Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Lewmar grootschootoverloop defect.

Lewmar grootschootoverloop defect. 03 apr 2018 14:01 #932157

Eind vorig seizoen lagen er plotseling een X-aantal kogeltjes onder de grootschootoverloop.
Eindelijk de overloop er af kunnen krijgen. Was een hele klus, want hij zat gelijmd met Sikaflex.
Alle boutjes natuurlijk vast gecorrodeerd. Maar nu is alles los.
Het blijkt dat één rolletje van de acht de buitenschaal verloren is.





Wie weet er een oplossing voor, of heeft iemand zo'n overloop over?
Dan kan ik de mijne misschien weer bruikbaar maken.
Het betreft deze overloop van Lewmar:



Ik zit er aan te denken om de rolletjes opnieuw te draaien, maar dan krijg ik er
geen kogeltjes meer in zoals dat nu zat. Althans ik zou het niet weten hoe dat moet.
Kan ze bv van Delrin draaien. Maar dan zonder kogeltjes. Ik denk niet dat dat snel slijt/vervormt door een constante druk/trek.
Gaarne jullie reacties.
Gert
Laatst bewerkt: 03 apr 2018 18:30 door FriendlySailor.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Lewmar grootschootoverloop defect. 04 apr 2018 16:14 #932505

Na al jullie berichten en raadgevingen, ben ik zelf maar eens aan de klus gegaan.
Heb nog nooit een lager busje gedraaid, maar na ongeveer 5 uur kloten..................Moest nog het e.e.a. uitvinden, is het dan toch gelukt.
En om eerlijk de waarheid te zeggen................Ben best rots op me zelf.

Dit is de oude.....


En dit het eind resultaat:
Gert
Laatst bewerkt: 04 apr 2018 16:16 door FriendlySailor.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Lewmar grootschootoverloop defect. 04 apr 2018 18:01 #932534

Mooi werk! Hooelijk werkt het goed. :) een nieuwe kost een fortuin. Zeker van jouw formaat..
Only fools rush in
syonlyfoolsrushin.blogspot.nl/
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Lewmar grootschootoverloop defect. 04 apr 2018 18:12 #932537

Ik weet nog niet of e.e.a. werkt, maar dat ga ik morgen proberen.
Gert
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.106 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl