Welkom  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Gaatje in waterslang

Gaatje in waterslang 14 mrt 2015 09:28 #605508

Ha...

Deze kan ook in de rubriek 'groote blunders'.

Ik had mijn vloerbord losgehaald om schoon te maken. Zaten 6 schroeven in waarvan 1 iets korter.
Had ik niet op gelet, dus verkeerd om terug gezet.
Wat bleek. Korte schroef zat net boven de doorvoer van de waterslang van voetpomp naar kraantje in de keuken.
Dus toen ik ging pompen spoot er een mooi klein straaltje water uit de vloer omhoog :-)

Iemand een slim idee om dat te maken (heb geen zin om de hele slang te vervangen.

Ik dacht met een konische ruimer het gaatje iets groter maken en vullen met epoxy lijm?

Groet,
Bas
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Gaatje in waterslang 14 mrt 2015 09:33 #605512

Plakken zoals een fietsband? Of d'r slang daar doorsnijden en er een pijpje inschuiven. Klem er op.
Epoxy wordt hard. Ik zou lijm nemen die flexibel blijft. Solutie dus of bisonkit.
"Wie het altijd voor de wind gaat, komt vanzelf aan lager wal"
De topper ISO “TuTu” voor de funracing en nu de SO 36i Performance “Anilla” voor het avontuur...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Gaatje in waterslang 14 mrt 2015 09:36 #605513

  • sy helios
  • sy helios's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 14843
zelf vulkaniserende tape nemen?
Helios is de zonnegod, Zoon van het Titanenpaar Hyperion en Theia, broer van Selene (Maan) en Eos (dageraad). Met zijn zonnewagen rijst hij bij dageraad op uit de Okeanos, rijdt langs de hemelkoepel en verdwijnt `s avonds in het westen weer in de oceaan.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Gaatje in waterslang 14 mrt 2015 09:57 #605522

Buisje en 2 slangklemmen, geen Hocus pocus
Schippert niet meer met de Windfall
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Gaatje in waterslang 14 mrt 2015 10:01 #605524

  • PvO
  • PvO's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5773
Even een bezoekje aan de Hiswa brengen. ;)

Ik was gisteren op de hiswa en bij de stand van Vrolijk hadden ze tape dat je (zelfs onderwater)
kan gebruiken voor het afdichten van lekken.
Bestand tegen olie en vet en tot een druk van 8bar.

Afgelopen zomer een lek expansie tankje van mijn drinkwatersysteem gehad en ik kan je uit ervaring vertellen dat vulcaniserende tape daar niet geschikt voor is.
Iedereen heeft dezelfde wind, maar niet dezelfde zeilen
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Gaatje in waterslang 14 mrt 2015 10:23 #605532

  • Jutter
  • Jutter's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6497
Stukje binnenband erover en een slangenklem. Dat noemen wij een "Zaandammertje". Ook bruikbaar bij leidingwerk, tijdelijk uiteraard.
Dansen aan zee. Aan de kust, de Zeeuwse kust. Met een Schouw, LM 23 comfort,
Fellowship 27, Rana 17 Fisk, Drascombe longboat cruiser, Beekman Alfa Fish 540, Super Daimio, LM 30, Beneteau Antares 760.
www.wvarne.nl/, www.vnzblankenberge.be/, www.vbc-deurloo.nl
Laatst bewerkt: 14 mrt 2015 12:51 door Jutter.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Gaatje in waterslang 14 mrt 2015 12:50 #605575

Bas van Dijk schreef :
Wat bleek. Korte schroef zat net boven de doorvoer van de waterslang van voetpomp naar kraantje in de keuken.

dat krijg je nou als je een belgische boot koopt, allemaal van die hele praktische oplossingen....
"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Gaatje in waterslang 14 mrt 2015 14:57 #605613

Ik wou het niet zeggen..

:P
Baasklusje schreef :
Bas van Dijk schreef :
Wat bleek. Korte schroef zat net boven de doorvoer van de waterslang van voetpomp naar kraantje in de keuken.

dat krijg je nou als je een belgische boot koopt, allemaal van die hele praktische oplossingen....
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Gaatje in waterslang 14 mrt 2015 14:58 #605614

  • Sprokkie
  • Sprokkie's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3389
ik zou het oplossen met zo'n ding:

www.google.nl/imgres?imgurl=ht...sch&ved=0CCYQMygGMAY
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Gaatje in waterslang 14 mrt 2015 15:58 #605627

idd beste oplossing, stukje ertussen.
Bedankt
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Gaatje in waterslang 14 mrt 2015 16:57 #605643

  • HPV
  • HPV's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6155
Die tape is rescue tape, siliconen tape met dezelfde verwerking als de zelf vulcaniserende rubbertape maar dan wel 100 keer beter. Ideaal materiaal
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Gaatje in waterslang 14 mrt 2015 19:26 #605677

  • ilCigno
  • ilCigno's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 18849
Die Resque Tape heb ik ook aan boord liggen. Tot op heden nog geen resque nodig gehad...
Timo
Compromis 888 'il Cigno'
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Gaatje in waterslang 14 mrt 2015 19:35 #605679

  • Waterblok
  • Waterblok's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5799
Prima spul die tape, ik heb er mijn diesel leiding mee aan de opvoerpompje geplakt, helemaal dicht tot definitieve reparatie
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.154 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl