb ik niks aan een mechanische niveaumeter, omdat de tank moeilijk bereikbaar is.

In de huidige situatie heb ik 2 tanks welke dmv een keuzeschakelaar beurtelings af te lezen zijn op 1 meter.
Ik zal dan ook een el niveaumeter moeten hebben met hetzelfde meetbereik ( 90-0,5 Ohm)

Behalve de VDO niveaumeter, vroeg ik me af of daar iets anders voor was.
RYA Yachtmaster
The superior sailor uses his superior knowledge to avoid situations requiring his superior skill
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.140 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl