Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Uitlaatslang BBM in bun

Uitlaatslang BBM in bun 21 mei 2019 17:31 #1048068

  • Anesti
  • Anesti's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 142
Ik ben op zoek naar een stukje uitlaatslang (30 à 40 cm) om de uitlaatgassen van de BBM in het bun van etap 22 door de spiegel af te voeren. Een doorvoer zit er al.
Bij verschillende websites worden wel slangen aangeboden maar diameter is minimaal 30mm. De uitlaat op mijn Yamaha 8 pk is buitenwerks ca. 14 à 15mm

Wat voor slang is hier het beste voor geschikt?
Etap 26
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Uitlaatslang BBM in bun 21 mei 2019 17:38 #1048072

vraag eens aan een maatje dat chemisch of medisch werkt, daar hebben ze veel slangetjes in veel maten
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Uitlaatslang BBM in bun 21 mei 2019 18:00 #1048091

  • mvgalen
  • mvgalen's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 54
Ik heb hier (door omstandigheden) een stukje tuinslang op zitten en dat blijkt bij mijn Yamaha 10pk 4 takt prima te werken. Deze voert wel zodra je boven stationair vaart het meest uitlaatgas af door de schroef, er staat dan nauwelijks druk op de slang.

De tuinslang die ik heb is geel/zwart rubber met wapening.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Uitlaatslang BBM in bun 21 mei 2019 18:04 #1048094

  • Anesti
  • Anesti's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 142
Hmmmm... dat is wel een snelle oplossing. Maar wordt deze niet te warm dan?
Ik dacht juist vanwege de (hoge) temperatuur dat er een stuk hittebestendige slang aan moest.
Etap 26
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Uitlaatslang BBM in bun 21 mei 2019 18:45 #1048114

  • Bert65
  • Bert65's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5256
Ik heb een uitlaatslang op mijn Yamaha in de bun zitten. Ik kan er eerlijk gezegd niks bijzonders aan ontdekken. Ik heb hem overgezet van mijn oude motor.

Gepost met de officiële Zeilersforum-app
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Uitlaatslang BBM in bun 21 mei 2019 18:52 #1048119

  • Sonador
  • Sonador's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 7040
Kunnen siliconen slangen niet goed tegen zulke warmte?
Of moet het persé een gewapende sang zijn?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Uitlaatslang BBM in bun 21 mei 2019 19:39 #1048154

  • Anesti
  • Anesti's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 142
Nee, het zit in de bun achter de motor. Niemand kan erbij en het is denk ik nog niet eens 20cm. Maar ik dacht dat a.g.v. de hete uitlaatgassen de slang hittebestendig moet zijn en niet gaat smelten of aan elkaar (dicht)plakken...

Zal het vooreerst eens proberen met een stuk dikke tuinslang.
Etap 26
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Uitlaatslang BBM in bun 21 mei 2019 20:59 #1048215

  • mrtnm
  • mrtnm's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2163
Temperatuur valt wel mee, er spettert ook nog wel wat koelwater mee. Daardoor koelen de uitlaatgassen flink af.

Martijn :)
Leisure 22


www.leisure17-22.nl/

Zo snel mogelijk weer een Grote reis!!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Uitlaatslang BBM in bun 21 mei 2019 22:04 #1048233

  • AdB
  • AdB's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 4942
Op mijn Yamaha 9.9 AM (1996) zit gewoon een Gardena aansluiting,
die gaat op mijn Etap22 gewoon met gewapende tuinslang door de
spiegel. Door het koelwater wat mee komt wordt het geheel nooit
warmer dan handwarm.

A
Tornado sport
Een monohull is eigenlijk een multihull die niet "af" is...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Uitlaatslang BBM in bun 22 mei 2019 06:56 #1048279

  • Kptrob
  • Kptrob's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 200
Ik heb een stuk slang bij een automateriaalzaak gehaald.
Een vast stuk door de spiegel en een los stuk aan de bbm en verboden met elkaar met een rvs snelkoppeling.
(in de bun)
De buitenkant van het vaste stuk heb ik geborgd met een rvs slangenklem.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Uitlaatslang BBM in bun 27 mei 2019 07:29 #1049387

  • Bert65
  • Bert65's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5256
Woho, ik zou zeker je windex niet wegdoen omdat je een electrisch storingsgevoelig apparaat hebt gekocht. Bovendien is je Windex een stuk sneller dan je windset.



Gepost met de officiële Zeilersforum-app
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Uitlaatslang BBM in bun 27 mei 2019 07:32 #1049388

  • Bert65
  • Bert65's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5256
Sorry, dit was een volstrekt ongepaste reactie.

Ik wilde vragen; waar komt jouw slang uit dan? Ik heb hem van af de motor recht naar beneden lopen en met een ty rip het gat uitgeleid waar het staartstuk door gaat.

Past maar net en ik vraag mij soms af of het slangetje niet wat langer zou moeten zijn

Gepost met de officiële Zeilersforum-app
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Uitlaatslang BBM in bun 27 mei 2019 12:34 #1049465

  • Kptrob
  • Kptrob's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 200
Bert65 schreef :
Sorry, dit was een volstrekt ongepaste reactie.

Ik wilde vragen; waar komt jouw slang uit dan? Ik heb hem van af de motor recht naar beneden lopen en met een ty rip het gat uitgeleid waar het staartstuk door gaat.

Past maar net en ik vraag mij soms af of het slangetje niet wat langer zou moeten zijn

Gepost met de officiële Zeilersforum-app

Door de spiegel van de boot(in de bun) zit een gat, door en door. Daar doorheen zit een koperen pijpje wat aan beide zijde afgekit is met aquakit. Door het koperen pijpje zit dan weer het vaste deel van de slang welke verbonden is met een rvs snelkoppeling met de slang die aan de bbm zit.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Uitlaatslang BBM in bun 27 mei 2019 12:59 #1049473

  • AdB
  • AdB's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 4942
Hier idem, pijpje door de spiegel. Zo'n 10 centimeter boven de waterlijn, stuurboord zijde naast het roer. Slang zit bevestigd aan het pijpje met RVS klem in de bun.

Grt, A

Gepost met de officiële Zeilersforum-app
Tornado sport
Een monohull is eigenlijk een multihull die niet "af" is...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.140 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl