Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Stootrand Polyvalk

Stootrand Polyvalk 03 okt 2017 06:58 #878718

  • MartinV
  • MartinV's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 388
Ik heb recent een oude, maar nette Polyvalk gekocht en realiseer mij nu dat er geen stootrand omheen zit. Wel lijkt er ooit iets op gezeten te hebben gezien de op regelmatige intervallen dichtgeplamuurde gaatjes.
Iemand tips voor wat er op zou kunnen met een goede prijs-kwaliteit verhouding?
Efsix
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Stootrand Polyvalk 03 okt 2017 07:14 #878720

  • jerry
  • jerry's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7550
Kijk eens in de on-line catalogus van Haaglanden Rubber. Daar staan heel veel profielen, waaronder vast wel een die op jouw boot past.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Stootrand Polyvalk 03 okt 2017 07:37 #878729

Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Stootrand Polyvalk 03 okt 2017 07:46 #878738

  • holrobert
  • holrobert's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3590
Of (als je dat niet al gedaan hebt) even een rondje bellen in Friesland. Gezien je onderschrift heb je denk ik een Duba-valk van Duursma?

- de Geuzenvalk is meen ik daarvan afgeleidt, bel eens met de bouwer Geuzenboats in Sneek voor wat zij gebruiken en of dat toepasbaar is op jouw 'oude' boot ?
- als ik me niet vergis is de Duba Duursma dezelfde Duursma die nu in Wolvega de polyester en epoxy winkel heeft. Wellicht weten zij iets ?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Stootrand Polyvalk 03 okt 2017 14:14 #878890

  • MartinV
  • MartinV's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 388
Bedankt voor de tips! Ik ga ermee aan de slag.
Efsix
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Stootrand Polyvalk 03 okt 2017 18:17 #878990

  • Arent
  • Arent's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2278
Hi,

Helemaal eens met Holrobert; het kan geen kwaad om eens te proberen.
Duba/Falcon- valken met houten dek hebben een houten halfrond als stootlijst, net als de 16m2. Met het polyester dek kwam een Alu stootlijst als deze: www.stootranden.nl/stootranden/ali-585

Gr, Arent
I'm no bloody tourist.... Ik wenje Hjir!
Laatst bewerkt: 03 okt 2017 18:17 door Arent.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Stootrand Polyvalk 03 okt 2017 20:34 #879046

  • jerry
  • jerry's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7550
Het aanbrengen van de originele stootrand incl rubber inlage zal je meer kosten dan je waarschijnlijk voor de boot hebt betaald.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Stootrand Polyvalk 04 okt 2017 05:44 #879076

  • MartinV
  • MartinV's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 388
Dat klopt Jerry/Arent. Goed en leuk om te weten wat er orgineel op hoort, maar het staat niet in verhouding. Zelfs een eenvoudig D-profiel is nog aan de prijs, maar voor het behoud heb ik dat er wel voor over.
Efsix
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Stootrand Polyvalk 04 okt 2017 07:20 #879097

  • Ton Mitz
  • Ton Mitz's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6477
zet eens een foto?
kan je niet een hardhouten lat op schroeven?
er is ook rvs halfronde strip te koop
Ton
Feeling 32 Di, bootnaam Mitz
Genoemd naar een Engels stripfiguur
Mitz, the half fairy lady
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Stootrand Polyvalk 04 okt 2017 08:45 #879122

  • jerry
  • jerry's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7550
Even Googelen op " aftimmerlat meranti" en je kunt zo een paar meter lat kopen. Vastschroeven en even met de schaaf een paar ronde kanten schaven. Zet de latten wel even in de epoxy.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Stootrand Polyvalk 04 okt 2017 09:11 #879128

MartinV schreef :
Dat klopt Jerry/Arent. Goed en leuk om te weten wat er orgineel op hoort, maar het staat niet in verhouding. Zelfs een eenvoudig D-profiel is nog aan de prijs, maar voor het behoud heb ik dat er wel voor over.

Voordeel van een D-profiel is dat je dat ook eindloos om de hele romp kunt aanbrengen dm.v.lassen.

Bijlage:

Bestandsnaam: STOOTRANDM...-2-3.pdf
Bestandsgrootte:231 KB


En ja , dat gaat over dezelfde Wilks stootrandprofielen. Acru is de Duitse en Stoodranden in Friesland de Nederlandse importeur van dezelfde producten.
Ad
Laatst bewerkt: 04 okt 2017 09:13 door Yellow Boat.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Stootrand Polyvalk 04 okt 2017 14:36 #879227

  • MartinV
  • MartinV's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 388
Ik had ineens een ingeving; ik ben langs de Akkrumer Houthandel gereden (bekend adres voor mij). Het blijkt dat hij vroeger zo ongeveer hofleverancier was van mahonie stootlijsten voor o.a. Valken en 16m2-en. Hij heeft alle frezen e.d. nog en gaat voor mij mooie lijsten maken. De maten wist hij uit zijn hoofd.
Efsix
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Stootrand Polyvalk 04 okt 2017 14:39 #879229

  • holrobert
  • holrobert's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3590
Klasse !
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Stootrand Polyvalk 04 okt 2017 16:34 #879269

  • jerry
  • jerry's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7550
Zo zie je maar weer: Hout moedt. :laugh:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Stootrand Polyvalk 04 okt 2017 19:26 #879360

  • Arent
  • Arent's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2278
MartinV schreef :
Ik had ineens een ingeving; ik ben langs de Akkrumer Houthandel gereden (bekend adres voor mij). Het blijkt dat hij vroeger zo ongeveer hofleverancier was van mahonie stootlijsten voor o.a. Valken en 16m2-en. Hij heeft alle frezen e.d. nog en gaat voor mij mooie lijsten maken. De maten wist hij uit zijn hoofd.

Zo ben ik ook ooit aan een nieuwe mahonie kuiprand voor de 16m2 gekomen; malletje lag gewoon op zolder en de nieuwe rand zo gemaakt.
Geweldig bedrijfje :) Was ooit ongetwijfeld ook de leverancier van Duursma..

Overigens wilde ik alleen een voorbeeld geven voor de alu-lijst. Zelf heb ik het ooit uit een heeeel oude voorraad kunnen kopen voor een habbekrats. Zit nu om diezelfde 16m2. Beetje vloeken in de kerk, maar ik vind het wel mooi.


Gr, Arent
I'm no bloody tourist.... Ik wenje Hjir!
Laatst bewerkt: 04 okt 2017 19:27 door Arent.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Stootrand Polyvalk 05 okt 2017 07:05 #879407

  • MartinV
  • MartinV's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 388
Arent schreef :
MartinV schreef :
Ik had ineens een ingeving; ik ben langs de Akkrumer Houthandel gereden (bekend adres voor mij). Het blijkt dat hij vroeger zo ongeveer hofleverancier was van mahonie stootlijsten voor o.a. Valken en 16m2-en. Hij heeft alle frezen e.d. nog en gaat voor mij mooie lijsten maken. De maten wist hij uit zijn hoofd.

Zo ben ik ook ooit aan een nieuwe mahonie kuiprand voor de 16m2 gekomen; malletje lag gewoon op zolder en de nieuwe rand zo gemaakt.
Geweldig bedrijfje :) Was ooit ongetwijfeld ook de leverancier van Duursma..

Overigens wilde ik alleen een voorbeeld geven voor de alu-lijst. Zelf heb ik het ooit uit een heeeel oude voorraad kunnen kopen voor een habbekrats. Zit nu om diezelfde 16m2. Beetje vloeken in de kerk, maar ik vind het wel mooi.


Gr, Arent

Snap ik, en alle input is welkom! Maar ik probeer inderdaad een balans te vinden tussen originaliteit, uitstraling en vooral budget. Ik denk dat op deze manier de verreweg goedkoopste en chiqueste gecombineerd worden.
Efsix
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.131 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl