Welkom  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Gebruik frequentieruimte (marifoon)

Gebruik frequentieruimte (marifoon) 27 aug 2015 08:32 #655531

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 32550
Ter info vanaf blz. 14 :

zoek.officielebekendmakingen.nl/stcrt-2015-3772.pdf


Opmerkingen bij tabel 2:
1) Binnen het werkingsgebied van de Regionale Regeling mag de marifoon uitzenden met een
zenderuitgangsvermogen tussen 0,5 en 25 Watt en mag de VHF-portofoon uitzenden met een
zenderuitgangsvermogen tussen 0,1 en 6 Watt. De gebruiker van een marifoon of VHF-portofoon
dient het zenderuitgangsvermogen op de kanalen 1 t/m 5, 7, 9, 18 t/m 28, 31, 60 t/m 69, 73, 78 t/m 88 handmatig of automatisch te reduceren tot een waarde tussen 0,5 en 1 Watt.Op de kanalen 6, 8, 10 t/m 15, 17, 71, 72 en 74 t/m 77 dient het zenderuitgangsvermogen te allen tijde automatisch te worden gereduceerd tot een waarde tussen 0,5 en 1 Watt. De antenne van de marifoon is rondstralend en heeft een maximale gain van 1,5 dB ten opzichte van een halve golflengte dipool.
2) Binnen het werkingsgebied van de Regionale Regeling is het gebruik van de dual watch functie
niet toegestaan.
3) Indien een externe marifoonantenne op de portofoon wordt aangesloten, dan dient het zenderuitgangsvermogen op de kanalen 1 t/m 15, 17 t/m 28 en 60 t/m 88 gereduceerd te worden tot 1 Watt. Deze bepaling is niet van toepassing op de kanalen 23 en 83 voor communicatie met deb Kustwacht.

5) Binnen het werkingsgebied van de Regionale Regeling is kanaal 67 aangewezen voor gebruik ten
behoeve van communicatie ter plaatse gedurende opsporing/reddingsoperaties op de Noordzee
en de Grote binnenwateren (IJsselmeer, Waddenzee, Ooster- en Westerschelde).

7) Binnen het werkingsgebied van de Regionale Regeling is kanaal 10 het primaire kanaal voor
aanroep-, spoed- en veiligheidsverkeer.
8) Binnen het werkingsgebied van de Regionale Regeling is kanaal 13 het uitwijkkanaal voor kanaal 10.
9) Binnen het werkingsgebied van de Regionale Regeling is het gebruik van DSC niet toegestaan. Een uitzondering geldt voor de Grote binnenwateren (Waddenzee, IJsselmeer, Ooster- en Westerschelde en Eems-Dollard): daar mag kanaal 70 op vrijwillige basis gebruikt worden voor nood-,spoed- en veiligheidsverkeer.

13) Binnen het werkingsgebied van de Regionale Regeling mogen de kanalen 15 en 17 alleen worden
gebruikt voor on-board communicatie (intraship). Een uitzondering geldt voor gebruik aan boord
van kleine schepen (minder dan 20 meter), zoals gedefinieerd in de Code Européen des Voies de
Navigation Intérieure (CEVNI): aan boord van kleine schepen is gebruik voor on-board communicatie niet toegestaan.
14) Binnen het werkingsgebied van de Regionale Regeling is kanaal 16 tevens het afhandelingskanaal na DSC alarmering.

26) Kanaal 13 is bestemd voor wereldwijd gebruik als veiligheids- en navigatiekanaal; primair voor intership, veiligheids- en navigatiecommunicatie. Het kan ook gebruikt worden voor scheepsbewegingen en havenoperaties, afhankelijk van nationale regelgeving van de betreffende administraties. Echter binnen het werkingsgebied van de Regionale Regeling geldt noot 8).
Ongevraagd advizeur
Laatst bewerkt: 27 aug 2015 08:34 door Calidris.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Gebruik frequentieruimte (marifoon) 27 aug 2015 08:44 #655538

  • La Mavare
  • La Mavare's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9076
Misschien iets te snel gelezen, maar echt iets nieuws zag ik niet.
Kanaal 13 blijft een bijzonder kanaal ... ;)
instructeur zeezeilen en kielboot
les op eigen schip, deliveries
Contact graag via email of bellen, zie website.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Gebruik frequentieruimte (marifoon) 27 aug 2015 09:37 #655566

  • HPV
  • HPV's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6155
wat een ongelofelijke verspilling van energie door op 1 pagina 100 keer dezelfde tekst te zetten...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Gebruik frequentieruimte (marifoon) 27 aug 2015 10:31 #655584

  • Wallaby
  • Wallaby's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9767
HPV schreef :
wat een ongelofelijke verspilling van energie door op 1 pagina 100 keer dezelfde tekst te zetten...

Ach dat is niets vergeleken met wat hier op het forum bij tijd en wijle aan energie verloren gaat..... :whistle:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Gebruik frequentieruimte (marifoon) 27 aug 2015 10:40 #655587

  • Albert 45
  • Albert 45's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12713
Wallaby schreef :
HPV schreef :
wat een ongelofelijke verspilling van energie door op 1 pagina 100 keer dezelfde tekst te zetten...

Ach dat is niets vergeleken met wat hier op het forum bij tijd en wijle aan energie verloren gaat..... :whistle:

:laugh: :laugh: :laugh:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Gebruik frequentieruimte (marifoon) 27 aug 2015 10:56 #655593

  • MvN
  • MvN's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 756
Ik zie eigenlijk ook niet echt wat nieuws er tussen zitten. Misschien iets met vermogen en kanalen?
Victoire 1044
Spirit 28
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.115 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl