Berghout-2 schreef :
Elke meting die de mensheid doet is per definitie onnauwkeurig.
Het verschil in meting tussen bb en sb kan allerlei oorzaken hebben.
Ik zou zeggen: zeilen is voor de meeste mensen geen exacte wetenschap. De weergave van 't log is onnauwkeurig, maar is dat ook erg? Als het jou stoort, plak 'm dan af zodat je hem niet meer ziet, en geniet vervolgens van het lekkere zeilen.
Groet,
Wim.

Het probleem wordt ook veroorzaakt doordat er een GPS aan boord is gekomen.
Dus de remedie is simpel: GPS weer van boord

.