Welkom  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Kajuitluik plexiglas

Kajuitluik plexiglas 08 mrt 2015 11:15 #603578

  • tigel
  • tigel's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10
Beste Forum

Wie weet waar ik een nieuwe kajuitluik kan aanschaffen, zie bijlage?

Alvast bedankt

Bijlage P1040525.jpg niet gevonden

Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Kajuitluik plexiglas 08 mrt 2015 12:18 #603602

Om wat voor boot/type gaat het?Indien die nog bestaat uiteraard via de werf.
Anders is er misschien ergens een eigenarenvereniging die je verder kan helpen.
Dat soort luiken is meestal zeer bootspecifiek en dus speciaal gemaakt.
Dat kan wel ( pespex laat zich vrij makkelijk in vorm brengen)maar wordt waarschijnlijk knap duur omdat je dan vanwege de randen ook een mal nodig hebt.
Ad
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Kajuitluik plexiglas 08 mrt 2015 12:33 #603608

  • Ejob
  • Ejob's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 701
glasmat en epoxy over het bestaande luik een economische oplossing?
Issie weer netjes, wel licht in de kajuit kwijt
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Kajuitluik plexiglas 08 mrt 2015 13:09 #603614

  • mrtnm
  • mrtnm's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2163
Zit er alleen aanslag op? of ook scheuren/diepe krassen. Anders is het mischien ook mogelijk om dit weer helder te polijsten...

Martijn :)
Leisure 22


www.leisure17-22.nl/

Zo snel mogelijk weer een Grote reis!!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Kajuitluik plexiglas 08 mrt 2015 14:08 #603623

Ejob schreef :
glasmat en epoxy over het bestaande luik een economische oplossing?
Issie weer netjes, wel licht in de kajuit kwijt

Nee hoor Als je glasweefsel met een heldere epoxyhars bijv. een ingiethars (www.polyservice.nl/Poly-Pox-Gi...t-15-kg-p-16756.html ) neemt blijft het prima doorzichtig.
Zels de bestaande krassen en scheurtje worden opgevuld als je eerst injecteerhars neemt (www.polyservice.nl/Poly-Pox-Injecteer--p-16193.html ) waardoor het resultaat bijna origineel wordt.
Ad
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Kajuitluik plexiglas 08 mrt 2015 14:25 #603629

  • jerry
  • jerry's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7550
Ik zou eerst maar eens op zoek gaan naar iemand die het perspex kan schoonmaken en eventueel opnieuw polijsten. Wat heb je er zelf al aan gedaan? Bel eens met een plasticboer bij jou in de buurt.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Kajuitluik plexiglas 08 mrt 2015 14:45 #603637

  • Ejob
  • Ejob's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 701
Yellow Boat schreef :
Ejob schreef :
glasmat en epoxy over het bestaande luik een economische oplossing?
Issie weer netjes, wel licht in de kajuit kwijt

Nee hoor Als je glasweefsel met een heldere epoxyhars bijv. een ingiethars (www.polyservice.nl/Poly-Pox-Gi...t-15-kg-p-16756.html ) neemt blijft het prima doorzichtig.
Zels de bestaande krassen en scheurtje worden opgevuld als je eerst injecteerhars neemt (www.polyservice.nl/Poly-Pox-Injecteer--p-16193.html ) waardoor het resultaat bijna origineel wordt.
Ad

Is ook zo, ik deed de aanname dat de foto een noodreparatie laat zien die je niet meer weg krijgt, maw een kleurtje is nodig om het netjes te krijgen
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Kajuitluik plexiglas 08 mrt 2015 14:58 #603640

Ejob schreef :
Is ook zo, ik deed de aanname dat de foto een noodreparatie laat zien die je niet meer weg krijgt, maw een kleurtje is nodig om het netjes te krijgen

Zie ik nu ook. Duidelijk ( belabberd moet ik zeggen :ohmy: ) gerepareerd met polyester.
Maar dan is er best weer af te schuren hoor.
Ik zou er in ieder geval wel raad mee weten.
Maar uiteraard kan een kleurtje de boel ook opknappen.
Zoals altijd , die mooiste oplossing kost de meeste moeite.
Het is maar wat je wilt.
Ad
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Kajuitluik plexiglas 08 mrt 2015 15:24 #603648

  • Ton Mitz
  • Ton Mitz's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6478
ik zou een mahoniehouten frame maken, met de juiste ronding
daar een mooi randje in frezen
en daar een plaat doorzichtig kunststof in monteren
ton
Feeling 32 Di, bootnaam Mitz
Genoemd naar een Engels stripfiguur
Mitz, the half fairy lady
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Kajuitluik plexiglas 08 mrt 2015 15:26 #603649

  • Waterblok
  • Waterblok's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 5798
Als je Luik na laat maken lever je gewoon het oude luik voor de mal stuk minder kosten.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Kajuitluik plexiglas 08 mrt 2015 17:30 #603692

  • tigel
  • tigel's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10
Beste forum,

Bedankt voor de tips.
Inderdaad, het Luik is door de vorige eigenaar gerepareerd met glasvezel en polyester.
Ik ben nu bezig de boot op te knappen, het Luik is nu eigenlijk aan de beurt, omdat het inderdaad gewoon niet mooi is.
Het is een Luik van een lm22

Mvg
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Kajuitluik plexiglas 08 mrt 2015 17:35 #603694

  • Ejob
  • Ejob's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 701
tigel schreef :
Beste forum,

Bedankt voor de tips.
Inderdaad, het Luik is door de vorige eigenaar gerepareerd met glasvezel en polyester.
Ik ben nu bezig de boot op te knappen, het Luik is nu eigenlijk aan de beurt, omdat het inderdaad gewoon niet mooi is.
Het is een Luik van een lm22

Mvg

Voor de lm27 zijn Bij onderstaande nog originele onderdelen verkrijgbaar.

Kolding Marinecenter
Fynsvej 113
DK-6000 Kolding
Tlf. +45 7553 0200
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.125 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl