Welkom  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Masttop montage

Masttop montage 31 mrt 2020 17:50 #1141038

Beste,

Afgelopen winter heb ik een Garmin windset gekocht. De mast is er weer af en ik wil deze gaan monteren. Echter is het bovenop de mast een beetje een zooitje en dit wil ik in een keer netjes maken. Ik heb een windex 3 kleuren top licht en daar komt nu dus een windset bij.

Weten jullie of hier een soort standaard oplossing voor is als een montage plaat die ik hiervoor kan gebruiken of moet ik aan de gang iets in elkaar hobbien.

Hopelijk weet iemand wat. Een foto van iemand zijn mast top zou ook een idee zijn om zelf wat te kunnen maken.

Alvast bedankt
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Masttop montage 31 mrt 2020 18:06 #1141043

  • Sloe Gin
  • Sloe Gin's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10123
Ik heb destijds mijn windex gewoon in m'n toplicht geboord en waterdicht vastgemaakt.
Heb je foto's van de situatie?
May sauce be upon you.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Masttop montage 31 mrt 2020 20:30 #1141097

Weet niet of je hier wat aan hebt maar bij mij werd het ook wat vol (had geen toplicht) en bovendien wilde ik de windset wat verder uit de upwash.
Wat inspirtatie van hoe forumlid Koko het had gedaan heb ik deze constructie gemaakt.

Een Alu strip van 60cm lang, 1cm dik, 4cm breed.
het ziet er wat bizar uit maar werkt wel.

1ste foto was de mast nog op de kant.








Laatst bewerkt: 31 mrt 2020 20:31 door Bas van Dijk.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Masttop montage 31 mrt 2020 20:38 #1141101

  • PvdE
  • PvdE's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 491
Voor mijn Kolibri 660 heb ik van een stuk HPL (Trespa) van ongeveer een cm dik een topplankje gemaakt en daar de antenne,toplicht en windset op gemonteerd. Werkt perfect.
Bijlagen:
Elisabeth - Kolibri 660 - Marina Numansdorp
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Masttop montage 31 mrt 2020 21:24 #1141105

  • SanderH
  • SanderH's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4472
Wat voor merk mast staat er op je pion?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Masttop montage 31 mrt 2020 21:25 #1141106

Ik heb ook mijn masttop opnieuw ingedeeld en voor de windsensor een beugeltje gemaakt uit 2mm aluminium, vast met 4 bouten.

Ter inspiratie:






Uit een stukje “afval” vervaardigd, vandaar de kleine extra gaten en die streep erop was ooit een 90 graden hoek (u-profiel) :)

Nog een foto van de gehele masttop:

Maxi 33s - Hide-Away - Stevensweert
Laatst bewerkt: 31 mrt 2020 21:31 door Orange Sunset.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Masttop montage 31 mrt 2020 23:27 #1141136

  • ilCigno
  • ilCigno's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 18849
Masttop il Cigno:

Timo
Compromis 888 'il Cigno'
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Masttop montage 01 apr 2020 06:33 #1141178

Een Metz marifoon antenne kun je ook voorzien van een windex, dat scheelt vast weer. En als alternatief"ook zijn er (LED!) mast top lichten die schroefdraad er in hebben voor een windex.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.150 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl