Ik ben nieuw hier dus zal mij eerst even voorstellen.
Mijn naam is Marcel en woon in de kop van Noord-Holland. Ik vaar mijn hele leven al met een motor/speed boot. Meestal op de Waddenzee en Noordzee rond Den-Helder. Sinds kort bezit ik een Kievit 680 omdat ik het zeilen wil gaan ervaren.
Mijn (technische) vraag is:
Het roer (doorgestoken) loopt erg zwaar. Eerst al geprobeerd te smeren met wd40 van bovenaf. Wat niet heeft geholpen. Gisteren heb ik de boot opgehezen en geprobeerd het roer naar onderen te laten zakken. Dmv helmstok en bevestiging los te halen en voorzichtig naar beneden te tikken.
Dit lukte helaas niet. Geen enkele beweging in het roer.
Ik zie geen borging elders. Weet iemand toevallig hoe het roer te demonteren?