Welkom  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3

Onderwerp: Accu capaciteit

Accu capaciteit 02 okt 2017 17:56 #878569

  • Tony2920
  • Tony2920's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8134
b100 schreef :
Saeftinghe schreef :
Bij 12,7 a 12,8 V is de accu goed vol.
Ben je altijd zenuwachtig?

vaak wel :) helemaal bij 12.3 volt

Hij heeft dan ook 24V accu's .
Dan zou ik mij ook zorgen maken bij 12,3V . ;)
I run a tight . . .
Shipwreck !
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Accu capaciteit 02 okt 2017 17:59 #878572

  • b100
  • b100's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7627
Tony2920 schreef :
b100 schreef :
Saeftinghe schreef :
Bij 12,7 a 12,8 V is de accu goed vol.
Ben je altijd zenuwachtig?

vaak wel :) helemaal bij 12.3 volt



Hij heeft dan ook 24V accu's .
Dan zou ik mij ook zorgen maken bij 12,3V . ;)

ik heb geen 24v accu,s maar 12.3 volt is toch bijna 50% ontlading
Met gecontroleerde opties heb je altijd de illusie van keuze.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Accu capaciteit 03 okt 2017 17:44 #878979

  • Tony2920
  • Tony2920's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8134
b100 schreef :
Tony2920 schreef :
b100 schreef :
Saeftinghe schreef :
Bij 12,7 a 12,8 V is de accu goed vol.
Ben je altijd zenuwachtig?

vaak wel :) helemaal bij 12.3 volt



Hij heeft dan ook 24V accu's .
Dan zou ik mij ook zorgen maken bij 12,3V . ;)

ik heb geen 24v accu,s maar 12.3 volt is toch bijna 50% ontlading

( Dat je geen 24V accu's had, had ik al in het topic meegekregen, maar ik dacht dat een grapje er wel bij mocht. )

Ja bij een 12V accu in rust is 12,3 V 50% ontlading.

Het IN RUST is echter niet onbelangrijk, dat kan je pas meten als je accu ten minsten 8H niet meer gebruikt wordt en niet geladen. Niet echt praktisch dus.
Zodra je accu stroom moet leveren zakt de spanning afhankelijk van het verbruik ook een stuk.
En kan je niet zomaar die spanning naar een accculaadtoestand omrekenen.
Accu monitors kosten rond de 200 a 300 Euro, indien de laadtoestand alleen aan de hand van de spanning vastgesteld zou kunnen worden waren ze vast een stuk goedkoper.

12,3 V tijdens verbruik is niet ongebruikelijk en afhankelijk van accu grote en verbruikstroom kan dit vol, halfleeg, of leeg betekenen. m.a.w. met alleen de spanning weet je niet zo veel tijdens het gebruiken van een accu.
I run a tight . . .
Shipwreck !
Laatst bewerkt: 03 okt 2017 17:47 door Tony2920.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Tijd voor maken pagina: 0.109 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl