Petervdw schreef :
Wil je dan een instelbare mogelijkheid
eenmalige instelling zou prima zijn.
Gregor schreef :
Een plaatje op het RvS maken zo dik dat het door de kop van de bout word tegen gehouden op de door jou gewenste hoogte?
Petervdw schreef :
Als je even de helmstok demonteert (hout) en de ruimte aan de onderkant in het beslag opmeet kun je daar misschien een aanslag stripje in lassen/hechten in de juiste stand
Dat zit dan in de weg en kan hij niet meer omhoog klappen?
FKZ schreef :
bout aan de voorkant zou de helmstok zijn hoogte moeten geven
dat geloof ik eigenlijk niet. Hij zit precies op dezelfde hoogte als het scharnierpunt.
Petervdw schreef :
Dat zou alleen werken als het scharnierpunt hoger in het beslag zit.
dat bedoel ik inderdaad.
FKZ schreef :
Je zou ook een hoekprofiel aan de bout kunnen bouten waar de onderkant op rust.
bertilbeumer schreef :
Als ik zo de foto’s bekijk, hoef je toch helemaal niet ingewikkeld te doen? Dan koop je een rvs hoekijzertje op maat, boort er een gat in voor die bout op je foto en zet m met dezelfde bout vast.
ja, daar heb ik aan gedacht maar ik ben bang dat het niet sterk genoeg is als je er een keer op leunt.
HPV schreef :
probeer eens met een dop van een doppenset over de moer of dat werkt...
zo ja dan is ie met een kloddertje epoxy vastgezet en kan je altijd met een ratel de dop incl bout losdraaien
deze begrijp ik niet, wil je dat uitleggen?
bertilbeumer schreef :
Misschien moet dat aflopende eind wel naar voren wijzen, zodat de helmstok daarop leunt...
deze begrijp ik ook niet.
DavidS schreef :
Bij mij is er een RvS latje gelast voor de dikke bout zodat de helmstok niet kan zakken
Jeroen-pion schreef :
boven op een stripje laten lassen van de ene naar de andere kant
Sons schreef :
Of 2 driehoekjes bovenop lassen dat hij wel stopt, maar ook langs de moer gaat.
dat lijkt me idd. de beste oplossing...
Jeroen-pion schreef :
Hmmmmmm wel even kijken of hij dan nog wel helemaal rechtop wil
...maar dat zou wel een issue kunnen worden.
zeehond schreef :
Als ik het beslag zo zie lijkt het verkeerd om te zitten.De meer afgeronde kant naar boven lijkt logischer.
dat zou kunnen. Het zat zo bij de boot(met stuurwiel) als extra helmstok. Ik heb er ook al naar zitten kijken maar het maakt voor de hoogte fixatie niet uit.
zeekraal schreef :
Zo kan het ook en is bovendien in hoogte verstelbaar
ook nog een mogelijkheid