boarderbas schreef :
Het is nylon, dus je moet flink heet gaan.
Ik zou het ten sterkste afraden overigens. Het is glasvezelgevuld en de coating op de vezels zal op het oppervlak weggehydrolyseerd zijn. Het versmelten van het oppervlak breng dus niet alleen nieuwe vervelende spanningen in het materiaal, maar de hechting op de vulling zal pet zijn en het oppervlak zal daarna nog sneller afbrokkelen.
Ik gebruik vloeibare paraffine. Werkt ook goed op verweerde anodisatielagen.
Een geanodiseerde mast stralen is niet het beste idee. Ik hoop dat het een origineel geverfde mast betrof?
Je gebruikt vloeibare paraffine? Hoe moet ik dat zien? Gewoon als waslaag?
De mast is een 30 jaar oude Proctor, altijd gelakt geweest, nooit geanodiseerd. De mast begint langzaam door de lak heen te oxideren. De lak is verweerd. Volgende week wordt de mast, giek en spinakerboom gestraald en opnieuw gelakt in 3 lagen.