Welkom  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Autohelm 6000 Rotery Drive Montage

Autohelm 6000 Rotery Drive Montage 28 feb 2015 17:38 #601154

  • Iko
  • Iko's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 32
Hallo,

Ik heb op mijn Jeanneau Sunshine 38 een Autohelm 5000 met een riem / motor aansturing. Dit systeem vind ik erg onhandig, omdat je dan steeds de riem er op en eraf moet halen. Onlangs kwam ik ergens een autohelm 6000 rotery drive tegen (dus een motor met tandwiel die onderdeks wordt gemonteerd op de stuurinrichting). De drive is een type 1.

Nu de vraag;

Kan je de drive direct monteren op de as? Dus een tandwiel krans op de as monteren en dan met een ketting naar de motor. Ik twijfel hierover omdat de kracht die nodig is om de roer te bewegen onderdeks aardig hoog is!

Heeft iemand ervaring met het monteren van dit systeem?
Bijlagen:
Laatst bewerkt: 28 feb 2015 17:38 door Iko.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.093 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl