Welkom  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Racor 500 waterscheider/dieselfilter filter

Racor 500 waterscheider/dieselfilter filter 10 dec 2017 22:21 #898423

  • Cat-36
  • Cat-36's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1584
Er zit op de boot een Racor 500FG dieselfilter/waterafscheider. Het filtertje moet vernieuwd worden.
Nu zijn er 2 filtertjes te koop, van 10 micron en 30 micron.

Welke moet er nu in en waarom juist die?

Dank!



Laatst bewerkt: 10 dec 2017 22:21 door Cat-36.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Racor 500 waterscheider/dieselfilter filter 10 dec 2017 22:32 #898426

Er zijn er nog veel meer. 2 micron, 5 micron, 10, 20, 30, 50 en nog een paar.
30 is te grof, zelf zou ik er nooit grover dan 10 in zetten.

Als je een moderne motor hebt of een gevoelige kachel zou ik zelfs voor 5 of 2 micron gaan.
Ik gebruik 5 voor mijn nieuwe Yanmar.
Voor en Webasto heb je vaak al 2 nodig om schoner te branden.
Erik de Jong (Team Zeilersforum.nl)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Racor 500 waterscheider/dieselfilter filter 10 dec 2017 22:35 #898427

  • Cat-36
  • Cat-36's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1584
Er zit een Yanmar 4jh3e motor in. Mijn kachel maakt niet gebruik
van deze filter. Die staat gewoon rechtstreeks op de tank met een klein filtertje er tussen.

Het gaat dus alleen om het voorfilteren van de brandstof voor de motor. Op de motor zelf zit nog een fijnfilter, origineel Yanmar.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Racor 500 waterscheider/dieselfilter filter 10 dec 2017 22:39 #898428

Ik heb inderdaad ook een fijnfilter op de yanmar. Maar die filters kosten 4 tot 8 keer zoveel als de filters van de racor. Daarnaast zijn de filters op de racor veel makkelijker, sneller maar vooral ook schoner te vervangen. Ik gebruik dus de racor als een alles in 1 filter, en die van de yanmar zit er voor nop op. Scheelt geld en ergenis.
Erik de Jong (Team Zeilersforum.nl)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.103 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl