Welkom  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Calibratie ST60+ wind instrument

Calibratie ST60+ wind instrument 25 aug 2017 11:08 #865375

  • EelkoL
  • EelkoL's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 404
Ik probeer mijn ST60+ wind instrument te calibreren maar dat lukt niet.

Verschillende dingen geprobeerd, zoals heel langzaam rondjes varen, meer dan een minuut per rondje, ook sneller rondjes varen, uitschakelen en meteen bij het aanzetten rondjes varen...

In het dealer menu staat de user calibratie wel aan. Wie heeft goede raad?
1/2 Dufour 34 Performance
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Calibratie ST60+ wind instrument 25 aug 2017 12:38 #865398

Ik heb geen ervaring met de calibratie van het wind instrument, maar rondjes varen is volgens mij voor de calibratie van het electronisch compass. Dat heb ik laatst ook nog gedaan. Dus heb je wel de goede calibratie procedure voor ogen?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Calibratie ST60+ wind instrument 25 aug 2017 12:59 #865402

  • WindVector
  • WindVector's Profielfoto
Elam schreef :
Ik probeer mijn ST60+ wind instrument te calibreren maar dat lukt niet.

Verschillende dingen geprobeerd, zoals heel langzaam rondjes varen, meer dan een minuut per rondje, ook sneller rondjes varen, uitschakelen en meteen bij het aanzetten rondjes varen...

In het dealer menu staat de user calibratie wel aan. Wie heeft goede raad?

Vaak wordt het probleem/oplossing in de verkeerd hoek gezocht, bleek bij mij:
zeilersforum.nl/index.php/foru...richting-fout#671073

Dus asje schoonmaken en smeren zou kunnen helpen.
Laatst bewerkt: 25 aug 2017 12:59 door WindVector.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Calibratie ST60+ wind instrument 26 aug 2017 09:59 #865497

  • EelkoL
  • EelkoL's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 404
Ja, het is de goede procedure, uit de handleiding.
En ik heb geen probleem met het draaien van de vaan...
1/2 Dufour 34 Performance
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Calibratie ST60+ wind instrument 26 aug 2017 10:27 #865501

  • WindVector
  • WindVector's Profielfoto
Elam schreef :
Ja, het is de goede procedure, uit de handleiding.
En ik heb geen probleem met het draaien van de vaan...

Ook bij mij leek op het oog de vaan prima te draaen toen ik hetzlefde probleem had.
Toch was na schoonmaken en smeren het probleem volledig opgelost en het werkt nog steeds prima.
Op het oog was er geen verschil in het draaien te zien.
Laatst bewerkt: 26 aug 2017 10:29 door WindVector.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.105 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl