Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Pennetje

Pennetje 31 jan 2021 06:37 #1249171

  • Randolf
  • Randolf's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 11
Geachte Zeilers,

Uit de kop van mijn roeras steekt een pennetje (zie plaatje, helmstok is even verwijderd).
Houdt deze het hele roer op z'n plek of kan ik deze eventueel vervangen?
Bijlagen:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Pennetje 31 jan 2021 08:38 #1249195

Even onderdeks de roerkoning volgen.
Het kan zijn dat daar nog een borging/ring o.i.d. zit.

Bij mij hangt het roer idd aan deze pen, maar onderdeks zit een aansluiting van de stuurautomaat.
Als de pen er uit zou gaan, blijft het roer op deze bevestiging hangen.
En er zit een rubber afdichting, om de roeras, net boven de waterlijn.
Maar die vangt het roer echt niet op als deze naar beneden zou gaan.

Door deze constructie, kan ik in het water mijn roer er uit halen.
Heb ik i.v.m. schade in Laboe gedaan.
Gert
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Pennetje 31 jan 2021 12:16 #1249304

  • Aad77
  • Aad77's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 735
Zo te zien is de enige functie van dit pennetje dat de helmstok niet te ver naar beneden kan zakken.
Bij mij zat er een schroefje in, kon je de positie van de helmstok afstellen.
Kijk wat er met de helmstok gebeurt als je die erop zet zonder het pennetje.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Pennetje 31 jan 2021 12:24 #1249306

  • BarendV
  • BarendV's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 382
bij mij ook een aanslag zodat het roer niet helemaal rond kan.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.111 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl