Solo schreef :
Dank voor alle reactie. Ik ga het van de week even controleren, en zo nodig kom ik er op terug.
Aftappen is natuurlijk nog beter.
Bij mij staat dat in de handleiding van de motor.
Dat zou bij jou toch ook moeten, en die handleiding heb ik ook in digitale vorm op mijn laptop thuis ter beschikking. Als je het merk en type van je keerkoppeling hebt moet je de handleiding ook op het internet kunnen vinden.
Ik bedoel maar, dan kan je het even thuis nakijken, en weet je straks aan boord gelijk wat je moet doen. t'Zal trouwens koud zijn, niet aangenaam, maar ook je olie zal er nog slechter uit te krijgen zijn met een karterpomp als bij normale temperaturen.( ook als het leeglopen wordt.)
Als het niet dringend is zou ik dat maar een weekje uitstellen.
Update:
User manual Vetus M3.10
Pagina 38 onderaan Keerkoppeling olie verversen.
Tap de olie af door aftap plug te verwijderen.
Dus aftappen.