Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Wat is dit?

Wat is dit? 12 okt 2018 18:45 #987386

  • mystudio
  • mystudio's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1558
Iemand weet vast wat dit is:



Het leek me een anode, maar dat is het niet. Het zit onderaan het schip, in de lijn tussen de kiel en de saildrive. Anyone?
FLOW® - psychologie van de optimale ervaring (Mihaly Csikszentmihalyi) | Hanse 320
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Wat is dit? 12 okt 2018 18:46 #987388

Aardplaat.
"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Wat is dit? 12 okt 2018 18:48 #987389

  • mystudio
  • mystudio's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1558
Maar waarvoor? Ik heb geen SSB....en Hanse zet zeker geen extra onderdelen op haar boten.
FLOW® - psychologie van de optimale ervaring (Mihaly Csikszentmihalyi) | Hanse 320
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Wat is dit? 12 okt 2018 19:18 #987394

Te koop aanbieden hier op ZF, er is wellicht iemand die op zoek is?
Contest 36s Camelot
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Wat is dit? 12 okt 2018 20:09 #987408

aarding voor bliksembeveiliging
Overleden 14 oktober 2020

Twee dingen zijn oneindig:
het universum en de menselijke domheid.
Maar van het universum ben ik nog niet heel zeker.

(Note: The opinions expressed in this post are my own and are not necessarily those of Zeilersforum and its management)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Wat is dit? 12 okt 2018 20:38 #987414

  • Joop66
  • Joop66's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9246
Vraagje: wat is op aangesloten aan de binnenkant?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Wat is dit? 12 okt 2018 20:47 #987415

  • mystudio
  • mystudio's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1558
Da’s het rare. Niks.
FLOW® - psychologie van de optimale ervaring (Mihaly Csikszentmihalyi) | Hanse 320
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Wat is dit? 13 okt 2018 10:42 #987506

Onder mijn 2e bootje zit ook een dergelijke (25cm2)plaat, van af de mast gaat er een pink-dikke kabel naar die plaat. het enige nut is hier de aarding voor bliksembeveiliging (bliksem afleiding)
dit om dat de kiel in een isolerende laag epoxy en lak is gehuld en dus niet (snel)genoeg voor afleiding kan zorgen.
Dit wordt ook heel vaak op houten schepen gedaan.
op mijn stalen bootje heb ik bij bliksem kans een sleep aan de achterstag direct in heet water. (als dat echt nut heeft weet ik niet)

waarschijnlijk heeft de vorige eigenaar deze kabel in een moment van onbegrip of irritatie verwijderd
Overleden 14 oktober 2020

Twee dingen zijn oneindig:
het universum en de menselijke domheid.
Maar van het universum ben ik nog niet heel zeker.

(Note: The opinions expressed in this post are my own and are not necessarily those of Zeilersforum and its management)
Laatst bewerkt: 13 okt 2018 10:45 door Thomss overleden 2020.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Wat is dit? 13 okt 2018 11:48 #987509

  • brambo
  • brambo's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8192
Antwoord op de eerste vraag: Dit is een aardplaat voor gebruikt om apparatuur te aarden. Mijn LoranC navigator had ook een aardplaat nodig zowel voor de ontvanger als voor de antenne.

Helaas LoranC is niet meer in de lucht en de aardplaat zit doelloos onder boot. Gewoon laten zitten.

Hopelijk komt LoranC in de vorm van LoranE weer terug, als backup voor GPS.

De tweede is een aardplaat met een dikke kabel als bliksembeveiliging. Hierop mag best een dikke laag verf etc zitten. Een blikseminslag slaat hier gewoon doorheen.

Groet,

Bram
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Wat is dit? 13 okt 2018 12:11 #987514

Een kameleonmossel, doet of ie een aardingsplaat is. Dan mag hij blijven hangen! :whistle:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.122 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl