Is een aanname en nog geen feit, bij hogere stroomsterkte zou het anders kunnen verlopen.
geloof niet dat de curve liniar verloopt, maar dat warmte ontwikkeling mischien wel de weerstand van de contacten door vervuiling of oxidatie juist positief beïnvloed, of negatief, maar als we het positief zien, zou met andere woorden er een lekkere vonk lopen met inschakelen en zou de schakelaar ineens weer helemaal in orde zijn, juist door die lage stroomsterktes en vaak langdurig open ongebruikte contacten zijn ze misschien wel geoxideerd.
ga er met de winterstalling naar kijken, komt op mijn to do lijstje te staan
leuk he ! om het ineens zo te bekijken !
in techniek is meten weten, en enkel in het moment is een feit, alles daarom heen zijn speculaties, veronderstellingen en aannamens..! en ideeen in welke richting het probleem zich bevind ! op zich best interessant hoor !
begrijp wel wat je bedoeld !
buiten het feit dat mijn installatie is gezekerd bij de accu met 15 A als aderbescherming en omdat ik niet boven de 10 A uit kom , moet wel alles aan staan en de marifoon op hoog vermogen en de stuurautomaat zwaar overbelast omdat de zeilen verkeerd zijn getrimd en alle verlichting aan en de radio knalhard, gemiddeld 1-2A zelfs maar !
dus brand is ook speculatief !
ga weer over op zeilen, wil naar scheveningen toe voor mijn echte eerste zeilreisje op zee in solomodus.
ben al een keertje op zee geweest, maar vlak bij de pier gezeild. nu echte zeemijlen maken.
Joop66 schreef :
Dat kan niet goed gaan: 0.4 V bij 6A betekent 5V bij 80A betekent 400W warmte daar ter plekke. Dat betkent brand. Want zo'n mooi ingesloten plastic ding kan echt geen 400W dissiperen binnen normale temperaturen!