Welkom  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Is dit schermpje te vervangen?

Is dit schermpje te vervangen? 25 nov 2018 21:50 #999989

Goede Avond!

Dit Bidata schermpje van Autohelm is in de zon bijna niet meer af te lezen. Nu gebruik ik alleen de dieptemeter nog (sneheidsmeter zit niet meer in de boot) en ik zou het liefst gewoon het glaasje vervangen.

iemand hier ervaring mee? ik weet eigenlijk niks van het ding...

Merci!

Brian
Bijlagen:
First 29! ?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Is dit schermpje te vervangen? 25 nov 2018 22:10 #1000005

  • mrtnm
  • mrtnm's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2163
Misschien kun jer er zelf een stukje perspex of polycarbonaat in lijmen? Ik ben bang dat er geen nieuwe is te krijgen..

Martijn :)
Leisure 22


www.leisure17-22.nl/

Zo snel mogelijk weer een Grote reis!!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Is dit schermpje te vervangen? 25 nov 2018 23:50 #1000023

  • zeekraal
  • zeekraal's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3529
mrtnm schreef :
Misschien kun jer er zelf een stukje perspex of polycarbonaat in lijmen? Ik ben bang dat er geen nieuwe is te krijgen..

Martijn :)
Heb dat ooit eens bij een tridata gedaan waarvan de zijkant van het raampje los was (hoefde dus niet om een nieuw)
Schroefjes aan de achterkant lossen. Voor en achterzijde uit elkaar trekken. Pas op dat je daarbij niet aan de kabels trekt. Dan print met display verwijderen.
Het raampje verwijderen zal mogelijk een link klusje zijn omdat het nog goed vast lijkt te zitten maar met een scherp mesje kom je er wel.
Nieuw stukje halen en met kit er in lijmen.
je kunt alles zelf en daar heb je maar 2 dingen voor nodig n.l. kennis en gereedschap
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Is dit schermpje te vervangen? 26 nov 2018 09:27 #1000084

zeekraal schreef :
Het raampje verwijderen zal mogelijk een link klusje zijn omdat het nog goed vast lijkt te zitten maar met een scherp mesje kom je er wel.

Gaat ook heel goed met een Dremel.
Wel opletten dat je niet uitschiet :ohmy: , dus wat lager toerental kiezen.
Ad
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Is dit schermpje te vervangen? 26 nov 2018 10:27 #1000099

  • zeekraal
  • zeekraal's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3529
Yellow Boat schreef :
zeekraal schreef :
Het raampje verwijderen zal mogelijk een link klusje zijn omdat het nog goed vast lijkt te zitten maar met een scherp mesje kom je er wel.

Gaat ook heel goed met een Dremel.
Grappig. Die opmerking had ik ook eerst geschreven en daarna veranderd.
Met twee adviezen moet TS er nu toch wel uitkomen. ;)

Overigens bedacht ik later dat ik niet bij een Tridata een raampje heb gerepareerd maar bij een Garmin.
Tja, het is ook al zo lang geleden. :laugh:
je kunt alles zelf en daar heb je maar 2 dingen voor nodig n.l. kennis en gereedschap
Laatst bewerkt: 26 nov 2018 10:28 door zeekraal.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Is dit schermpje te vervangen? 26 nov 2018 10:49 #1000109

Kun je niet eerst proberen om het te polijsten? Scheelt je een hoop gezeur als het lukt.
Ik ben heel tevreden met mijn Winner
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Is dit schermpje te vervangen? 26 nov 2018 11:01 #1000118

bertilbeumer schreef :
Kun je niet eerst proberen om het te polijsten? Scheelt je een hoop gezeur als het lukt.

Dat zijn duidelijk hele fijne haarscheurtjes en geen krasjes en die kun je er uiteraard niet uit polijsten.
Ad
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Is dit schermpje te vervangen? 26 nov 2018 15:23 #1000197

  • Ton Mitz
  • Ton Mitz's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6479
dat klusje heb ik ook wel eens gedaan
het glaasje zat los in 1 hoek
het spulletje uit elkaar gehaald, het voorfrontje zat alleen met een rubber ring en 4 schroefjes vast aan de achterplaat
het glaasje (plasticje) brak met loshalen, was dan ook eng dun
vast zittende lijm moet je loshalen met speciaal gereedschap, in mijn geval een aardappelschilletje
ik heb met een figuurzaag een passend plaatje uit een doorzichtige hardplastic deksel (gejat uit de keuken) gezaagd
de zijkanten recht/gladgeschuurd met een schuurpapiertje langs een lat
gelijmd met doorzichtige hard plastic lijm
geen idee meer wat voor lijm het was
is goed te doen, neem er ff de tijd voor
Feeling 32 Di, bootnaam Mitz
Genoemd naar een Engels stripfiguur
Mitz, the half fairy lady
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Is dit schermpje te vervangen? 26 nov 2018 15:48 #1000201

Bedankt voor de tips allemaal!!

Ik ga t display deze winter van de boot halen en knutselen! Mocht iemand een mooie tweedehands hebben liggen hoor ik het graag! :)
First 29! ?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.122 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl